"belirleyici" Arama Sonuçları
Müslüman, Sistemin İçinde mi Olmalı, Dışında mı?
İslam ile beşeri ideolojilerin arasındaki temel farklılık Allah’a teslimiyette belirginleşir. İslam’ın tüm kural ve kaidelerinin belirleyici mercii Allah’tır. Beşeri ideolojilerin belirleyicileri ise ekonomik ve siyasal gücü elinde tutan zalim azınlığın heva ve hevesleridir. İslam insanları kula, heva ve heveslerine kulluktan Allah’a kul olmaya davet ederken beşeri ideolojiler Allah’a kulluğu men etme gayretindedir.
İslam ile beşeri ideolojilerin arasındaki temel farklılık Allah’a teslimiyette belirginleşir. İslam’ın tüm kural ve kaidelerinin belirleyici mercii Allah’tır. Beşeri ideolojilerin belirleyicileri ise ekonomik ve siyasal gücü elinde tutan zalim azınlığın heva ve hevesleridir. İslam insanları kula, heva ve heveslerine kulluktan Allah’a kul olmaya davet ederken beşeri ideolojiler Allah’a kulluğu men etme gayretindedir.
Şimdi İslam zamanı
Bir de, demokrasi kötüdür, laiklik şöyle şöyle din dışıdır vb. demek aslında bir şey demek değildir. Esas belirleyici olan, “demokrasi kötüdür”den sonra kuracağımız cümledir. Devamında “İslam iyidir” cümlesini kurarsak, yerde ve gökte, âfakta ve enfüste, ezelde ve ebette en büyük doğruyu söylemiş olacağız. Platon’dan bu yana pek çok demokrat da demokrasiyi eleştirmektedir. Demokrasi için “yetmez ama evet” diyenler azımsanmayacak kadardır ama bu insanlar seçimlerini Allah ve Rasûlden/Rasûllerden yana yapmadıkları müddetçe, bir şey demiş sayılmazlar.
Bir de, demokrasi kötüdür, laiklik şöyle şöyle din dışıdır vb. demek aslında bir şey demek değildir. Esas belirleyici olan, “demokrasi kötüdür”den sonra kuracağımız cümledir. Devamında “İslam iyidir” cümlesini kurarsak, yerde ve gökte, âfakta ve enfüste, ezelde ve ebette en büyük doğruyu söylemiş olacağız. Platon’dan bu yana pek çok demokrat da demokrasiyi eleştirmektedir. Demokrasi için “yetmez ama evet” diyenler azımsanmayacak kadardır ama bu insanlar seçimlerini Allah ve Rasûlden/Rasûllerden yana yapmadıkları müddetçe, bir şey demiş sayılmazlar.
Ulûhiyyet, Rubûbiyyet ve İsim-Sıfat Tevhidi tasnifi ne anlama geliyor?
Ulûhiyyet, Rubûbiyyet ve İsim-Sıfat tevhidi şeklindeki sınıflandırma, bir taraftan konunun daha kolay kavranmasına yönelik ilmi çabaların hâsılası olduğu gibi, aynı zamanda İslam’ın tevhid öğretisinin şümulüne, kapsayıcılığına ve zerreden kürreye tüm egemenlik alanlarındaki belirleyiciliğine de işaret etmektedir.
Ulûhiyyet, Rubûbiyyet ve İsim-Sıfat tevhidi şeklindeki sınıflandırma, bir taraftan konunun daha kolay kavranmasına yönelik ilmi çabaların hâsılası olduğu gibi, aynı zamanda İslam’ın tevhid öğretisinin şümulüne, kapsayıcılığına ve zerreden kürreye tüm egemenlik alanlarındaki belirleyiciliğine de işaret etmektedir.
Şüphesiz Allah her şeye tanıktır...
Farklı inanç grupları arasındaki gerçek hükmün kıyamet günü Allah tarafından verileceği hatırlatılmaktadır. Bir dinin inanç esasları ve öğretilerinin, rasyonel olmayan, akla ve bilime aykırı olan taraflarını ortak akılla bilmek ve belirlemek mümkündür. Ancak, din konusu bilim konularından farklı olduğu ve her dinde iman belirleyici bir role sahip bulunduğu için dünya hayatında, bir dinin hak olduğunu bilimsel kesinlikle ispat eden ve ortak aklın kabule mecbur olacağı bir ölçüt, bir kanıt, bir ispat aracı bulunamayacak, nihaî ve kesin hüküm âhirette Allah tarafından açıklanacaktır.
Farklı inanç grupları arasındaki gerçek hükmün kıyamet günü Allah tarafından verileceği hatırlatılmaktadır. Bir dinin inanç esasları ve öğretilerinin, rasyonel olmayan, akla ve bilime aykırı olan taraflarını ortak akılla bilmek ve belirlemek mümkündür. Ancak, din konusu bilim konularından farklı olduğu ve her dinde iman belirleyici bir role sahip bulunduğu için dünya hayatında, bir dinin hak olduğunu bilimsel kesinlikle ispat eden ve ortak aklın kabule mecbur olacağı bir ölçüt, bir kanıt, bir ispat aracı bulunamayacak, nihaî ve kesin hüküm âhirette Allah tarafından açıklanacaktır.
Son birkaç ayın günceline ve sâbitelere dair
İstanbul'da bir hayat nizamı, fert ve toplum hayatında belirleyici olacak bir yön/kıble seçimi yapılmadı. Sadece, neo-liberal kapitalist sosyo-ekonomik işleyişin sağ-muhafazakârlar tarafından mı, yoksa sol-kemalistler tarafından mı yönetileceğine dair bir seçim yapıldı. AKP kazansaydı AVM'leri sağ-muhafazakârlar dikmeye devam edecekti, CHP kazandı ve Beylikdüzü'nde olduğu gibi AVM'leri onlar dikecek, rantına onlar ortak olacak. Gerisi işin esasına dair olmayan ayrıntılardır.
İstanbul'da bir hayat nizamı, fert ve toplum hayatında belirleyici olacak bir yön/kıble seçimi yapılmadı. Sadece, neo-liberal kapitalist sosyo-ekonomik işleyişin sağ-muhafazakârlar tarafından mı, yoksa sol-kemalistler tarafından mı yönetileceğine dair bir seçim yapıldı. AKP kazansaydı AVM'leri sağ-muhafazakârlar dikmeye devam edecekti, CHP kazandı ve Beylikdüzü'nde olduğu gibi AVM'leri onlar dikecek, rantına onlar ortak olacak. Gerisi işin esasına dair olmayan ayrıntılardır.
Asırlardır “sembolik kral” muamelesi yapılan Kur’an’ı, yeniden kaynak edinmeliyiz
Rabbimizin Kitab-ı Kerimine pratikte maalesef, “Sen tahtında otur, kalbimizde ve dilimizde en üst değer yargısı, kaynak olmaya devam et ve fakat bizim din algımızı ve ona dayalı dünya görüşümüzü belirlemeye, bu konuda temel belirleyici, her şeyin kendisine irca edildiği değerler üstü değer, hakem ve furkan olma gibi bir misyona kalkışma” denmiş olmaktadır.
Rabbimizin Kitab-ı Kerimine pratikte maalesef, “Sen tahtında otur, kalbimizde ve dilimizde en üst değer yargısı, kaynak olmaya devam et ve fakat bizim din algımızı ve ona dayalı dünya görüşümüzü belirlemeye, bu konuda temel belirleyici, her şeyin kendisine irca edildiği değerler üstü değer, hakem ve furkan olma gibi bir misyona kalkışma” denmiş olmaktadır.
İslam Davası
Rasulullahın davasına olan imanını iyi anlamalıyız. Onu başarılı kılan evveliyetle o imanıdır. Ardından, imanının gereğini yapmasıdır. Kırk senedir kendi toplumunda ‘müddessir’ ve ‘müzzemmil’ halde yaşayan Muhammed (a.s), Allah’tan aldığı vahiyle birlikte, birden tarihin ender kaydettiği o cevvaliyetle işine koyulmuş, bir anda bütünüyle gündemi belirleyen kişi olmuştur. Muhammed (a.s)’ın İslam davasındaki başarısını anlamamıza perde olan hususlardan biri, müddessir ve müzzemmil kelimeleriyle onu battaniyeye sarıp sedirine yatırmamız (uyutmamız)dır. Oysa müddessir ve müzzemmil buna değil, adeta ‘yok’ hükmünde olan bir insanın artık ‘var’ ve hem de en belirleyici olarak var olmasına denmektedir.
Rasulullahın davasına olan imanını iyi anlamalıyız. Onu başarılı kılan evveliyetle o imanıdır. Ardından, imanının gereğini yapmasıdır. Kırk senedir kendi toplumunda ‘müddessir’ ve ‘müzzemmil’ halde yaşayan Muhammed (a.s), Allah’tan aldığı vahiyle birlikte, birden tarihin ender kaydettiği o cevvaliyetle işine koyulmuş, bir anda bütünüyle gündemi belirleyen kişi olmuştur. Muhammed (a.s)’ın İslam davasındaki başarısını anlamamıza perde olan hususlardan biri, müddessir ve müzzemmil kelimeleriyle onu battaniyeye sarıp sedirine yatırmamız (uyutmamız)dır. Oysa müddessir ve müzzemmil buna değil, adeta ‘yok’ hükmünde olan bir insanın artık ‘var’ ve hem de en belirleyici olarak var olmasına denmektedir.
Yeryüzünün Kur'an'la müşerref kılındığı gece: Kadir gecesi
İşte İnsan ile ilgili hükümlerin ve ölçülerin belirleyicisi, terbiye edicisi tarafından insanlığa yol göstermesi için Kur'anı/vahyi/kitabıda o gece indirmiştir. 610 yılının ramazan ayında kadir gecesinde Kur'an inmeye başlamıştır.
İşte İnsan ile ilgili hükümlerin ve ölçülerin belirleyicisi, terbiye edicisi tarafından insanlığa yol göstermesi için Kur'anı/vahyi/kitabıda o gece indirmiştir. 610 yılının ramazan ayında kadir gecesinde Kur'an inmeye başlamıştır.
Suud ve İran özelinde ulus devletler dönemindeki statüko dinleri
Suud kraliyet yönetiminde bulunanlar, saray ulamasının da dolaylı ya da dolaysız onayı ile İslâm adına ürettikleri muharref "statüko dini"ni ve Vehhâbîliği, bir yandan kapitalist emperyalizmin emrinde komünizme karşı "Yeşil Kuşak" projesi için bir araç olarak seferber ettiler. İranda ise, Şahlık statükosundan sonra İslâmi ölçülerin belirleyici olması gerekirken bu sefer de mezhebî ölçülerin ve ulusal çıkarın belirleyici olduğu yeni bir Şii-Farisî ulus devlet statükosuna sürüklenilmiştir.
Suud kraliyet yönetiminde bulunanlar, saray ulamasının da dolaylı ya da dolaysız onayı ile İslâm adına ürettikleri muharref "statüko dini"ni ve Vehhâbîliği, bir yandan kapitalist emperyalizmin emrinde komünizme karşı "Yeşil Kuşak" projesi için bir araç olarak seferber ettiler. İranda ise, Şahlık statükosundan sonra İslâmi ölçülerin belirleyici olması gerekirken bu sefer de mezhebî ölçülerin ve ulusal çıkarın belirleyici olduğu yeni bir Şii-Farisî ulus devlet statükosuna sürüklenilmiştir.
İmanın belirleyici olduğu hayatı yeniden gündeme almak (VİDEO)
Cuma Hutbesi: İmanın belirleyici olduğu hayatı yeniden gündeme almak / Kalem-Der / Ahmed Kalkan
Cuma Hutbesi: İmanın belirleyici olduğu hayatı yeniden gündeme almak / Kalem-Der / Ahmed Kalkan
Diyanet'in dünkü hutbesine dair
Diyanet İşleri Başkanlığı böylesine bir hutbe vermekle Allah Rasulü'nün, Yüce Allah'ın elçisi olma konumundan, "şari" yani şeriat belirleyici bir konuma getirerek, Yüce Allah'a eş koşulmasının önünü açmaktadır.
Diyanet İşleri Başkanlığı böylesine bir hutbe vermekle Allah Rasulü'nün, Yüce Allah'ın elçisi olma konumundan, "şari" yani şeriat belirleyici bir konuma getirerek, Yüce Allah'a eş koşulmasının önünü açmaktadır.
AKP: Muasır "ılımlı İslam" seviyesi
AK Parti’nin referansı İslam değil, laik-demokratik düşüncedir. Parti programında özellikle demokrasi, hukuk devleti, laiklik, insan hakları ve özgürlüklere vurgu yapılmış; serbest piyasa ekonomisi ve dünya sistemiyle bütünleşen rekabetçi bir iktisadi anlayış savunulmuştur. Parti tüzüğünün ‘Temel Amaçlar’ bölümünde, Anayasa’da yer alan laiklik ve kanun önünde eşitlik ilkelerine gönderme yapılmaktadır. Aynı bölümde, egemenliğin kayıtsız şartsız millete ait olduğu ve ‘Milli irade’nin tek belirleyici güç olduğu vurgusu, AKP’nin laik kimliğini gösteren önemli bir veridir.
AK Parti’nin referansı İslam değil, laik-demokratik düşüncedir. Parti programında özellikle demokrasi, hukuk devleti, laiklik, insan hakları ve özgürlüklere vurgu yapılmış; serbest piyasa ekonomisi ve dünya sistemiyle bütünleşen rekabetçi bir iktisadi anlayış savunulmuştur. Parti tüzüğünün ‘Temel Amaçlar’ bölümünde, Anayasa’da yer alan laiklik ve kanun önünde eşitlik ilkelerine gönderme yapılmaktadır. Aynı bölümde, egemenliğin kayıtsız şartsız millete ait olduğu ve ‘Milli irade’nin tek belirleyici güç olduğu vurgusu, AKP’nin laik kimliğini gösteren önemli bir veridir.
İslami mücadele yöntemi ictihadi midir?
Kur'an kıssalarını ve Siyer'i doğru okuyan her Müslüman, mücadelenin ilkeleri konusunda konjonktürel farklılıkların belirleyici olmadığını, araçlar ve öncelikler değişse de ilkelerin, tevhidi tutumun değişmediğini görecektir.
Kur'an kıssalarını ve Siyer'i doğru okuyan her Müslüman, mücadelenin ilkeleri konusunda konjonktürel farklılıkların belirleyici olmadığını, araçlar ve öncelikler değişse de ilkelerin, tevhidi tutumun değişmediğini görecektir.
"Andımız" kaldırıldı, Laik-Kemalist eğitim sürüyor!
Müslümanlar sistem içi değişim-dönüşümlerle ilgilenebilir, bunlardan istifade edebilir. Ancak referansı İslam olmayan, Allah'ın hükümlerini kendisi için temel belirleyici kabul etmeyen sistemin hiçbir değişimi Müslümanları razı edemez, etmemeli. Laik eğitimin demokratikleştirilmesine yönelik adımlar karşısında Allah'a şükretmek gibi ölçüsüzlükler Müslümana yakışmaz.
Müslümanlar sistem içi değişim-dönüşümlerle ilgilenebilir, bunlardan istifade edebilir. Ancak referansı İslam olmayan, Allah'ın hükümlerini kendisi için temel belirleyici kabul etmeyen sistemin hiçbir değişimi Müslümanları razı edemez, etmemeli. Laik eğitimin demokratikleştirilmesine yönelik adımlar karşısında Allah'a şükretmek gibi ölçüsüzlükler Müslümana yakışmaz.
Hülya Alper: Akıl, vahiy olmaksızın adaleti ikame edemez
İLKAV'ın “Akıl-Vahiy İlişkisi” konferansında konuşan Marmara İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç Dr. Hülya Alper, "İnsanlar arası ilişkileri düzenlemek ve adaleti ikame etmek ancak vahyin bilgisiyle mümkündür. İnsanın doğasının aklı yanıltmasına engel olur. Hevanın saptırmalarına karşı vahyin uyarıları gereklidir. Menfaatin değil iyi ve güzelin hakim olduğu sosyal bir hayat kurmada vahiy gereklidir ve belirleyicidir." dedi.
İLKAV'ın “Akıl-Vahiy İlişkisi” konferansında konuşan Marmara İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç Dr. Hülya Alper, "İnsanlar arası ilişkileri düzenlemek ve adaleti ikame etmek ancak vahyin bilgisiyle mümkündür. İnsanın doğasının aklı yanıltmasına engel olur. Hevanın saptırmalarına karşı vahyin uyarıları gereklidir. Menfaatin değil iyi ve güzelin hakim olduğu sosyal bir hayat kurmada vahiy gereklidir ve belirleyicidir." dedi.
"Tarihselcilik, beşere vahyi şekillendirme misyonu yüklüyor"
Oktay Altın: Tarihselci okumada şartlar belirleyici kabul ediliyor. Şartların belirleyiciliğini belirleyen de maksadı, muradı tespit eden de beşerdir. Beşer de zaten tarihî, coğrafi ve sosyal şartların ürünüdür. Sonuçta tarihselci anlayış vahiye göre kendisini şekillendirmesi gereken beşere vahyi şekillendirme gibi bir misyon yüklemektedir.
Oktay Altın: Tarihselci okumada şartlar belirleyici kabul ediliyor. Şartların belirleyiciliğini belirleyen de maksadı, muradı tespit eden de beşerdir. Beşer de zaten tarihî, coğrafi ve sosyal şartların ürünüdür. Sonuçta tarihselci anlayış vahiye göre kendisini şekillendirmesi gereken beşere vahyi şekillendirme gibi bir misyon yüklemektedir.
Önemli olan kan bağı değil, iman bağıdır
Zehra Çomaklı Türkmen, Müslüman kadın ve erkeklerin vahyin ışığında bir aile yapısı kurmaları gerektiğini, Rabbimizin bunu emrettiğini, Hz. İbrahim ve Hz. Nuh örneğinde de gördüğümüz gibi asıl ailemizin tevhid temelinde bir araya geldiğimiz aile olduğunu yoksa kan bağının çok da belirleyici olmadığını ifade etti.
Zehra Çomaklı Türkmen, Müslüman kadın ve erkeklerin vahyin ışığında bir aile yapısı kurmaları gerektiğini, Rabbimizin bunu emrettiğini, Hz. İbrahim ve Hz. Nuh örneğinde de gördüğümüz gibi asıl ailemizin tevhid temelinde bir araya geldiğimiz aile olduğunu yoksa kan bağının çok da belirleyici olmadığını ifade etti.
Müslümanlar, küresel sistemin edilgen parçası haline getirilmek isteniyor
"Bu dönemde, İslam toplumları, İslamî unsurlar, küresel sistemin edilgen parçaları haline getirilmek isteniyor. İsrail'in, Ortadoğu'da, Batı'nın vazgeçilemez uzantısı halinde, daha güçlü, daha belirleyici olarak yaşatılması, güvenliğinin her durumda güvence altında bulundurulması isteniyor."
"Bu dönemde, İslam toplumları, İslamî unsurlar, küresel sistemin edilgen parçaları haline getirilmek isteniyor. İsrail'in, Ortadoğu'da, Batı'nın vazgeçilemez uzantısı halinde, daha güçlü, daha belirleyici olarak yaşatılması, güvenliğinin her durumda güvence altında bulundurulması isteniyor."
'İslami uyanış "radikallik"le olur'
İslami Radikalizmi, uyanışın 'motor gücü' olarak görmemin sebebi, düşüncenin gelişmesi anlamında temel tezleri, bu akımın ortaya atması ve savunması dolayısıyladır. Diğer akımların (gelenekçiler ve modernistler) ya tepkiseldirler ya da modern olanı içselleştirirler. Bu yüzden, İslami uyanışta, 'belirleyici' bir rol üstlenemezler.
İslami Radikalizmi, uyanışın 'motor gücü' olarak görmemin sebebi, düşüncenin gelişmesi anlamında temel tezleri, bu akımın ortaya atması ve savunması dolayısıyladır. Diğer akımların (gelenekçiler ve modernistler) ya tepkiseldirler ya da modern olanı içselleştirirler. Bu yüzden, İslami uyanışta, 'belirleyici' bir rol üstlenemezler.
Makaleler
Hava Durumu