Seyyid Kutub`un batıya ve batıcılığa yaklaşımı
Batıyı kuşatan düşünce ve inanç sisteminin tahrif edilmiş olsa bile Hristiyanlıktan almadığını, Roma merkezli bir akidenin oluşturduğunu savunur. Kutub’a göre (ki bizde aynı kanaatteyiz) İslam, geleneksel ve modern bütün cahiliye düşüncelerini kökten reddeder. Oysa Batı dünyası modern cahiliyeyi tüm imkanları ile kuşanmış durumdadır ve Kutub hayata yön veren tüm prensiplerin oluşturduğu kaynağı Mekke cahiliyesi ile bir tutar.
Batıyı kuşatan düşünce ve inanç sisteminin tahrif edilmiş olsa bile Hristiyanlıktan almadığını, Roma merkezli bir akidenin oluşturduğunu savunur. Kutub’a göre (ki bizde aynı kanaatteyiz) İslam, geleneksel ve modern bütün cahiliye düşüncelerini kökten reddeder. Oysa Batı dünyası modern cahiliyeyi tüm imkanları ile kuşanmış durumdadır ve Kutub hayata yön veren tüm prensiplerin oluşturduğu kaynağı Mekke cahiliyesi ile bir tutar.Kutub’a göre Batı ve Batı’dan beslenen cahiliyenin iki temel özelliği vardır. Birincisi; Allah’ın varlığı inkar eden ve diyalektik materyalizm temelli bilimsel-ateizm denen cahiliye düzenidir. İkincisi ise, Allah’ı inkar etmeksizin göklerin egemenliğini ona bırakırken, yeryüzü egemenliğini tagutlara terk eden, insanlara mescitlerde, kliselerde ve havralarda ibadet özgürlüğü verirken, günlük hayatlarında Allah’ın şeriatı ile hükmedilmesini yasaklayan anlayıştır. Yeryüzünde yıkıcılık ve fesat işte bu düşüncenin merkeze alınmasından kaynaklanmaktadır.
YORUMLAR
Henüz Yorum Yok !