Ahmed Turgut Ulucak, `Küfür Kavramı`nı anlattı
HAY-DER`de İslami Bilinç Dersleri`nde bu hafta `Küfür kavramı` işlendi. Basiret Dergisi yazarlarından Ahmet Turgut Ulucak`ın sunduğu küfür kavramı dersinde öne çıkan notları sizlerle paylaşıyoruz...
HAY-DER'de İslami Bilinç Dersleri'nde bu hafta "Küfür kavramı" işlendi. Basiret Dergisi yazarlarından Ahmet Turgut Ulucak'ın sunduğu küfür kavramı dersinde öne çıkan notları sizlerle paylaşıyoruz:
} Kafir kavramının vahyin indiği ilk döneminde arap toplumunda ki algısıyla Kuran'ın öğretisi aynı değildir.
} Küffar; aşırı kafir demektir.
} Kuran ; ehli kitabı kafir diye tanımlar.
} Mümin olmak, sözlü kabulün yanında, yaşamsal bir ispatıda içerir.
} Tağutların ve münafıkların örnekleri, maalesef müslümanların yaşadığı bölgelerde daha çoktur.
} Kabullerimizinde, reddiyelerimizinde içeriği bizi kuşatan atalarımız, başkanlarımız ve hocalarımız ile değil, İslamın sahih gerçekleriyle olmalı
} Bir amelin küfür veya şirk unsuru içermesi her zaman kişiyi kafir veya müşrik yapmaz.
} Kafir ve müşrikler tavırlarında ısrarlı oldukları içi bu sıfatlara sahip olmuşlardır.
} Meşru olan hedefe, gayri meşru metodlarla gidilmez.
} Bizler uzun yılardır müştehid olmak ile mukallit olmak arasında tercide bırakıldık. Oysa ki, muhakkik olmak gibi bir alternatifime olabilmeliydi.
} Kuran'da kafir kavramının bir türevide nankörlüktür.
} Kafirlik Yaratana, yaratılana ve Rabbimizin verdiği akıl ve irade nimetini yanlış kullanarak nankör olmaktır.
} Allahın hakkına nankörlük ettikçe küfre yaklaşırız.
} İslamda hamd ve şükür bundan dolayı çok önemlidir.
} Her nankör kafir değildir, ama kafirlerin hepsi nankördür.
HAYDER'de her hafta Pazartesi akşamları saat:21.00'da periyodik olarak gerçekleştirilen İslami Bilinç Dersleri'nde 17 Ekim 2011 akşamı Hakan Aksu'nun sunumuyla, Sadakat Bilinci konusu işlenecektir.
(Haber: Atilla Aksu / İslam ve Hayat)
-
S&B 19-10-2011 11:45
"Meşru olan hedefe, gayri meşru metodlarla gidilmez." demişsiniz onun bir başka versiyonuda.. "Allah amaçları gösterip, araçları serbest bırakmışmıdır" Hayır. Hangi aracı nerde nezaman nasıl nekadar kullanacağını tevhid yolundaki alimlerimiz bilmektedir. Mesela; Darun Nedveye girip ehveni şeri destekleyeyeyim dememiştir, ortayı bulan amcası Ebu Talibi desteklememiştir veya kendisi Darul Erkamdaki topluluğuyla yeni bir oluşum kurmamıştır.