"Türkiye'deki laiklik, resmi dinsizlik dogmasıdır"
Avcı, "Türkiye'de hiçbir zaman laiklik olmamıştır. Türkiye'de laiklik diye bir anlayış yok. Türkiye'deki anlayış sekülarizasyondur. Adeta resmi dinsizlik dogmasıdır'' dedi.
18-04-2007
"Türkiye'deki laiklik, resmi dinsizlik dogmasıdır"
İzmir Bayındır Cumhuriyet Eski Savcısı Gültekin Avcı, laiklik konusunda ilginç iddialarda bulundu. Laikliği din ile devletin birbirinden bağımsızlığı olarak tanımlayan Avcı, "Türkiye'de hiçbir zaman laiklik olmamıştır. Türkiye'de laiklik diye bir anlayış yok. Türkiye'deki anlayış sekülarizasyondur. Adeta resmi dinsizlik dogmasıdır. Laiklik olsaydı bu sıkıntılar olmazdı'' şeklinde konuştu.
Dost Eğitim Kültür ve Sosyal Yardımlaşma Derneği (Dost-Der) tarafından düzenlenen ''Türkiye'de Hukuk Dışı Yapılanmalar'' konulu konferansa konuşmacı olarak katılan Cumhuriyet Eski Savcısı Gültekin Avcı, Türkiye'deki laiklik kavramı, istihbarat yelpazelerinin durumu ve Genelkurmay'ın çalışmaları konusunda önemli açıklamalar yaptı.
Avcı, devletin, dinin tekamülü ve ibadet özgürlüğünün rahatça yerine getirilmesi için vatandaşlara imkan sağlaması gerektiğini söyledi. Buna rağmen Cumhuriyet'in ilanından bugüne kadar devlete bağlı din anlayışı anlayışının hakim olduğu Türkiye'de, devletin, dine bağlı ne kadar hayat sahası tanımışsa dinin o kadar tekamül ettiğini belirten eski savcı, Türkiye'de laikliğin hiçbir zaman olmadığını savundu.
Cumhuriyet'in kurulduğu yıllarda ulusal güvenlik konsepti ve istihbarat yelpazesinin Komünizm, Türkçülük, Kürtçülük ve irtica olmak üzere 4 unsur üzerine oturtulduğunu söyleyen Avcı, Türkiye'de seküler laiklik anlayışı odaklarıyla kişisel din bezirganlarının arkasındaki aktörlerin aynı kişiler olduğunu kaydetti. Laik-İslamcı kutuplaşmasının oluşturulmaya çalışıldığını ileri süren savcı Avcı, laiklik anlayışının temelinin de gerçek manada bir toplum mühendisliği projesi olduğunu ifade etti.
Gültekin Avcı, ''Laiklik, ciddi bir psikolojik harekattır. Aynı zamanda Ortadoğu'daki Osmanlı'dan kalan Müslüman kitlelerin dönüştürülmesinde rol oynayan operasyonlardan birisidir. Din ile devletin birbirinden bağımsızlığıdır. Ama bu noktada devlet, dinin tekamülü ve vatandaşların ibadet özgürlüğünü rahatça yerine getirmesi için imkan sağlamalıdır. Yani laiklik budur. Cumhuriyet'ten bu yana ülkemizde devlete bağlı din anlayışı anlayışı hakim olmuştur. Devlet, dine bağlı ne kadar hayat sahası tanımışsa din o kadar tekamül edebilmiştir. Yani Türkiye'de hiç bir zaman laiklik olmamıştır. Türkiye'de laiklik diye bir anlayış yok. Türkiye'deki anlayış sekülarizasyondur. Adeta resmi dinsizlik dogmasıdır. Laiklik olsaydı bu sıkıntılar olmazdı.'' dedi.
Bütün darbelerin ana sebebi laikliktir
28 Şubat müdahalesinin en etkin paradigmasının 'İrtica' adı altında dillendirilen laiklik kaygısı olduğunu dile getiren Gültekin Avcı, Türkiye'deki Laiklik anlayışının adeta Kemalist Nihilizm haline geldiğini ileri sürdü. Mustafa Kemal Atatürk'ün laikliği pek önemsemediğini vurgulayan Avcı, ''1935'e kadar Mustafa Kemal'in ağzından laiklik sözü çıkmamış. 1937'de dikte edilmiş. Demek ki pek önemli görmemiş. Atatürk ilkelerinde laiklik 5. sıradadır. Ama bizim bütün ihtilallerin ana sebebi laikliktir. Cumhurbaşkanı, aynı teraneleri okumakta. Genelkurmay bürokrasisi tüm ufkunu buna göre kurmuş, ulusalcılar da hayati idamesini buna bağlamış. Biz laikliği nasıl anlamışız? Din sadece ahiret işlerini düzenlesin. Dünya hayatı da ukala gazeteci ve bürokratlara bırakılsın. Ülkemizdeki din ve laiklik anlayışı bu kadar.'' diye konuştu.
Kaynak: Zaman Gazetesi
- Bir 10 Kasım Mağduriyeti: Dr. Mehmet Arslan Tutuklandı
- İktibas’ın yeni sayısı Bangladeş gündemi ile çıktı
- Diken ve Karanfil
- Hayrola Mahmud Abbas
- Bir milyon yahudi, işgal altındaki toprakları terketti
- Ya Eyyühel Müzzemmil
- Son Seyahatimizden Yansımalar
- Husi: Gazze'ye destek için vurulan gemi sayısı 177'ye çıktı
Makaleler
Hava Durumu