"Egemenlik" Arama Sonuçları
Müslümanlar Olarak Bir “Bayburt Dâvâmız” Olmalı
Bugün yaşadığımız coğrafyadaki yaygın “İslami çalışmalar”a baktığımızda, “merkezi dâvet”in, yani egemenlik mücadelesinin büyük oranda ihmal ve dahası terk edildiğini, İslami çalışmaların “sosyal faaliyet” düzleminde kaldığını görmekteyiz.
Bugün yaşadığımız coğrafyadaki yaygın “İslami çalışmalar”a baktığımızda, “merkezi dâvet”in, yani egemenlik mücadelesinin büyük oranda ihmal ve dahası terk edildiğini, İslami çalışmaların “sosyal faaliyet” düzleminde kaldığını görmekteyiz.
Kerbela, Hakla Bâtılın Egemenlik Mücadelesi İdi (KISA VİDEO)
Kur'an Nesli Mescidi'nde irad edilen bir hutbeden, Muharrem ayı ve Kerbela mesajı...
Kur'an Nesli Mescidi'nde irad edilen bir hutbeden, Muharrem ayı ve Kerbela mesajı...
Kerbela, Hakla Bâtılın Egemenlik Mücadelesi İdi (KISA VİDEO)
Kur'an Nesli Mescidi'nde bu hafta irad edilen hutbeden, Muharrem ayı ve Kerbela mesajı...
Kur'an Nesli Mescidi'nde bu hafta irad edilen hutbeden, Muharrem ayı ve Kerbela mesajı...
Hak-Bâtıl Mücadelesinin Temeli Olarak Egemenlik Konusu (VİDEO)
Cuma hutbesi: Hak-Bâtıl Mücadelesinin Temeli Olarak Egemenlik Konusu - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim Merkezi - 7 Muharrem 1443 / 6 Ağustos 2022
Cuma hutbesi: Hak-Bâtıl Mücadelesinin Temeli Olarak Egemenlik Konusu - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim Merkezi - 7 Muharrem 1443 / 6 Ağustos 2022
Çok ilahlı, çok kıbleli bir ülke
"Manevi alan"da ilah olarak Allah'a, kıble olarak Kâbe'ye itiraz edilmezken, egemenlik alanlarında farklı ilah ve kıblelerin ihdas edildiğini görmekteyiz.
"Manevi alan"da ilah olarak Allah'a, kıble olarak Kâbe'ye itiraz edilmezken, egemenlik alanlarında farklı ilah ve kıblelerin ihdas edildiğini görmekteyiz.
Ulûhiyyet, Rubûbiyyet ve İsim-Sıfat Tevhidi tasnifi ne anlama geliyor?
Ulûhiyyet, Rubûbiyyet ve İsim-Sıfat tevhidi şeklindeki sınıflandırma, bir taraftan konunun daha kolay kavranmasına yönelik ilmi çabaların hâsılası olduğu gibi, aynı zamanda İslam’ın tevhid öğretisinin şümulüne, kapsayıcılığına ve zerreden kürreye tüm egemenlik alanlarındaki belirleyiciliğine de işaret etmektedir.
Ulûhiyyet, Rubûbiyyet ve İsim-Sıfat tevhidi şeklindeki sınıflandırma, bir taraftan konunun daha kolay kavranmasına yönelik ilmi çabaların hâsılası olduğu gibi, aynı zamanda İslam’ın tevhid öğretisinin şümulüne, kapsayıcılığına ve zerreden kürreye tüm egemenlik alanlarındaki belirleyiciliğine de işaret etmektedir.
Laik düzende hutbe ve kılıç!
Hutbeye kılıçla çıkma uygulamasının, Kur’an ve Rasulullah’ın pratiği (Sünnet) açısından bir dayanağı bulunmasa da, Hadîd Sûresi 25. ayetin çerçevesini çizdiği “İslam’ın egemenlik ve adaleti” öğretisiyle mutâbık bir sembolizm içerdiğini söyleyebiliriz. Söz konusu ayette Rabbimiz, insanlar arasında adaletin tesis edilmesi için Rasulleri insanlara açık belgelerle gönderdiğini, onlara Kitab ve Mizan’ı inzal ettiğini ve Kitab’ın hükmünü ve Mizan’ı egemen kılmak ve ayakta tutmak için de insanlara demiri indirdiğini bildirmektedir.
Hutbeye kılıçla çıkma uygulamasının, Kur’an ve Rasulullah’ın pratiği (Sünnet) açısından bir dayanağı bulunmasa da, Hadîd Sûresi 25. ayetin çerçevesini çizdiği “İslam’ın egemenlik ve adaleti” öğretisiyle mutâbık bir sembolizm içerdiğini söyleyebiliriz. Söz konusu ayette Rabbimiz, insanlar arasında adaletin tesis edilmesi için Rasulleri insanlara açık belgelerle gönderdiğini, onlara Kitab ve Mizan’ı inzal ettiğini ve Kitab’ın hükmünü ve Mizan’ı egemen kılmak ve ayakta tutmak için de insanlara demiri indirdiğini bildirmektedir.
Hutbe: Hadid 25. ayet bağlamında İslam'ın egemenlik öğretisi (VİDEO)
Hutbe: Hadid 25. Ayet Bağlamında İslam'ın Egemenlik Öğretisi - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim Merkezi - 23 Zilkade 1440 / 26 Temmuz 2019
Hutbe: Hadid 25. Ayet Bağlamında İslam'ın Egemenlik Öğretisi - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim Merkezi - 23 Zilkade 1440 / 26 Temmuz 2019
Tarih boyunca Tevhid Dini'nin karşısına hep
Tevhîdî davetin yaygınlaşmasıyla meydana gelecek müspet değişime ve adalet arayışlarına karşı direnen egemen statükonun sahipleri, içine Allah'ın dininden (egemenliklerine doğrudan zarar vermeyeceğini düşündükleri) kimi unsurları da katarak oluşturdukları statükonun dinî söylemiyle halkı Allah ile aldatarak, var olan statükoya sahip çıkmaya çağırıp yönlendirmeye çalışırlar.
Tevhîdî davetin yaygınlaşmasıyla meydana gelecek müspet değişime ve adalet arayışlarına karşı direnen egemen statükonun sahipleri, içine Allah'ın dininden (egemenliklerine doğrudan zarar vermeyeceğini düşündükleri) kimi unsurları da katarak oluşturdukları statükonun dinî söylemiyle halkı Allah ile aldatarak, var olan statükoya sahip çıkmaya çağırıp yönlendirmeye çalışırlar.
Dâvetçi ve uzlaşma teklifleri
Davetçi, davasından biraz taviz verirse egemenlik taslayanların adamlarını yani mele’ ve mürtefîni kazanacağı zannına götürüyor ve bu işin dava hayrına olacağı düşüncesine kaptırıyor. Unutulmamalıdır ki, yolun başlangıcında kopardıkları en küçük bir taviz; yolun sonunda tamtamına bir sapıtmaya dönüşecektir.
Davetçi, davasından biraz taviz verirse egemenlik taslayanların adamlarını yani mele’ ve mürtefîni kazanacağı zannına götürüyor ve bu işin dava hayrına olacağı düşüncesine kaptırıyor. Unutulmamalıdır ki, yolun başlangıcında kopardıkları en küçük bir taviz; yolun sonunda tamtamına bir sapıtmaya dönüşecektir.
İşgal rejimi: Batı Şeria'yı ilhak etmek için ABD ile görüşüyoruz
Siyonist işgal rejimi Başbakanı Binyamin Netanyahu'nun, işgal altındaki Batı Şeria'yı ilhak ederek 'tam egemenlik' sağlama konusu için ABD yönetimi ile görüştüğü bildirildi.
Siyonist işgal rejimi Başbakanı Binyamin Netanyahu'nun, işgal altındaki Batı Şeria'yı ilhak ederek 'tam egemenlik' sağlama konusu için ABD yönetimi ile görüştüğü bildirildi.
"Hira sonrasına ait bir duruşa sahip olmalıyız"
"Tarihin her döneminde çatışma, şirke dayalı egemenlik anlayışı ve işleyişe itiraz edilip, yeni bir egemenlik anlayışı ve referans sistemi gündeme getirildiğinde çıkmıştır. İşte Hira sonrası olan da buydu. Bu noktada günümüzde Türkiye’deki İslami çevrelerin son yıllarda ortaya koyduğu profili ele almakta fayda var. Son yıllarda giderek tevhidi hükümranlık (hükmün kaynağının ancak Yüce Allah olduğu) iddialarından vazgeçerek STK’laşan ve çeşitli alanlardaki hak, özgürlük taleplerine indirgenen bir sistem içi mücadele anlayışına savrulan çeşitli İslami çevrelerin, bu açıdan Hira öncesine bir duruşa sahip olduğunu söyleyebiliriz. Bu yaklaşım ve mücadele anlayışı, en fazla ‘Hılful Fıdul’a denk gelmektedir zira."
"Tarihin her döneminde çatışma, şirke dayalı egemenlik anlayışı ve işleyişe itiraz edilip, yeni bir egemenlik anlayışı ve referans sistemi gündeme getirildiğinde çıkmıştır. İşte Hira sonrası olan da buydu. Bu noktada günümüzde Türkiye’deki İslami çevrelerin son yıllarda ortaya koyduğu profili ele almakta fayda var. Son yıllarda giderek tevhidi hükümranlık (hükmün kaynağının ancak Yüce Allah olduğu) iddialarından vazgeçerek STK’laşan ve çeşitli alanlardaki hak, özgürlük taleplerine indirgenen bir sistem içi mücadele anlayışına savrulan çeşitli İslami çevrelerin, bu açıdan Hira öncesine bir duruşa sahip olduğunu söyleyebiliriz. Bu yaklaşım ve mücadele anlayışı, en fazla ‘Hılful Fıdul’a denk gelmektedir zira."
"Allah'ın dini ile kralın dini arasında tercih yapılmalı"
Rıdvan Dinçer, Kutub'un din kavramını açıklarken üzerinde ısrarla durduğu egemenlik kavramına değindi ve bugünün Müslümanları olarak, dini bütünlük içinde anlama ve bu dinin temelinin, egemenliğin kaynağını Yüce Allah'a has kılmak olduğunu yeniden gündemleştirmemiz gerektiğini ifade etti. Kutub'un vurgusuyla, insanlara ya Allah'ın dini üzere, ya da kralın dini üzere olduğunu hatırlatmamız gerektiğini vurgulaayn Rıdvan Dinçer, tebliğ ve davetin önemine de değinerek, davetin, din nasıl bildiirlmişse o büütnlükte ve netlikte yapılması gereği üzerinde durdu.
Rıdvan Dinçer, Kutub'un din kavramını açıklarken üzerinde ısrarla durduğu egemenlik kavramına değindi ve bugünün Müslümanları olarak, dini bütünlük içinde anlama ve bu dinin temelinin, egemenliğin kaynağını Yüce Allah'a has kılmak olduğunu yeniden gündemleştirmemiz gerektiğini ifade etti. Kutub'un vurgusuyla, insanlara ya Allah'ın dini üzere, ya da kralın dini üzere olduğunu hatırlatmamız gerektiğini vurgulaayn Rıdvan Dinçer, tebliğ ve davetin önemine de değinerek, davetin, din nasıl bildiirlmişse o büütnlükte ve netlikte yapılması gereği üzerinde durdu.
Bugün "Kutlu Doğum"da, bir hafta sonra Anıtkabir'de!
Bugün "kutlu doğum" adına biraraya gelip Hz. Peygamber'i anma töreni gerçekleştiren bu iki politikacının bundan sonraki buluşma adresi ise Anıtkabir olacak. Bir hafta sonra hükümet ve muhalefet kanadını bu defa "23 Nisan Ulusal Egemenlik" kutlamaları çerçevesinde Anıtkabir'e çelenk koyup saygı duruşu yaparken göreceğiz.
Bugün "kutlu doğum" adına biraraya gelip Hz. Peygamber'i anma töreni gerçekleştiren bu iki politikacının bundan sonraki buluşma adresi ise Anıtkabir olacak. Bir hafta sonra hükümet ve muhalefet kanadını bu defa "23 Nisan Ulusal Egemenlik" kutlamaları çerçevesinde Anıtkabir'e çelenk koyup saygı duruşu yaparken göreceğiz.
Rejimin tüm renkleri bu kez Anıtkabir'deydi
Geçtiğimiz hafta Diyanet İşleri Başkanlığı'nın "Kutlu Doğum" organizasyonunda bir araya gelen iktidar ve muhalefet parti temsilcileri bu kez "23 Nisan Ulusal Egemenlik" kutlamaları çerçevesinde Anıtkabir'de buluştu.
Geçtiğimiz hafta Diyanet İşleri Başkanlığı'nın "Kutlu Doğum" organizasyonunda bir araya gelen iktidar ve muhalefet parti temsilcileri bu kez "23 Nisan Ulusal Egemenlik" kutlamaları çerçevesinde Anıtkabir'de buluştu.
Kitap tanıtımı: Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması
Ulusu “hayal edilmiş bir siyasal topluluk” olarak tanımlayan Anderson; ulusu kendisine hem egemenlik hem de sınırlılık içkin olacak şekilde hayal edilmiş bir cemaat olarak niteliyor.
Ulusu “hayal edilmiş bir siyasal topluluk” olarak tanımlayan Anderson; ulusu kendisine hem egemenlik hem de sınırlılık içkin olacak şekilde hayal edilmiş bir cemaat olarak niteliyor.
Böyle buyurdu Baykal: "Dinin egemenlik iddiası yoktur"
Çarşaf açılımından sonra şimdi de "Kutlu Doğum" açılımı yapan Baykal da, İslam'a gömlek biçmeye kalkıştı: "Dinin egemenlik iddiası yoktur"
Çarşaf açılımından sonra şimdi de "Kutlu Doğum" açılımı yapan Baykal da, İslam'a gömlek biçmeye kalkıştı: "Dinin egemenlik iddiası yoktur"
Kudüs bizim başörtümüzdür
Sakarya`daki 210. eylemde kapitalist dindarlık anlayışı eleştirilirken, Kemalist egemenlik açısından başörtüsü yasağının anlamına değinildi ve "Başörtüsü ümmetin salih kulları için ne ifade ediyorsa Kudüs odur" mesajı verildi
Sakarya`daki 210. eylemde kapitalist dindarlık anlayışı eleştirilirken, Kemalist egemenlik açısından başörtüsü yasağının anlamına değinildi ve "Başörtüsü ümmetin salih kulları için ne ifade ediyorsa Kudüs odur" mesajı verildi
Kirlenmemek güzeldir
Bir gün bir bakmışsınız karşınıza ışıl ışıl sözler, Samirinin altın ineğinden daha parlak fikirler serilmiş.. Ve “Sizin Tanrınız bu!” diyor.. “Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir” tanrısı, “diyalog” tanrısı vs.. Artık buna inanacaksınız. İbadetlerinizi bu “Tanrı”ya yapacaksınız. Dininizi (Sisteminizi) bu Tanrıya özgüleyeceksiniz deniliyor.
Bir gün bir bakmışsınız karşınıza ışıl ışıl sözler, Samirinin altın ineğinden daha parlak fikirler serilmiş.. Ve “Sizin Tanrınız bu!” diyor.. “Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir” tanrısı, “diyalog” tanrısı vs.. Artık buna inanacaksınız. İbadetlerinizi bu “Tanrı”ya yapacaksınız. Dininizi (Sisteminizi) bu Tanrıya özgüleyeceksiniz deniliyor.
Makaleler
Hava Durumu