"gayb" Arama Sonuçları
Kadim Bir Put Olarak “Gavs” İnancı
Her dünya görüşü ve inanç sisteminin olduğu gibi tasavvufun da, inanış ve pratiklerini üzerine bina ettiği kavramları vardır. İşte bu kavramlardan biri ve tasavvuf açısından çok merkezi bir konumda olanı “Ricâlulgayb” kavramıdır.
Her dünya görüşü ve inanç sisteminin olduğu gibi tasavvufun da, inanış ve pratiklerini üzerine bina ettiği kavramları vardır. İşte bu kavramlardan biri ve tasavvuf açısından çok merkezi bir konumda olanı “Ricâlulgayb” kavramıdır.
İsmailağa, Ehl-İ Sünnet anlayışı üzere bir topluluk mu?
Kutub, gavs gibi, kainat ve insanlar üzerinde (haşa) tasarruf etki ve yetkisine sahip olduğu kabul edilen "ricalul gayb" şirk inancının tam göbeğinde bulunan, yaşayan veya ölmüş şeyhlerden istimdadda bulunmayı dini bir öğreti olarak vaz eden, rabıta inanç ve pratiğiyle "aracı ilah" şirk anlayışını yaşatan batınilik temelli inanç sahibi bir topluluğun "Ehl-i Sünnet anlayışı" çerçevesinde değerlendirilmesi, tabii ki abesle iştigal, maalesef apaçık bir cehalet ürünüdür.
Kutub, gavs gibi, kainat ve insanlar üzerinde (haşa) tasarruf etki ve yetkisine sahip olduğu kabul edilen "ricalul gayb" şirk inancının tam göbeğinde bulunan, yaşayan veya ölmüş şeyhlerden istimdadda bulunmayı dini bir öğreti olarak vaz eden, rabıta inanç ve pratiğiyle "aracı ilah" şirk anlayışını yaşatan batınilik temelli inanç sahibi bir topluluğun "Ehl-i Sünnet anlayışı" çerçevesinde değerlendirilmesi, tabii ki abesle iştigal, maalesef apaçık bir cehalet ürünüdür.
Rabbimizi esmâsıyla doğru tanımak, bizi kula kulluktan korur
Rabbimizin tüm isim ve sıfatları, O’nun kozmik, gayb ve şuhûd âlemi ile Hesap Günü’ndeki biricik egemenliğini bize ta’lim etmektedir. Rabbimizi, kendisinin bize tanıttığı isim ve sıfatlarıyla doğru tanıdığımızda ve bu isim ve sıfatların ifade ettiği vasıfları ancak O’na has kılma bilgi ve bilincine ulaştığımızda, tüm alanlarda hâkimiyetin/egemenliğin O’na has olduğunu, mulûkiyyetinde ortağı olmadığını kavramış oluruz.
Rabbimizin tüm isim ve sıfatları, O’nun kozmik, gayb ve şuhûd âlemi ile Hesap Günü’ndeki biricik egemenliğini bize ta’lim etmektedir. Rabbimizi, kendisinin bize tanıttığı isim ve sıfatlarıyla doğru tanıdığımızda ve bu isim ve sıfatların ifade ettiği vasıfları ancak O’na has kılma bilgi ve bilincine ulaştığımızda, tüm alanlarda hâkimiyetin/egemenliğin O’na has olduğunu, mulûkiyyetinde ortağı olmadığını kavramış oluruz.
Gaybe Gerçekten İman Ediyor muyuz? (VİDEO)
Cuma Hutbesi: Gaybe Gerçekten İman Ediyor muyuz? - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim ve Dâvet Merkezi - 4 Ramazan 1442 / 16 Nisan 2021
Cuma Hutbesi: Gaybe Gerçekten İman Ediyor muyuz? - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim ve Dâvet Merkezi - 4 Ramazan 1442 / 16 Nisan 2021
En'am 59: Mefâtihul Gayb Terkibi ve Akide Açısından Önemi (VİDEO)
Bir Ayet, Bir Yorum yeni ders En'am 59: Mefâtihul Gayb Terkibi ve Akide Açısından Önemi
Bir Ayet, Bir Yorum yeni ders En'am 59: Mefâtihul Gayb Terkibi ve Akide Açısından Önemi
Sofi
“Bak gurban olmadığım sofi” dedim. Öncelikle Hud suresinin 11/123. Ayetini senin bir kez daha okumanı tavsiye ederim “Göklerin ve yerin gaybı sadece ALLAH’A (CC) AİTTİR. Ve tüm iş/oluş yalnızca O’na döndürülür. O halde O’na kulluk et, O’na dayanıp güven. Rabbin, yapmakta olduklarınızdan gafil (habersiz, duyarsız) değildir.”
“Bak gurban olmadığım sofi” dedim. Öncelikle Hud suresinin 11/123. Ayetini senin bir kez daha okumanı tavsiye ederim “Göklerin ve yerin gaybı sadece ALLAH’A (CC) AİTTİR. Ve tüm iş/oluş yalnızca O’na döndürülür. O halde O’na kulluk et, O’na dayanıp güven. Rabbin, yapmakta olduklarınızdan gafil (habersiz, duyarsız) değildir.”
Sekînet, Allah’tan Mü’min'lere Gelen Gaybî Bir Yardımdır
Hayat, mü’minler için bir imtihan alanıdır. Çeşitli şekillerde denendiğimiz bu alanı, imanın gereğine göre değiştirmek, ıslah etmek, dönüştürmekle yükümlüyüz. Bu görevin başarısı toplu bir eylemliliği de içerir. İslâm’ın ferdî veya toplu şâhidliğini yapmak, gerçek anlamda Müslümanca bir hayat sürdürmek, öyle kolay bir iş değildir. Bu zorlu, çileli ama sonunda ferahlığa (dünyada fethe, âhirette cennete) çıkan yolda, zulme, şirke, tuğyana bulaşmadan yürüyebilmek
Hayat, mü’minler için bir imtihan alanıdır. Çeşitli şekillerde denendiğimiz bu alanı, imanın gereğine göre değiştirmek, ıslah etmek, dönüştürmekle yükümlüyüz. Bu görevin başarısı toplu bir eylemliliği de içerir. İslâm’ın ferdî veya toplu şâhidliğini yapmak, gerçek anlamda Müslümanca bir hayat sürdürmek, öyle kolay bir iş değildir. Bu zorlu, çileli ama sonunda ferahlığa (dünyada fethe, âhirette cennete) çıkan yolda, zulme, şirke, tuğyana bulaşmadan yürüyebilmek
Sinema sektörü de "büyü" hurafesini keşfetti
Bir Müslüman, Allah'tan başka hiç kimsenin bir insan üzerinde gaybi olarak tasarrufta bulunamayacağını bilir ve bunun aksi bir iddianın doğrudan doğrauya şirk olduğuna iman eder. Müslüman kişi, akidesini büyü ve nazar gibi psikolojik illüzyon ve obsesyonlar üzerine halk arasında anlatılagelen hikayelere değil, vahyin ölçüleri üzerine bina eder.
Bir Müslüman, Allah'tan başka hiç kimsenin bir insan üzerinde gaybi olarak tasarrufta bulunamayacağını bilir ve bunun aksi bir iddianın doğrudan doğrauya şirk olduğuna iman eder. Müslüman kişi, akidesini büyü ve nazar gibi psikolojik illüzyon ve obsesyonlar üzerine halk arasında anlatılagelen hikayelere değil, vahyin ölçüleri üzerine bina eder.
Mü’min zihnin temel kodları
Vahyin inşa ettiği zihnin ilgi alanı, kıyametin ne zaman kopacağı, cennet ve cehennemin nerede olduğu, meleklerin mahiyetleri gibi gaybi konular değil, ahiretin tarlası olan dünya hayatını nasıl ihya edebileceği, yeryüzündeki şirk, zulüm, sömürü, fısk ve fücura karşı tevhid ve adalet mücadelesinin nasıl sürdürüleceği, bu konuda Mü’minlerin üzerine düşen vazifelerin ne olduğu gibi hayat alanlarıyla ilgili konulardır. Kısacası, Mü'min bir zihnin ilgi alanı gayb âlemi değil, Rabbani imtihanın gerçekleştiği hayat alanlarıdır.
Vahyin inşa ettiği zihnin ilgi alanı, kıyametin ne zaman kopacağı, cennet ve cehennemin nerede olduğu, meleklerin mahiyetleri gibi gaybi konular değil, ahiretin tarlası olan dünya hayatını nasıl ihya edebileceği, yeryüzündeki şirk, zulüm, sömürü, fısk ve fücura karşı tevhid ve adalet mücadelesinin nasıl sürdürüleceği, bu konuda Mü’minlerin üzerine düşen vazifelerin ne olduğu gibi hayat alanlarıyla ilgili konulardır. Kısacası, Mü'min bir zihnin ilgi alanı gayb âlemi değil, Rabbani imtihanın gerçekleştiği hayat alanlarıdır.
Mirac inancı üzerine bir değerlendirme
Mirac bahsinde ilk itirazımız şu olmalıdır: Mirac olayı Kur'an’da kesinlikle anlatılmamakta, sadece hadislerde haber verilmektedir. İsra suresinin ilk ayetinde ‘isrâ’ anlatılmakta, mirac hiçbir şekilde söz konusu edilmemektedir. Kur'an’da zikri geçmeyen, gayba ait bir haberin de İslam açısından hiçbir değeri yoktur. Hele de miracı bir itikad (inanç maddesi) haline getirmek son derece yanlış ve tehlikelidir.
Mirac bahsinde ilk itirazımız şu olmalıdır: Mirac olayı Kur'an’da kesinlikle anlatılmamakta, sadece hadislerde haber verilmektedir. İsra suresinin ilk ayetinde ‘isrâ’ anlatılmakta, mirac hiçbir şekilde söz konusu edilmemektedir. Kur'an’da zikri geçmeyen, gayba ait bir haberin de İslam açısından hiçbir değeri yoktur. Hele de miracı bir itikad (inanç maddesi) haline getirmek son derece yanlış ve tehlikelidir.
"İtikad ve gayb bilgisi Kur'an'la sınırlıdır"
Kur'an Nesli Kültür Merkezi'nin, Kur'ani bilinçlenme amaçlı eğitim seminerleri devam ediyor. Kur'ani Bilinçlenme Seminerleri'nde bu hafta İbrahim Ethem Şekerli'nin sunumuyla "Gaybe İman, Gayb İstismarı ve İtikadda Ölçü" konusu ele alındı.
Kur'an Nesli Kültür Merkezi'nin, Kur'ani bilinçlenme amaçlı eğitim seminerleri devam ediyor. Kur'ani Bilinçlenme Seminerleri'nde bu hafta İbrahim Ethem Şekerli'nin sunumuyla "Gaybe İman, Gayb İstismarı ve İtikadda Ölçü" konusu ele alındı.
Kur'ani Bilinçlenme Seminerleri'nde bugün
Kur'ani Bilinçlenme Seminerleri'nde bugün İbrahim Ethem Şekerli'nin sunumuyla "Gaybe İman, Gayb İstismarı ve İtikadda Ölçü" konusu ele alınacak.
Kur'ani Bilinçlenme Seminerleri'nde bugün İbrahim Ethem Şekerli'nin sunumuyla "Gaybe İman, Gayb İstismarı ve İtikadda Ölçü" konusu ele alınacak.
Gaybı kim bilir?
Geçmişte ve günümüzde, hurafe ve safsatanın menfezi olan bu zihniyetin (gaybın bilinebileceği iddiasının) sahiplerini Kur'an-ı Kerîm'i ve Resulullah(s)'ın sarîh sünnetini -basiret üzere- anlamağa davet ediyoruz.
Geçmişte ve günümüzde, hurafe ve safsatanın menfezi olan bu zihniyetin (gaybın bilinebileceği iddiasının) sahiplerini Kur'an-ı Kerîm'i ve Resulullah(s)'ın sarîh sünnetini -basiret üzere- anlamağa davet ediyoruz.
Makaleler
Hava Durumu