"nazar" Arama Sonuçları
Büyü, nazar, rukye ve cinlerle etkileşim konularına giriş
Rasulullah (a.s.) ve beraberindeki ilk neslin çilelerle dolu mücadelesiyle zail kılınmış olan cahiliye inanış ve anlayışlarının bir kısmı, İslami yönetimin saltanata dönüştürüldüğü, muvahhid ve muttaki yöneticilerin yerini fasık ve zalim yöneticilere bıraktığı bu ortamda yeniden neşvü nema bulmaya, toplumda kendilerine yeniden zemin kazanmaya başladı. İslam inkılabıyla yıkılmış olan Arabistan cahiliyesindeki biçimleriyle şöyle bir farkla ki, İslam’a ait inanış ve pratikler kisvesine büründürülmüş olarak…
Rasulullah (a.s.) ve beraberindeki ilk neslin çilelerle dolu mücadelesiyle zail kılınmış olan cahiliye inanış ve anlayışlarının bir kısmı, İslami yönetimin saltanata dönüştürüldüğü, muvahhid ve muttaki yöneticilerin yerini fasık ve zalim yöneticilere bıraktığı bu ortamda yeniden neşvü nema bulmaya, toplumda kendilerine yeniden zemin kazanmaya başladı. İslam inkılabıyla yıkılmış olan Arabistan cahiliyesindeki biçimleriyle şöyle bir farkla ki, İslam’a ait inanış ve pratikler kisvesine büründürülmüş olarak…
Yaratan'dan ötürü yaratılanı sevmeli miyiz?
İslam nazarında mutlak bir insan sevgisi yoktur. İnsanı sevmek şartlı, sınırlıdır. Allah nazarında müminin, Dine koşulsuz teslim olan müslimin bir değeri vardır. Mümin çok kıymetlidir, müslim çok kıymetlidir. Mümin ve müslim kişi takvalı, muhlis, munis, mutî, infak eden, hayrı öğütleyen gibi çok sayıda isim ve sıfatlarla tavsif edilir, bu isim ve sıfatların tazammun ettiği anlamlara göre yaşar ve Allah'ın rızasını kazanır ve Allah'ın vaat ettiği o sonsuz lütuflara liyakat kesbeder.
İslam nazarında mutlak bir insan sevgisi yoktur. İnsanı sevmek şartlı, sınırlıdır. Allah nazarında müminin, Dine koşulsuz teslim olan müslimin bir değeri vardır. Mümin çok kıymetlidir, müslim çok kıymetlidir. Mümin ve müslim kişi takvalı, muhlis, munis, mutî, infak eden, hayrı öğütleyen gibi çok sayıda isim ve sıfatlarla tavsif edilir, bu isim ve sıfatların tazammun ettiği anlamlara göre yaşar ve Allah'ın rızasını kazanır ve Allah'ın vaat ettiği o sonsuz lütuflara liyakat kesbeder.
Cahili sisitemlerde can ve namus emniyeti yoktur
Toplumsal bir varlık olan insan, oluşturduğu topluma sahip olduğu inançları, değer yargıları ve kültürü ile yön verir ve bu unsurlarla yaşam tarzını belirler. Her toplumun kendine özgü yaşam şekli, örfü, kültürü vardır. Bu toplumlar kendi aralarında çeşitli isimler alabilir lakin İslam nazarında toplumların iki ismi vardır: Cahiliye toplumu ve İslam toplumu.
Toplumsal bir varlık olan insan, oluşturduğu topluma sahip olduğu inançları, değer yargıları ve kültürü ile yön verir ve bu unsurlarla yaşam tarzını belirler. Her toplumun kendine özgü yaşam şekli, örfü, kültürü vardır. Bu toplumlar kendi aralarında çeşitli isimler alabilir lakin İslam nazarında toplumların iki ismi vardır: Cahiliye toplumu ve İslam toplumu.
Hükümetin "nazar boncuğu" başarısı (!)
Kültür ve Turizm Bakanlığının başvurusuyla "nazar boncuğu" internet ortamının vazgeçilmez unsurlarından olan emojilerin arasına dahil edildi. Bu gelişme iktidar medyasında Anadolu kültürünün önemli simgelerinden olan nazar boncuğunun emoji olarak kabul ettirilmesi büyük başarı" şeklinde verildi. Oysa nazar boncuğu denilen bu nesnenin, aslen cahiliye Arap kültürüne ait bir şirk nesnesi olduğu ve temime adıyla anıldığı biliniyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığının başvurusuyla "nazar boncuğu" internet ortamının vazgeçilmez unsurlarından olan emojilerin arasına dahil edildi. Bu gelişme iktidar medyasında Anadolu kültürünün önemli simgelerinden olan nazar boncuğunun emoji olarak kabul ettirilmesi büyük başarı" şeklinde verildi. Oysa nazar boncuğu denilen bu nesnenin, aslen cahiliye Arap kültürüne ait bir şirk nesnesi olduğu ve temime adıyla anıldığı biliniyor.
Kur'an Açısından Nazar Büyü Cinlerle İrtibat İnançlarının Değerlendirilmesi (VİDEO)
Şükrü Hüseyinoğlu: Kur'an Açısından Nazar Büyü Cinlerle İrtibat İnançlarının Değerlendirilmesi - İLKAV- 12 Şubat 2017 - Ankara
Şükrü Hüseyinoğlu: Kur'an Açısından Nazar Büyü Cinlerle İrtibat İnançlarının Değerlendirilmesi - İLKAV- 12 Şubat 2017 - Ankara
Şirk amellerinden uzak durmak, Akidemizin gereğidir (HABER-VİDEO)
İlmi ve Kütürel Arştırmalar Vakfı-İLKAV’ın Alternatif Eğitim konferansları, Şükrü Hüseyinoğlu’nun ‘Kur´an Açısından Nazar, Büyü ve Cinlerle İrtibat İnançlarının Değerlendirmesi’ başlıklı sunumu ile devam etti.
İlmi ve Kütürel Arştırmalar Vakfı-İLKAV’ın Alternatif Eğitim konferansları, Şükrü Hüseyinoğlu’nun ‘Kur´an Açısından Nazar, Büyü ve Cinlerle İrtibat İnançlarının Değerlendirmesi’ başlıklı sunumu ile devam etti.
Pre-Modern darbe ve kısa vadede getirdikleri
Türkiye Cumhuriyeti devletine karşı girişilen darbe, Müslümanlar olarak karşı durduğumuz birtakım değerleri meşru hale getirmemelidir. Bugüne kadar batıl dediğimiz şeyler bugün hak olmuş olamaz. Bugüne kadarki bütün iddialarımız bir anda çürümüş değildir. İslam davası, askeri darbelere kadar bir ‘şekil’, askeri darbelerden sonra başka bir ‘şekil’ alamaz. Müslümanlar olarak nazarımızda küfür, tuğyan ve hıyanetten başka bir değeri olmayan bir örgütün rejime yönelik bir kalkışması, bizleri sağcılaştırmamalıdır. Rejimin temel değerlerini yücelten söylemler çukuruna yuvarlanmaktan kendimizi korumak zorundayız. Bizim tek davamız İslam’dır. Bu, bütün nebilerin kutlu yoludur. Tek kutlu yol da işte bu yoldur.
Türkiye Cumhuriyeti devletine karşı girişilen darbe, Müslümanlar olarak karşı durduğumuz birtakım değerleri meşru hale getirmemelidir. Bugüne kadar batıl dediğimiz şeyler bugün hak olmuş olamaz. Bugüne kadarki bütün iddialarımız bir anda çürümüş değildir. İslam davası, askeri darbelere kadar bir ‘şekil’, askeri darbelerden sonra başka bir ‘şekil’ alamaz. Müslümanlar olarak nazarımızda küfür, tuğyan ve hıyanetten başka bir değeri olmayan bir örgütün rejime yönelik bir kalkışması, bizleri sağcılaştırmamalıdır. Rejimin temel değerlerini yücelten söylemler çukuruna yuvarlanmaktan kendimizi korumak zorundayız. Bizim tek davamız İslam’dır. Bu, bütün nebilerin kutlu yoludur. Tek kutlu yol da işte bu yoldur.
Özbeklere yönelik suikastların sır perdesi aralandı
Dünyanın dört bir yanındaki muhalif Özbeklere yönelik suikastların sır perdesi aralandı. İsveç’te Özbek alim Abid Nazar’ı vuran Rus tetikçi Yuri Jukovski, Özbek suikastlarını gerçekleştiren timin başında ‘Tigran Kaplanov’ kod adlı Ümid Aminov’un bulunduğunu itiraf etti. Türkiye’ye gelmeyi planlayan 15 kişilik suikast timi deşifre oldu
Dünyanın dört bir yanındaki muhalif Özbeklere yönelik suikastların sır perdesi aralandı. İsveç’te Özbek alim Abid Nazar’ı vuran Rus tetikçi Yuri Jukovski, Özbek suikastlarını gerçekleştiren timin başında ‘Tigran Kaplanov’ kod adlı Ümid Aminov’un bulunduğunu itiraf etti. Türkiye’ye gelmeyi planlayan 15 kişilik suikast timi deşifre oldu
Sinema sektörü de "büyü" hurafesini keşfetti
Bir Müslüman, Allah'tan başka hiç kimsenin bir insan üzerinde gaybi olarak tasarrufta bulunamayacağını bilir ve bunun aksi bir iddianın doğrudan doğrauya şirk olduğuna iman eder. Müslüman kişi, akidesini büyü ve nazar gibi psikolojik illüzyon ve obsesyonlar üzerine halk arasında anlatılagelen hikayelere değil, vahyin ölçüleri üzerine bina eder.
Bir Müslüman, Allah'tan başka hiç kimsenin bir insan üzerinde gaybi olarak tasarrufta bulunamayacağını bilir ve bunun aksi bir iddianın doğrudan doğrauya şirk olduğuna iman eder. Müslüman kişi, akidesini büyü ve nazar gibi psikolojik illüzyon ve obsesyonlar üzerine halk arasında anlatılagelen hikayelere değil, vahyin ölçüleri üzerine bina eder.
Ilımlısı - katısı, İslam'a karşı asimetrik savaşın ürünü
Bunların hepsi İslam’a karşı asimetrik mücadele biçimlerinden kaynaklanıyor sanırım. İslam’ın kendisinin ılımlısından ya da katısından söz edilemez. Her iki uç da İslam ile değil, İslam’a ilişkin sahte temsiller ile alakalıdır. Sahihliğin olmadığı bir yerde sahici aktörler ya da fiiller aranması bence abesle iştigaldir. İslam’a ilişkin kontrol hevesleri taşıyanlar nazarında her iki yanlış temsile her zaman ihtiyaç duyulacaktır. Ilımlılık, hoşgörü, diyalog türünden kavramlar bağlamsal olmayan üniversel geçerlilikler olmadıkları gibi gelecekteki -sahih anlamda- yeni bir İslam medeniyetini kurabilecek samimiyetler taşımamaktadırlar.
Bunların hepsi İslam’a karşı asimetrik mücadele biçimlerinden kaynaklanıyor sanırım. İslam’ın kendisinin ılımlısından ya da katısından söz edilemez. Her iki uç da İslam ile değil, İslam’a ilişkin sahte temsiller ile alakalıdır. Sahihliğin olmadığı bir yerde sahici aktörler ya da fiiller aranması bence abesle iştigaldir. İslam’a ilişkin kontrol hevesleri taşıyanlar nazarında her iki yanlış temsile her zaman ihtiyaç duyulacaktır. Ilımlılık, hoşgörü, diyalog türünden kavramlar bağlamsal olmayan üniversel geçerlilikler olmadıkları gibi gelecekteki -sahih anlamda- yeni bir İslam medeniyetini kurabilecek samimiyetler taşımamaktadırlar.
İslam çağrısının temel özelliği
Bu dinle cahiliyyenin arasındaki kavga, mücerred bir nazari kavga değildir. Nazariyelere karşı nazariye ile karşı koyma kavgası değildir. Çünkü cahiliyye; sistemiyle, toplumuyla ve iktidarı ile ayaktadır. Dinin de ona yeterli olan yöntemlerle, yani sistem, toplum ve iktidar gücüyle karşı koyması gerekir.
Bu dinle cahiliyyenin arasındaki kavga, mücerred bir nazari kavga değildir. Nazariyelere karşı nazariye ile karşı koyma kavgası değildir. Çünkü cahiliyye; sistemiyle, toplumuyla ve iktidarı ile ayaktadır. Dinin de ona yeterli olan yöntemlerle, yani sistem, toplum ve iktidar gücüyle karşı koyması gerekir.
"Çocuk zihinleri, resmi ideoloji işgalinden kurtarmalıyız"
Mehmet Pamak: “Ilımlı laiklik”le, “ılmlı İslam”ın örtüştürülüp uzlaştırılmasıyla üretilen yeni Türkiye modelinde, artık “Müslümanlar” tarafından yürütülen “gönüllü sekülerleşme/modernleşme” sürecinde yeni dönemin, sonuç alma ve yozlaştırma etkisi bakımından, şiddete dayalı politikaları esas alan jakoben baskıcı döneme nazaran daha tehlikeli ve daha çözücü, daha yozlaştırıcı olduğunu unutmamalıyız.
Mehmet Pamak: “Ilımlı laiklik”le, “ılmlı İslam”ın örtüştürülüp uzlaştırılmasıyla üretilen yeni Türkiye modelinde, artık “Müslümanlar” tarafından yürütülen “gönüllü sekülerleşme/modernleşme” sürecinde yeni dönemin, sonuç alma ve yozlaştırma etkisi bakımından, şiddete dayalı politikaları esas alan jakoben baskıcı döneme nazaran daha tehlikeli ve daha çözücü, daha yozlaştırıcı olduğunu unutmamalıyız.
Küresel cahiliyenin sindiremeyeceği Müslümanlar olabilmek
Bu siyasî bilinç diri olduğu dönemlerde Müslümanlar, fiziken kâfir bir toplumun egemenliği altında yaşasalar da, siyasî duruş, fikir ve iman bakımından asla eziklik duymamışlar, bilakis başları hep dik olmuştur. Kur'an, Müslüman olmayanlara hitap edeceği zaman, “De ki ey kâfirler!” diye söze başlamaktadır. Peygamber (a.s) hangi kâfire hitap edecek olsa, sözlerine, dalalette olup, Müslüman olmakla kurtuluşa erecek biri nazarıyla başlamıştır.
Bu siyasî bilinç diri olduğu dönemlerde Müslümanlar, fiziken kâfir bir toplumun egemenliği altında yaşasalar da, siyasî duruş, fikir ve iman bakımından asla eziklik duymamışlar, bilakis başları hep dik olmuştur. Kur'an, Müslüman olmayanlara hitap edeceği zaman, “De ki ey kâfirler!” diye söze başlamaktadır. Peygamber (a.s) hangi kâfire hitap edecek olsa, sözlerine, dalalette olup, Müslüman olmakla kurtuluşa erecek biri nazarıyla başlamıştır.
İran İslam Devrimi ve Mübarek'in gidişi
11 Şubat 1979’da gerçekleşen İslam devriminin 32. Yıldönümü İran’da bu yıl geçmiş yıllara nazaran daha coşkulu bir şekilde kutlandı. Bu seneki yürüyüşte İran bayraklarıyla birlikte Mısır halkının Mübarek hükümeti aleyhtarı gösterilerini destekleyen pankartlar da dikkat çekti.
11 Şubat 1979’da gerçekleşen İslam devriminin 32. Yıldönümü İran’da bu yıl geçmiş yıllara nazaran daha coşkulu bir şekilde kutlandı. Bu seneki yürüyüşte İran bayraklarıyla birlikte Mısır halkının Mübarek hükümeti aleyhtarı gösterilerini destekleyen pankartlar da dikkat çekti.
Evet ya da Hayır dayatması
Bir Müslüman nazarında laik-demokratik bir anayasa ister eskisi, isterse yenisi olsun, hiçbir şekilde oylama konusu olmamalıdır. Böyle bir anayasaya ‘evet’ demek, o anayasanın tamamına onay vermek, onu tasdik etmek, günahına ve sevabına(!) ortak olmak anlamına gelecektir.
Bir Müslüman nazarında laik-demokratik bir anayasa ister eskisi, isterse yenisi olsun, hiçbir şekilde oylama konusu olmamalıdır. Böyle bir anayasaya ‘evet’ demek, o anayasanın tamamına onay vermek, onu tasdik etmek, günahına ve sevabına(!) ortak olmak anlamına gelecektir.
İslam İnkılabı’nın dün ve bugününe kuşbakışı bir nazar..
Selahaddin Eş Çakırgil, İran İslam Devrimi'nin 31. yıldönümü vesilesiyle, dünya tarihinin gördüğü belki en görkemli halk hareketlerinden olan devrim sürecini kaleme aldı.
Selahaddin Eş Çakırgil, İran İslam Devrimi'nin 31. yıldönümü vesilesiyle, dünya tarihinin gördüğü belki en görkemli halk hareketlerinden olan devrim sürecini kaleme aldı.
Makaleler
Hava Durumu