Özgün-Der'de "Cehd, Cihad, Kıtal" konusu işlendi
Özgün-Der’de Cumartesi Seminerlerinin on ikincisi Mehmed Demir’in Cehd-Cihad-Kıtal konulu semineri ile devam etti.
08-01-2013
Özgün-Der’de Cumartesi Seminerlerinin on ikincisi Mehmed Demir’in Cehd-Cihad-Kıtal konulu semineri ile devam etti.
Mehmed Demir bu üç önemli kavramı anlatırken, kavramların kelime kökenini anlatması ve ayetlerle yorumlaması seminerin dinleyiciler açısından çok verimli geçmesini sağladı.
Mehmed Demir’in ‘konuşmasının genel özeti şöyle :
‘’Cehd-Cihad-Kıtal
Bu kavramları açıklamadan bazı sorular soralım :
1-Cehdiniz size neyi kazandırmalı ?
2-Cehdinizi öncelik sırasıyla listelemeyi hiç düşündünüz mü ?
3-En çok hoşlandığınız cehdiniz nedir ?
4-Size cihad emredilse ne yaparsınız ?
5-Cihadın Mekki ve Medeni boyutlarını karşılaştırmayı düşündünüz mü?
CEHD
Cehd insanın her türlü ve boyuta ki gayreti , çabası , uğraşı ve didinmesidir.Bu didinmenin getirdiği zahmet, zorluk ve meşakkat demektir.
Cuhd : güç , takat , kudret , gayret ve fakirin sahib olduğu az maddi güç anlamlarına gelir.
Savaş donanımlarından yoksun Müslümanlarla ilgili Tevbe 79 da kullanılmış.
En büyük cehd ; bilgiyi , ilmi elde etmektir. Taha 114’de ‘’ Kuran’ın vahyi sana tamamlanmadan onda acele etme ve de ki Rabbim ilmimi arttır.’’ Deniyor.
Cehde götüren etken bilgidir.Bilgicehdettirir.Aksini yapan bilgi de vardır.Aptallaştıran, düşündürtmeyen, aklettirmeyen, sorgulatmayan sadece sürüleştiren bilgi.Bu tür bilginin başı ve sonu takliddir.
En büyük cehd nedir diye bir soru sorulacaksa cevabı : Kitab-ı Mübini her okuyuşta yeniden daha iyi ve daha kapsamlı anlamaktır derim. Ama maalesef bu ümmet bu büyük cehdi unutmuş ; işi okuma, (buna seslendirme de diyebiliriz.) hatim indirme cehdine dönüştürdü.Siz Kur-an’ı anlayamazsınız cehdini (ataletini demek daha doğru olur.) hayatın asli kuralına dönüşütüren ümmet Kur-an’ı ‘ölüler kitabı’ eylemek cehdine sarıldıkça sarıldı. Bu gün ümmet ölmüş ve çürümüş ise bu yüzdendir.
Birileri ümmetin gönlünü kazanmak , bilincini kazandırmak yerine emperyalist dünyanın gönlünü kazanama cehdindedir.
Siyasal bir iman cehdini yönetmesi gerek kutsal siyaset, günümüzde yalnızca çıkarların yönetilmesi uğraşısına kilitlenmiş.
Ortadoğuda, başka yerlerde İslam Arap ülkelerinin dünya siyasetinde ortak bir siyasal duruşa yönelecek cehdlerinin olmaması, hazin ve gönül perdeleyici değil mi ?
MÜSLÜMANIN CEHDLERİ NELER OLMALI
1-Furkan 25/52 ayetine sarılmak.
2-Kıyametin anlatmak ve vermek istediği bilinci kazanma derdinin peşine düşmek .
3-Adeleti ayakta tutma adına ölmeyi göze almak.
4-Mus’taz’aflar uğrunda savaşmak.
5-Miskin ve fakir sofrasını zenginleştirmek.
6-Açlara yedirmek,çıplakları giydirmek.
7-Müellefe-i kulub kurumunu Dünya İslam Bankasına dönüştürmek.
Bu değerler nerede? Bu değerleri elde etme cehdlerini kimler yeşertecek?Anlamsız , köksüz , sorumsuz cehdlerin köklerine kezzap suyunu kimler dökecek?
İşgaciler , sömürüler , tefecilikler bitmiyorsa ; yapanlar vazgeçmiyorsa elleri ile cizye verene kadar cehd etmeye kim yemin eder?
Metropollere , sitelere , gökdelenlere gömülenler ; alış-veriş merkezlerine gönül verenler , sı-ğı-nan-larcehd eder mi ?
Cehde eymanihim = Yeminlerinin var gücüyle yalan yere yemin edenler bakın ne diye yemin ediyorlar :
1-‘’Eğer bir mucize gelirse O’na iman edecekler.’’ 6/109
2-‘’Ölecek kimseyi Allah diriltmez.’’ 16/38
3-‘’Eğer onlara bir nezir-uyarıcı gelirse ümmetleri herhangi birinden daha iyi daha doğru bir yolda daha güzel gidişatta olacaklarına’’ yeminleri en büyüğü ile yemin ediyolar.35/42
Böyle şiddetle yemin eden bir ruh halini düşünün...?
Mucize gelse,ahirette diriliş yok ,uyarııcı gelse düşüncelerini ancak iki yüzlü , sahtekar,çıkarcı,ön yargılı , şuursuz cahiller dillendirir.Oysa mü-minin tavrı emri,ayeti duyar duymaz ‘’işittik ve itaat ettik’ duruşunu göstermesidir.
Gerçekleri tersyüz eden yalan va’dler metodunu kullanan siyonistler,sömürge güçlerce aynı yalan va’dlerle Filistin’e yerleştirildiler.
Şimdilerde ümmetin her ferdinin aklı,kalbi,gönlüFilistindir.İşgal altındadır.
CİHAD
Cihad; İslam’ın tabanını, ortasını ve zirvesini birbinine bağlayan bağdır.Tutturan tutkaldır.
Cehd ve cihadın ilgili olmadığı bir görüş yok gibidir.Çünkü her amel, eylem, düşünce, infak, vuruş , savaş bir cehddir bir cihaddır.
Cihadı yapana mücahit denir.Mücahid bir Resul ve ahsabı olmasaydı bir çok nimet , hayır ,sevab ve bereketten mahrum kalacaktık. Öyle ki ilmi; askeri , siyasi , iktisadi tüm alanlarda mükemmel mücahid bir Rasul.İşteAhzab 33/21 ayetinin seslenişi...
Müslümanların hayatında iki büyük mücahidvardır.Müslümanın, mü-minin olmazsa olmaz bu iki mücahidleri ‘Kitabullah’ ve ‘Rasulullah’tır.Her ikisinin de cehd ve cihadı iki boyutludur : Biri Mekki biri Medeni.
Mekki boyuta baktığımızda cahili ferd ve düzenlere karşı cihadın itaatsizlik ile başlandığı görürüz.Cahili aile ve mahalle alanından cahili şehir ve toplum alanına kadar her alana giderek genişleyen cehdcihad alanını görürüz. (29/8 , 31/15 , 29/6)
Kişinin cehdi Allah’a dair , Allah yolunda ve Allah’ ulaştıracak hakikatlerde olunca cehdin ve cihadın kerim ,değerli,şerefli olduğunu ; hedefe ulaşan olduğunu bilelim. (29/69)
Sonra en dar alandan en geniş alana kadar , kafirlere ve kafir düzenlere apaçık itaatsizliği emreden hitabın Rasulün şahsında bayraklaşarak zirveye ulaştığını okuyoruz. ‘’Asla ve kesinlikle kafirlere itaat etme. Elde Kur-an ile onlara karşı cihadı büyüttükçe büyüt.’’ 25/52
Cihadın Medeni boyutuna baktığımızda : Vecahidufillehihekkacihadih =’’ Allah’a dair , Allah hakkında , Allah’la ilgili HAKKINI VEREREK –gerektiği gibi- cihad edin. Çünkü O’dur sizi bir araya toplayıp üstün vasıflar veren ve sizi seçen.’’ 22/78
Allah katında seçilmiş olmak dinin hiçbir emrini , yönlendirmesini zorluk olarak görmemektir. Sonradan gelen nesiller bu değeri genelde yavaş yavaş yitirdiler. Öyle ki cihadı ‘küçük cihad,büyükcihad’’ diye ayırdılar. Bu ayrımı yapan anlayış cihadın ne Mekki ne de Medeni boyutunu kavrayamamıştır. Hem cihad hem tevekkül kavramlarını aşındırmıştır.Kur-an’da ve İslam’da olmayan anlayışları Kur-an ve İslam’a yüklemiştir.
Kur-an’ın Medeni cihat boyutundaki süreç :
1-Gereği gibi hakkını vererek cihad etmek. 22/78
2-Allah’a iman edip Onu Rabb kabul eden, yoluna cihada çıkan kimse hem kendi düşmanını hem Allah düşmanını sevmemek , böylesi düşmanı düşman bilmek.
3-Cihadı en büyük ticaretten daha karlı görmek. 61/10-11
4-Kafirler ve münafıklara karşı gittikçe sertleşen bir cihadı gaye edinmek. 66/9 , 9/73
5-Ömür boyu cihadı en büyük paye edinirken her an ve gerektiğinde cihadın kullanılacağı saklı hak olarak bilmek. 47/31
6-İman , hicret, cihad üçlüsünü ana hedef yapmadan , ilke edinmeden Allah’ın rahmetinin beklenilmeyeceğini bilmek. 2/218 , 3/142
7-Allah yolunda mal ve nefsiyle cihadeden mü-min ile oturan mü-minin eşit olamayacağını , cihad edenin hep daha üstün olacağını bilmek ve bunu hiç unutmamamak. 4/95
8-Allah’ ulaştıran vesile ve yolların en üstünü, başta gelenin Allah yolunda cehd ve cihad olduğunu bilmek. 5/35
Cihadın Bazı Ameller ile Karşılaştırlması
Bu başlıkta ayetleri olduğu gibi okuyalım.Cihadı hangi amellerle karşılaştırıldığını görelim
1-Tevbe 9/16...
2-Tevbe 9/19...
Tevbe 19 ayetine dair bir yorum :
Bu günün şartlarında zalim kavim-topluluk hangisi? Haccı elinde tutanlar mı?- Hacca gidenler mi?-Hacca kota uyguluyanlarmı ? Hacıların ölümlerini ortadan kaldıracak ve her hacca gidecek kimseye uygun sistemi bulmaktan aciz tüm müslümanlarmı ?
3-Tevbe 9/24...
Ayetin yorumu :
Ayette iki taraf, iki karşıt güç:
1-Allah, Rasul, Allah yolunda cihad bir taraf.
2-Aile bireyleri, aşiret, menfaat çevresi ,mallar, ticaret , konutlar, siteler, gökdelenler, yazlıklar, devremülkler, villalar, düzen ve sistemler bir taraf.
-Tercih senin ey nefis ve ey insanoğlu !
4-Tevbe 9/41...
5-Hucurat 49/15...
6-Maide 5/54...
KITAL
KItal, k-t-l fiil kökünden türetilmiş olan bu kelime savaş demektir.
Savaş izne bağlı bir emirdir.Aziz Kur-an’dan bunu öğreniyoruz.
Bu izin müslümanlaraHacc 22/39-40ıncı ayetlerle gerekçeleri belirlenerek verilmiştir.SavaşMekki boyutta yoktur.Tamamen Medeni boyutta yer almaktadır.
Müslümanların savaş anlayışını Maide 5/32 ve Tevbe 9/1-6. Ayetleri ışığında değerlendirmek gerekir.
Bizim olmazsa olmaz cehdimiz , cihadımız ve savaşımız savaş için savaşmamaktır.Savaş kaçınılmaz olursa tevhid ilkeli olmak ve savaşı bu ilke için yaptığımızı aleme ilan etmektir. Savaş ve cihadın iç içe girmiş ilahi bir emir olduğunu unutmamakdır.’’
Konuşmanın ardından soru-cevap kısmına geçildi ve ardından program sona erdi...
Özgün-Der Cumartesi Seminerleri Programı için:
(Haber: Ahmed Akdeniz, Foto: Furkan Gültekin)
-
Abdullah Hisar 08-01-2013 22:32
İzmir'de ve diğer illerimizde böyle etkinlikler düzenlenmesi, Ümmetin bilincini sürekli canlı tutmaya yarar inşa-Allah. Allah emeği geçen herkesden bilhassa Mehmed Hocamızdan herkezden razı olsun,çok verimli bir program idi. Vesselam.
- Siyonazi çetesi, Gazze'de gıda yardımı bekleyen sivillere saldırdı: 150 maktul 1000 yaralı
- Gazze İle Dayanışma ve Şehadet Gecesine Dâvet
- Gazze İle Dayanışma ve Şehadet Gecesi'ne dâvet
- İktibas’a bu cumartesi Ali Kaçar konuk oluyor
- Gazze’ye Yardım Kampanyası
- Siyonist vahşet: İnfaz edip çöpe atmışlar
- Adana ve Mersin seyahatinden sadra düşenler
- Kur'an Nesli İlim Merkezi'nin çadır yardımları Gazze'ye ulaştı
Makaleler
Hava Durumu