"Evren" Arama Sonuçları
Tesettürün evrenselliğinden, çıplaklığın evrenselliğine
Evet, hak asıl bâtıl arızidir. Âlemlerin Rabbi’ne itaat, emirlerine ittiba asıl, tuğyan arızidir. Namazın ikamesi asıl, namazsızlık arızidir. İffet asıl, iffetsizlik arızidir. Tesettür asıl, tesettürsüzlük arizidir. İnsanların asıldan ziyade arızi olana rağbet etmeleri, asıl olanı arızi, arızi olanı asıl yapmaz.
Evet, hak asıl bâtıl arızidir. Âlemlerin Rabbi’ne itaat, emirlerine ittiba asıl, tuğyan arızidir. Namazın ikamesi asıl, namazsızlık arızidir. İffet asıl, iffetsizlik arızidir. Tesettür asıl, tesettürsüzlük arizidir. İnsanların asıldan ziyade arızi olana rağbet etmeleri, asıl olanı arızi, arızi olanı asıl yapmaz.
İslam, akledenin dinidir
Genç Müslümanlar akıllı olunuz, düşününüz, okuyunuz ve yaşayınız öğrendiğiniz İslâmi doğruları.. Evet, yaşayınız ki sizlerde teşekkül edecek pırıl pırıl İslâmi kişilik çevrenizde örnek olsun ve insanların Allah’ın dinine tehalükü daha da artsın ve sizleri güzelleştiren İslam’ın kendilerini de güzelleştireceği düşüncesi yayılsın insanlar arasında, imrenenler artsın müslüman olmaya.
Genç Müslümanlar akıllı olunuz, düşününüz, okuyunuz ve yaşayınız öğrendiğiniz İslâmi doğruları.. Evet, yaşayınız ki sizlerde teşekkül edecek pırıl pırıl İslâmi kişilik çevrenizde örnek olsun ve insanların Allah’ın dinine tehalükü daha da artsın ve sizleri güzelleştiren İslam’ın kendilerini de güzelleştireceği düşüncesi yayılsın insanlar arasında, imrenenler artsın müslüman olmaya.
Hilal'in gözetlenmesi / Ramazan'ın başlangıcıyla ilgili yaklaşımımız
Ramazan'ın başlangıcının ayın hareketlerine, dolayısıyla Hilal'in gözetlenmesine bağlanmış olması, Ramazan'ın bir dinamizmle karşılanmasını da beraberinde getiren Rabbani hikmetin bir işaretidir diyebiliriz. Bununla birlikte, Hilal'in gözetilmesi hükmünün "yerelleştirilmesi", İslam'ın evrenselliği ve Müslümanların birliği şiar ve gayesine aykırı düşmektedir, kanaatindeyim.
Ramazan'ın başlangıcının ayın hareketlerine, dolayısıyla Hilal'in gözetlenmesine bağlanmış olması, Ramazan'ın bir dinamizmle karşılanmasını da beraberinde getiren Rabbani hikmetin bir işaretidir diyebiliriz. Bununla birlikte, Hilal'in gözetilmesi hükmünün "yerelleştirilmesi", İslam'ın evrenselliği ve Müslümanların birliği şiar ve gayesine aykırı düşmektedir, kanaatindeyim.
Allah’ın adıyla başlamak
Modern zamanlar artık Allah'ı hayatın dışına atmanın ve insanı evrenin merkezine yerleştirmenin gayretini güttüğünden dolayı yapılan işlerde bir bereket hasıl olmamaktadır. İnsanın adıyla başlayan her iş artık sonu gelmez kargaşalar, sonu gelmez kavgalar ve dibi görünmeyen uçurumlarla çoğalarak tabiatın, hayvanatın ve insanlığın üzerine üzerine gelmektedir.
Modern zamanlar artık Allah'ı hayatın dışına atmanın ve insanı evrenin merkezine yerleştirmenin gayretini güttüğünden dolayı yapılan işlerde bir bereket hasıl olmamaktadır. İnsanın adıyla başlayan her iş artık sonu gelmez kargaşalar, sonu gelmez kavgalar ve dibi görünmeyen uçurumlarla çoğalarak tabiatın, hayvanatın ve insanlığın üzerine üzerine gelmektedir.
Post-modern bir iğva biçimi olarak "Kur'an'ın göreceliliği" iddiası
Günümüzde tarihselcilik, evrenselcilik (mealcilik) gibi modern algı ve tahrifat biçimleri ve rölativizm/görecelilik gibi post-modern algı ve tahrifat biçimlerinin, tam olarak Kur’an mesajı karşısındaki modern ve post-modern gürültüler ve “Bundan başka bir Kur'an getir veya onu değiştir” teklifine tekabül eden saptırma girişimleri olduğunu görmek zor değildir.
Günümüzde tarihselcilik, evrenselcilik (mealcilik) gibi modern algı ve tahrifat biçimleri ve rölativizm/görecelilik gibi post-modern algı ve tahrifat biçimlerinin, tam olarak Kur’an mesajı karşısındaki modern ve post-modern gürültüler ve “Bundan başka bir Kur'an getir veya onu değiştir” teklifine tekabül eden saptırma girişimleri olduğunu görmek zor değildir.
Mü'minin Allah'a teslimiyeti
Şahıslarına bir şey bırakmayan bir teslimiyettir bu. Kişilikleriyle evrensel fıtrat arasında ve hareketleriyle evrensel rolleri arasında uyum sağlanması, bu teslimiyetin bir sonucudur. Çünkü böylece onlar, aynen diğer gezegen ve yıldızların kendi yörüngelerindeki seyirleri gibi kendilerine ayrılan yörüngede seyretmiş oluyorlar. Yörüngeden ayrılmaya çalışmak yok. Evrensel varlıkla uyumu bozmamak için hızlanmak veya yavaşlamak da yok.
Şahıslarına bir şey bırakmayan bir teslimiyettir bu. Kişilikleriyle evrensel fıtrat arasında ve hareketleriyle evrensel rolleri arasında uyum sağlanması, bu teslimiyetin bir sonucudur. Çünkü böylece onlar, aynen diğer gezegen ve yıldızların kendi yörüngelerindeki seyirleri gibi kendilerine ayrılan yörüngede seyretmiş oluyorlar. Yörüngeden ayrılmaya çalışmak yok. Evrensel varlıkla uyumu bozmamak için hızlanmak veya yavaşlamak da yok.
İktibas dergisi sohbetlerinde tasrihselcilik ve evrenselcilik konuşulacak
İktibas dergisi merkez bürosunda 17 Kasım günü Dr. Şevket Kotan’ın konuk olacağı sohbetin konusu “Tarihselcilik ve Evrenselcilik arasında Kur’an” olacak inşallah.
İktibas dergisi merkez bürosunda 17 Kasım günü Dr. Şevket Kotan’ın konuk olacağı sohbetin konusu “Tarihselcilik ve Evrenselcilik arasında Kur’an” olacak inşallah.
Bir Oryantalistin ardından
Eserlerinde sık sık tarihçinin tarafsız ve nesnel olması gerektiğine vurgu yapar yapmasına ama Yahudi kimliğinin etkisiyle olsa gerek İsrail şiddetine tek kelime etmez. Bunun yerine Filistinlileri eleştirir. Ona göre bütün sorun Filistinlilerdedir. Sadece Filistinlilerde olsa iyi, daha geniş bir evren olan tüm İslam dünyasında Müslüman kimliği taşıyan her bir bireydedir.
Eserlerinde sık sık tarihçinin tarafsız ve nesnel olması gerektiğine vurgu yapar yapmasına ama Yahudi kimliğinin etkisiyle olsa gerek İsrail şiddetine tek kelime etmez. Bunun yerine Filistinlileri eleştirir. Ona göre bütün sorun Filistinlilerdedir. Sadece Filistinlilerde olsa iyi, daha geniş bir evren olan tüm İslam dünyasında Müslüman kimliği taşıyan her bir bireydedir.
"Statükonun dini", hep Allah’ın yeryüzündeki hâkimiyetiyle uğraşmış, onu engellemeye çalışmıştır. Özellikle de, statükonun sahiplerinin çıkarına hizmet etsin diye, siyasal, ekonomik, hukuki toplumsal, kamusal alana Allah’ın vahyinin hükmetmesine engel olmaya yönelmiştir. Kamusal alanı kendi hâkimiyet alanı olarak ilan edip yeryüzündeki ilahlığı egemenlerin hevalarına bırakarak Allah’ın göklerdeki ve evrenin işleyişindeki kozmik hâkimiyetini O’na lütfeder gibi bir tutum içine girmiştir.
Kırmızı çizgilerin güncelliği
Müslümanlar iktidarların peşinde değil; İslâmî, tevhidî, fıtrî, evrensel değerleri iktidar kılmanın derdindedirler. İktidarın doğruları veya kırmızı çizgileri değil Rablerinin doğruları ve kırmızı çizgileridir onları dizginleyip düzelten.
Müslümanlar iktidarların peşinde değil; İslâmî, tevhidî, fıtrî, evrensel değerleri iktidar kılmanın derdindedirler. İktidarın doğruları veya kırmızı çizgileri değil Rablerinin doğruları ve kırmızı çizgileridir onları dizginleyip düzelten.
Ne düşünürseniz öyle olursunuz
Bilinçaltınız ne kadar temiz ve kontrollü olursa, düşüncelerinizin ve söylemlerinizin etkisi de o kadar güçlü olur. Aslında düşünce, ışık, madde gibi her şey, atomun bilinen en küçük parçacığı olan “kuant” taneciklerinin belli oranda yoğunlaşmasından başka bir şey değildir. Neticede düşünce de bir enerjidir ve bu enerjinin ne kadar güçlü olup olmadığı da tamamen bilinçaltının gücü ile ilgilidir. Olumlu düşünmek, evrene pozitif enerji vermek, olumsuz düşünmek ise negatif enerji yaymaktır. Diğer insanlardan gelen pozitif ya da negatif enerjileri, bilinçli halimiz algılayamasa da bilinçaltımız hisseder ve bunlardan etkilenir. Dolayısıyla düşüncenin gücü bir nevi bilinçaltının gücüdür.
Bilinçaltınız ne kadar temiz ve kontrollü olursa, düşüncelerinizin ve söylemlerinizin etkisi de o kadar güçlü olur. Aslında düşünce, ışık, madde gibi her şey, atomun bilinen en küçük parçacığı olan “kuant” taneciklerinin belli oranda yoğunlaşmasından başka bir şey değildir. Neticede düşünce de bir enerjidir ve bu enerjinin ne kadar güçlü olup olmadığı da tamamen bilinçaltının gücü ile ilgilidir. Olumlu düşünmek, evrene pozitif enerji vermek, olumsuz düşünmek ise negatif enerji yaymaktır. Diğer insanlardan gelen pozitif ya da negatif enerjileri, bilinçli halimiz algılayamasa da bilinçaltımız hisseder ve bunlardan etkilenir. Dolayısıyla düşüncenin gücü bir nevi bilinçaltının gücüdür.
Hutbe: Evrendeki denge, güç ve kuvvet
Sonuç olarak; Bizler diyoruz ki! GMK Bulvarında TCK’yı çıkaranlar! Sakın ha sakın Muhammed’e ümmet olan Tevhid ehli ile asla ve kat’a çatışma içinde olmayınız, İslam dinine karşıt kanunlar çıkarmayınız. Unutmayınız ki sizlerde günü geldiğinde bir varmış bir yokmuşa dönecek Kur’an-dan Allah’a (cc) hesap vereceksiniz. Şunu da çok iyi biliniz ki! La havle velaguvvete illa billah“Bütün güç ve Kuvvet yalınızca tek büyük olan Allah’a aittir”(Kehf-18/39)
Sonuç olarak; Bizler diyoruz ki! GMK Bulvarında TCK’yı çıkaranlar! Sakın ha sakın Muhammed’e ümmet olan Tevhid ehli ile asla ve kat’a çatışma içinde olmayınız, İslam dinine karşıt kanunlar çıkarmayınız. Unutmayınız ki sizlerde günü geldiğinde bir varmış bir yokmuşa dönecek Kur’an-dan Allah’a (cc) hesap vereceksiniz. Şunu da çok iyi biliniz ki! La havle velaguvvete illa billah“Bütün güç ve Kuvvet yalınızca tek büyük olan Allah’a aittir”(Kehf-18/39)
Allah’ın kanunları ve Tevhid dini İslam
Evreni yaratan Allah insanı da (cc) yaratmış, insana da bir kanun bir kural ve bir kaide belirlemiştir. Hatta evrenden fazla olarak (Ahzab-72) dağların semavatın ve arzın yüklenmekten çekindikleri emanetlerden biri olan sorumluluk bilincini insana bahşetmiştir.
Evreni yaratan Allah insanı da (cc) yaratmış, insana da bir kanun bir kural ve bir kaide belirlemiştir. Hatta evrenden fazla olarak (Ahzab-72) dağların semavatın ve arzın yüklenmekten çekindikleri emanetlerden biri olan sorumluluk bilincini insana bahşetmiştir.
Dünyayı korumak için 100 milyar dolar fona ihtiyaç var
Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Ban Ki-mun, evreni korumak için somut ve etkili adımların atılması gerektiğini bildirdi.
Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Ban Ki-mun, evreni korumak için somut ve etkili adımların atılması gerektiğini bildirdi.
Müslümanlığın "ebeveyn mirası" mı, yoksa sen mi seçtin?
İnsanlar ister müslüman bir ailede, isterse de İsviçre'de inançsız bir ailede doğmuş olsunlar farketmez. Eğer onlara verilen akıl içerisinde bulunduğu bedeni ve evreni kendisi "yaratmadıysa" elbetteki bir başkasının yaratmış olduğunu şüphesiz kabul edecektir.
İnsanlar ister müslüman bir ailede, isterse de İsviçre'de inançsız bir ailede doğmuş olsunlar farketmez. Eğer onlara verilen akıl içerisinde bulunduğu bedeni ve evreni kendisi "yaratmadıysa" elbetteki bir başkasının yaratmış olduğunu şüphesiz kabul edecektir.
Profesör olmuş, fakat adam olamamış!
Jeoloji profesörü Celal Şengör, “Kenan Evren'in yaptığı Her şeyi istisnasız onaylıyorum, insanlara dışkı yedirmek işkence değil” dedi.
Jeoloji profesörü Celal Şengör, “Kenan Evren'in yaptığı Her şeyi istisnasız onaylıyorum, insanlara dışkı yedirmek işkence değil” dedi.
Pamak: Hükümranlık Allah'a has kılınmalı (VİDEO)
Yazar Mehmet Pamak, 17 Ocak 2015 Cumartesi akşamı Çerkezköy AKSA Derneği'nde "Yaratılan ve Emredilen; Evren, Fıtrat ve İnsan" konulu bir konferans verdi. Konuşmanın videosunu yayınlıyoruz...
Yazar Mehmet Pamak, 17 Ocak 2015 Cumartesi akşamı Çerkezköy AKSA Derneği'nde "Yaratılan ve Emredilen; Evren, Fıtrat ve İnsan" konulu bir konferans verdi. Konuşmanın videosunu yayınlıyoruz...
Mehmet Pamak bugün Çerkezköy'de
Yazar Mehmet Pamak, inşaallah bugn (17 Ocak 2015) Çerkezköy Aksa Derneği'nde "Yaratılan ve Emredilen; Evren, Fıtrat ve İnsan" konulu bir konferans verecek.
Yazar Mehmet Pamak, inşaallah bugn (17 Ocak 2015) Çerkezköy Aksa Derneği'nde "Yaratılan ve Emredilen; Evren, Fıtrat ve İnsan" konulu bir konferans verecek.
Makaleler
Hava Durumu