"Merhamet" Arama Sonuçları
İran'da yaşananlar bağlamında, "din temelli iktidar dayatma doğurur" söylemi üzerine
İslam hak ve ona dayalı adalet eksenli bir öğretidir ve İslam'ın iktidarı da Allah'ın tüm kullarına merhamet üzere adaleti sağlamayı esas alır. Fakat bu coğrafyada yaşayanlar, bir kişinin putlaştırılıp topluma dayatılması demek olan Kemalizm dininin, batıdan ithal bâtıl öğretisi adına ne cinayetler işlediğini, ne büyük zulümler irtikap ettiğini çok iyi bilir.
İslam hak ve ona dayalı adalet eksenli bir öğretidir ve İslam'ın iktidarı da Allah'ın tüm kullarına merhamet üzere adaleti sağlamayı esas alır. Fakat bu coğrafyada yaşayanlar, bir kişinin putlaştırılıp topluma dayatılması demek olan Kemalizm dininin, batıdan ithal bâtıl öğretisi adına ne cinayetler işlediğini, ne büyük zulümler irtikap ettiğini çok iyi bilir.
Rasulullah'ın (a.s.) aile yaşantısı
Hz. Peygamber, örnek bir aile reisi idi. O, hanımlarına karşı çok nazik bir eş, çocuklarına karşı da çok şefkatli bir baba idi. Enes b. Malik şöyle demiştir: “Aile fertlerine Hz. Peygamber’den daha fazla merhametli ve iyi davranan bir kimse görmedim.” Hz. Peygamber’in aile içindeki davranışları saygı ve sevgiye dayalıdır.
Hz. Peygamber, örnek bir aile reisi idi. O, hanımlarına karşı çok nazik bir eş, çocuklarına karşı da çok şefkatli bir baba idi. Enes b. Malik şöyle demiştir: “Aile fertlerine Hz. Peygamber’den daha fazla merhametli ve iyi davranan bir kimse görmedim.” Hz. Peygamber’in aile içindeki davranışları saygı ve sevgiye dayalıdır.
Şefaat nedir, Kur'an şefaat konusunda ne demektedir?
Ahirette hiç kimseye hiç kimsenin şefaat etmesi mümkün olmayacak; buna gerek de kalmayacaktır. Çünkü hayatımız olduğu gibi ölümümüz de âlemlerin Rabbi Allaha aittir. (6/En’am, 162). Allah’a aidiz ve yine O’na döneceğiz. (2/Bakara, 156). Müminler, Allah’ın merhametinden, mağfiretinden, adaletinden kuşku duyamazlar.
Ahirette hiç kimseye hiç kimsenin şefaat etmesi mümkün olmayacak; buna gerek de kalmayacaktır. Çünkü hayatımız olduğu gibi ölümümüz de âlemlerin Rabbi Allaha aittir. (6/En’am, 162). Allah’a aidiz ve yine O’na döneceğiz. (2/Bakara, 156). Müminler, Allah’ın merhametinden, mağfiretinden, adaletinden kuşku duyamazlar.
Siyer mi Kur'an'a Tâbidir, Kur'an mı Siyer'e?
Neticede tamamı İbn İshak’ın anlatısına dayanan söz konusu anlatımlarda yer aldığı gibi, hakem tayin edilen Sad b. Muaz’ın hükmünün “kabilenin yetişkin tüm erkeklerinin öldürülmesi” olması ve Rasulullah’ın da bu hükmü onaylaması gibi bir anlatı, Kur’an’ın hem genel/külli adalet ve merhamet ilkelerine, hem de bu konudaki cüz’i ifadelerine açıkça aykırıdır.
Neticede tamamı İbn İshak’ın anlatısına dayanan söz konusu anlatımlarda yer aldığı gibi, hakem tayin edilen Sad b. Muaz’ın hükmünün “kabilenin yetişkin tüm erkeklerinin öldürülmesi” olması ve Rasulullah’ın da bu hükmü onaylaması gibi bir anlatı, Kur’an’ın hem genel/külli adalet ve merhamet ilkelerine, hem de bu konudaki cüz’i ifadelerine açıkça aykırıdır.
Ahlakımızı güzelleştirelim
Müslüman herkese son derece merhamet, adalet ve şefkatle davranması, zayıf ve muhtaç olanlarına yardım etmesi, ana ve babaya saygılı olması, onların gönüllerini kazanmaya çalışmalıdır. Eşler birbirlerine çok iyi davranmalı, çocuklarıyla, akraba ve komşularıyla da iyi geçinmeye özen göstermesi gerekir.
Müslüman herkese son derece merhamet, adalet ve şefkatle davranması, zayıf ve muhtaç olanlarına yardım etmesi, ana ve babaya saygılı olması, onların gönüllerini kazanmaya çalışmalıdır. Eşler birbirlerine çok iyi davranmalı, çocuklarıyla, akraba ve komşularıyla da iyi geçinmeye özen göstermesi gerekir.
Kurban kesmek, insan psikolojisini nasıl etkiler?
Her yıl Kurban Bayramı geldiğinde "Kurban kesmenin insan psikolojisine etkisi nedir?" soruları ortaya çıkıyor. Kurban kesmenin banka hesaplarından EFT ile bağış kampanyasına dönüştüğü amacından uzaklaştığı eleştirilere maruz kalırken diğer yandan et yemekten vazgeçmeyen insanların Kurban kesimini hayvan hakları ve merhametsizlik olarak sunması olayın bir başka yönü.
Her yıl Kurban Bayramı geldiğinde "Kurban kesmenin insan psikolojisine etkisi nedir?" soruları ortaya çıkıyor. Kurban kesmenin banka hesaplarından EFT ile bağış kampanyasına dönüştüğü amacından uzaklaştığı eleştirilere maruz kalırken diğer yandan et yemekten vazgeçmeyen insanların Kurban kesimini hayvan hakları ve merhametsizlik olarak sunması olayın bir başka yönü.
Ey İbrahim, insanları hacca çağır!
"Hani, İbrahim ve İsmail, Kâbe'nin temellerini yükseltiyor ve: "Rabbimiz! Bunu bizden kabul buyur. Şüphesiz ki, Sen işiten ve bilensin. Rabbimiz! İkimizi de Sana teslim olanlardan kıl, soyumuzdan da Sana teslim olmuş bir ümmet yetiştir. Bize ibadet yollarımızı göster, tevbemizi kabul buyur, çünkü tevbeleri daima kabul eden, merhametli olan ancak Sensin" diyorlardı"
"Hani, İbrahim ve İsmail, Kâbe'nin temellerini yükseltiyor ve: "Rabbimiz! Bunu bizden kabul buyur. Şüphesiz ki, Sen işiten ve bilensin. Rabbimiz! İkimizi de Sana teslim olanlardan kıl, soyumuzdan da Sana teslim olmuş bir ümmet yetiştir. Bize ibadet yollarımızı göster, tevbemizi kabul buyur, çünkü tevbeleri daima kabul eden, merhametli olan ancak Sensin" diyorlardı"
Ey teslimiyet, senin adın İslam!
Olması gereken odur ki, kurbanı kesen de, kesilen kurbandan hisse alan da takva üzere olmalıdır. Yani keseceği kurbanı gücünün yeteceğinin en güzelini almak, hayvana sevgi ve merhametle davranmak, hisse ile kesenlerin kalben mutmain olması ve kimsenin diğer hisse sahibinin hissesinde gözünün kalmaması, ya da etin kilogram hesabının peşine düşmemek. Yahut da kurbanlığı bir kibir vesilesi yapmamak, hisse dağıtırken mütevazı olmak, el âleme nisbet olsun bakın ne hayvan almışızın derdine düşmemek.
Olması gereken odur ki, kurbanı kesen de, kesilen kurbandan hisse alan da takva üzere olmalıdır. Yani keseceği kurbanı gücünün yeteceğinin en güzelini almak, hayvana sevgi ve merhametle davranmak, hisse ile kesenlerin kalben mutmain olması ve kimsenin diğer hisse sahibinin hissesinde gözünün kalmaması, ya da etin kilogram hesabının peşine düşmemek. Yahut da kurbanlığı bir kibir vesilesi yapmamak, hisse dağıtırken mütevazı olmak, el âleme nisbet olsun bakın ne hayvan almışızın derdine düşmemek.
Hay-Der'de "Merhamet Bilinci" işlendi
Hakan Aksu: Merhameti doğru algılamak gerekir. Merhamet sınırsızca vermek değildir. Rabbimiz, vahiyle sınır (yasak) koymuştur. Baba, anne, koca, abi, yönetici vs sevdiklerine dünya ve ahiret için sınır koymalıdır. Modernitenin sınırsız akıl ve mümeyyiz akıl saçmalıklarına karşı, yemede, giyside, harçlıkta ve davranışta sınır koymak karşımızdakinin hem dünyasına hemde ahiretine fayda sağlayacaktır.
Hakan Aksu: Merhameti doğru algılamak gerekir. Merhamet sınırsızca vermek değildir. Rabbimiz, vahiyle sınır (yasak) koymuştur. Baba, anne, koca, abi, yönetici vs sevdiklerine dünya ve ahiret için sınır koymalıdır. Modernitenin sınırsız akıl ve mümeyyiz akıl saçmalıklarına karşı, yemede, giyside, harçlıkta ve davranışta sınır koymak karşımızdakinin hem dünyasına hemde ahiretine fayda sağlayacaktır.
Rafsancani: Suriye'de yaşananlar halk devrimi
İran Eski Cumhurbaşkanı Haşimi Rafsancani, Suriye'de yaşananların bir halk devrimi olduğunu söyledi. Rafsancani, bölgede yükselen halk bilincinin hiçbir baskıcı yöneticiye merhamet göstermeyeceğini belirtti.
İran Eski Cumhurbaşkanı Haşimi Rafsancani, Suriye'de yaşananların bir halk devrimi olduğunu söyledi. Rafsancani, bölgede yükselen halk bilincinin hiçbir baskıcı yöneticiye merhamet göstermeyeceğini belirtti.
Pamak: 'İnşa ve ıslah edici, basiret ve merhamet dili' hangisi?
Yayınlamakta olduğumuz dokuzuncu bölümde Pamak, referandum sürecinde yaşanan tartışma ve ayrışmalar özelinde Türkiye'deki eski statüko ve kurulmakta olan yeni statüko karşısında Müslümanların konumlarını ele alıyor ve önemli tesbit ve uyarılarda bulunuyor. Söz konusu tartışmalar bağlamında gündeme gelen "çözülmüş dil", "dikte dili" ve "inşa ve ıslah dili" tartışması da bu bölümde Pamak'ın ele aldığı konular arasında yer alıyor.
Yayınlamakta olduğumuz dokuzuncu bölümde Pamak, referandum sürecinde yaşanan tartışma ve ayrışmalar özelinde Türkiye'deki eski statüko ve kurulmakta olan yeni statüko karşısında Müslümanların konumlarını ele alıyor ve önemli tesbit ve uyarılarda bulunuyor. Söz konusu tartışmalar bağlamında gündeme gelen "çözülmüş dil", "dikte dili" ve "inşa ve ıslah dili" tartışması da bu bölümde Pamak'ın ele aldığı konular arasında yer alıyor.
Yoldaki işaretçimiz Seyyid Kutub'u rahmetle anıyoruz
"Eğer Allah kanunu ile mahkum edilmişsem ben Hakk'ın hükmüne razıyım. Eğer batıl kanunlarla mahkum olmuşsam ondan çok daha üstün bir düşünceye sahip olduğum için batıldan ve münafıklardan merhamet dilemem. Allah'a şükürler olsun ki on beş sene cihad ettikten sonra bu mertebeye ulaştım. Ben Allah yolunda yaptığım iş için asla özür dilemem. Namazda Allah'ın birliğine şehadet eden parmağım asla bir tağutun hükmünü onaylayan tek bir harf bile yazmayacaktır."
"Eğer Allah kanunu ile mahkum edilmişsem ben Hakk'ın hükmüne razıyım. Eğer batıl kanunlarla mahkum olmuşsam ondan çok daha üstün bir düşünceye sahip olduğum için batıldan ve münafıklardan merhamet dilemem. Allah'a şükürler olsun ki on beş sene cihad ettikten sonra bu mertebeye ulaştım. Ben Allah yolunda yaptığım iş için asla özür dilemem. Namazda Allah'ın birliğine şehadet eden parmağım asla bir tağutun hükmünü onaylayan tek bir harf bile yazmayacaktır."
Yoldaki işaretçimiz Seyyid Kutub'u rahmetle anıyoruz
"Eğer Allah kanunu ile mahkum edilmişsem ben Hakk'ın hükmüne razıyım. Eğer batıl kanunlarla mahkum olmuşsam ondan çok daha üstün bir düşünceye sahip olduğum için batıldan ve münafıklardan merhamet dilemem. Allah'a şükürler olsun ki on beş sene cihad ettikten sonra bu mertebeye ulaştım. Ben Allah yolunda yaptığım iş için asla özür dilemem. Namazda Allah'ın birliğine şehadet eden parmağım asla bir tağutun hükmünü onaylayan tek bir harf bile yazmayacaktır."
"Eğer Allah kanunu ile mahkum edilmişsem ben Hakk'ın hükmüne razıyım. Eğer batıl kanunlarla mahkum olmuşsam ondan çok daha üstün bir düşünceye sahip olduğum için batıldan ve münafıklardan merhamet dilemem. Allah'a şükürler olsun ki on beş sene cihad ettikten sonra bu mertebeye ulaştım. Ben Allah yolunda yaptığım iş için asla özür dilemem. Namazda Allah'ın birliğine şehadet eden parmağım asla bir tağutun hükmünü onaylayan tek bir harf bile yazmayacaktır."
İslâm’a hizmet, hayatının mânâsıydı
O, bizim öğretmenimizdi.. Bize sevgiyi, merhameti, kavgayı öğretti.. Yoksulların yokluğuna, mazlumların feryadına sevdalanmayı.. Kurşunlara kafa tutmayı ve erkekçe dimdik ayakta durmayı.. Soğuk demirin temasında kor gibi yanan direniş meşalesini ateşlemeyi.. Sonra; Karlı bir Şubat gününde son dersini verdi ve gitti…
O, bizim öğretmenimizdi.. Bize sevgiyi, merhameti, kavgayı öğretti.. Yoksulların yokluğuna, mazlumların feryadına sevdalanmayı.. Kurşunlara kafa tutmayı ve erkekçe dimdik ayakta durmayı.. Soğuk demirin temasında kor gibi yanan direniş meşalesini ateşlemeyi.. Sonra; Karlı bir Şubat gününde son dersini verdi ve gitti…
"Osmanlıyı ve Balkanları milliyetçilik bitirdi"
İstanbul'da düzenlenen Balkan Sempozyumun ikinci gününde konuşan Makedonya Merhamet Derneği Başkanı Adnan İsmaili, milliyetçilik akımının İslam dünyasında çözülme ve dağılmaya sebep olduğunu söyledi.
İstanbul'da düzenlenen Balkan Sempozyumun ikinci gününde konuşan Makedonya Merhamet Derneği Başkanı Adnan İsmaili, milliyetçilik akımının İslam dünyasında çözülme ve dağılmaya sebep olduğunu söyledi.
İslâm’a hizmet, hayatının mânâsıydı
O, bizim öğretmenimizdi.. Bize sevgiyi, merhameti, kavgayı öğretti.. Yoksulların yokluğuna, mazlumların feryadına sevdalanmayı.. Kurşunlara kafa tutmayı ve erkekçe dimdik ayakta durmayı.. Soğuk demirin temasında kor gibi yanan direniş meşalesini ateşlemeyi.. Sonra; Karlı bir Şubat gününde son dersini verdi ve gitti…
O, bizim öğretmenimizdi.. Bize sevgiyi, merhameti, kavgayı öğretti.. Yoksulların yokluğuna, mazlumların feryadına sevdalanmayı.. Kurşunlara kafa tutmayı ve erkekçe dimdik ayakta durmayı.. Soğuk demirin temasında kor gibi yanan direniş meşalesini ateşlemeyi.. Sonra; Karlı bir Şubat gününde son dersini verdi ve gitti…
Makaleler
Hava Durumu