"amelsiz" Arama Sonuçları
Ayan: Salih amelsiz iman boş bir iddiadır
İlmi ve Kültürel Araştırmalar Vakfı’nın düzenlemiş olduğu Alternatif Eğitim Konferansları İLKAV Yönetiminden Eğitimci Emrullah Ayan’ın vermiş olduğu “Kuran’da İman Kavramı ve İmanın Gerekleri “ adlı konferans ile devam etti.
İlmi ve Kültürel Araştırmalar Vakfı’nın düzenlemiş olduğu Alternatif Eğitim Konferansları İLKAV Yönetiminden Eğitimci Emrullah Ayan’ın vermiş olduğu “Kuran’da İman Kavramı ve İmanın Gerekleri “ adlı konferans ile devam etti.
"Hiçbir nebi, amelsiz bir imana çağırmamıştır"
Bünyamin Zeran: Hiçbir Nebî, çevresindeki zulme, sömürüye kayıtsız kalmamıştır. Hiçbir nebi ashabının ellerine sıkıştırılan üç beş dua ile sıkıntıdan kurtulmamıştır. Hiçbir nebi amelsiz bir imana çağırmamıştır. Zaten iman eden kimse salih ameli hemen ortaya koyabilmiştir. Namazı üşene üşene kılmayı, infak ederken gönülsüz vermeyi, insanlara gösteriş yapmayı vahiy münafıklık olarak tanımlarken resul de o münafıklarla ayrışıyordu. Oysa şimdiki resul anlayışı münafıklığa prim vermektedir.
Bünyamin Zeran: Hiçbir Nebî, çevresindeki zulme, sömürüye kayıtsız kalmamıştır. Hiçbir nebi ashabının ellerine sıkıştırılan üç beş dua ile sıkıntıdan kurtulmamıştır. Hiçbir nebi amelsiz bir imana çağırmamıştır. Zaten iman eden kimse salih ameli hemen ortaya koyabilmiştir. Namazı üşene üşene kılmayı, infak ederken gönülsüz vermeyi, insanlara gösteriş yapmayı vahiy münafıklık olarak tanımlarken resul de o münafıklarla ayrışıyordu. Oysa şimdiki resul anlayışı münafıklığa prim vermektedir.
"İman ve amel birbirinin olmazsa olmazıdır"
Yüce Allah'ın Kitab-ı Keriminde adeta bir nakış gibi işlediği ve birbirinin olmazsa olmazı kıldığı iman - amel bağının tarihsel süreçte koparıldığına vurgu yapan konuşmacı, "amelsiz bir iman iddiasının makbul olduğu" anlayışının insanları Allah'ın dinine karşı duyarsızlaştırdığını ve laubaliliğe sevk ettiğini söyledi. Hüseyinoğlu, aynı sapmanın önceki ümmetlerde de yaşandığını hatırlatarak Âl-i İmran Sûresi 22 - 23. âyetler çerçevesinde çıkarımlarda bulundu.
Yüce Allah'ın Kitab-ı Keriminde adeta bir nakış gibi işlediği ve birbirinin olmazsa olmazı kıldığı iman - amel bağının tarihsel süreçte koparıldığına vurgu yapan konuşmacı, "amelsiz bir iman iddiasının makbul olduğu" anlayışının insanları Allah'ın dinine karşı duyarsızlaştırdığını ve laubaliliğe sevk ettiğini söyledi. Hüseyinoğlu, aynı sapmanın önceki ümmetlerde de yaşandığını hatırlatarak Âl-i İmran Sûresi 22 - 23. âyetler çerçevesinde çıkarımlarda bulundu.
Makaleler
Hava Durumu