"Amelde" Arama Sonuçları
Cahiliyeye İslam aşısı bid’atı
İşin doğrusu işe şudur ki, meyvede-sebzede aşılama olur, fakat akidede ve amelde aşılama olmaz. Elma ağacına armut aşısı yapabilirsiniz, fakat laik-kemalist, kapitalist bir düzene İslam aşılaması yapamazsınız. Yapmaya kalkarsanız ortaya çıkan sonuç şirk olur. "Lâ" akidesinin bize söylediği ve maalesef bugünün Müslümanlarının çoğunun unuttuğu temel gerçek işte budur.
İşin doğrusu işe şudur ki, meyvede-sebzede aşılama olur, fakat akidede ve amelde aşılama olmaz. Elma ağacına armut aşısı yapabilirsiniz, fakat laik-kemalist, kapitalist bir düzene İslam aşılaması yapamazsınız. Yapmaya kalkarsanız ortaya çıkan sonuç şirk olur. "Lâ" akidesinin bize söylediği ve maalesef bugünün Müslümanlarının çoğunun unuttuğu temel gerçek işte budur.
Müslümanın görevi, yeryüzündeki fesada karşı ıslah çabasıdır
Kur’an-ı Kerim’in birçok yerinde “sâlih amel” ile “iman” kavramları âdeta bağımsız düşünülemeyecek kadar iç içe bir birliktelikte kullanılmıştır. Sâlih amel, açıkça imanın dışa yansıyan gerekliliğidir. Sâlih amelde bulunabilmenin şartı olarak, ıslahat çabaları söz konusu olmakta ve bu da mü’minlerin temel görev alanlarını belirlemektedir. Yeryüzünün ifsad edildiği, zulüm ve şirkin alabildiğine azgınlaşıp cahilî kültür ve uygulamaları yaygınlaştığı ve vahyî ölçülerden uzaklaşıldığı her dönemde, ıslahat çabalarının gerçekleştirilmesi mü’minlerden beklenilen temel farîzalardır.
Kur’an-ı Kerim’in birçok yerinde “sâlih amel” ile “iman” kavramları âdeta bağımsız düşünülemeyecek kadar iç içe bir birliktelikte kullanılmıştır. Sâlih amel, açıkça imanın dışa yansıyan gerekliliğidir. Sâlih amelde bulunabilmenin şartı olarak, ıslahat çabaları söz konusu olmakta ve bu da mü’minlerin temel görev alanlarını belirlemektedir. Yeryüzünün ifsad edildiği, zulüm ve şirkin alabildiğine azgınlaşıp cahilî kültür ve uygulamaları yaygınlaştığı ve vahyî ölçülerden uzaklaşıldığı her dönemde, ıslahat çabalarının gerçekleştirilmesi mü’minlerden beklenilen temel farîzalardır.
Düzenli: İlim, Allah’ın bak dediği yerden bakmaktır
Yaşar Düzenli: İlim sıradan bir bilgi değildir. Sadece öğrenilen bir bilgi değildir, derin bir bilinçtir, Müslüman aklıdır. Bir vicdanın imar edilmesidir, dünya görüşüdür. Söz konusu ilim amelini kendi içinde barındırır. Geleneksel İslam düşünce tarihindeki en önemli kırılma ilimin amelden ayrılması faslında olmuştur.
Yaşar Düzenli: İlim sıradan bir bilgi değildir. Sadece öğrenilen bir bilgi değildir, derin bir bilinçtir, Müslüman aklıdır. Bir vicdanın imar edilmesidir, dünya görüşüdür. Söz konusu ilim amelini kendi içinde barındırır. Geleneksel İslam düşünce tarihindeki en önemli kırılma ilimin amelden ayrılması faslında olmuştur.
Makaleler
Hava Durumu