"ilkeleri" Arama Sonuçları
İstikamet krizine girmiş tevhidî uyanış süreci öncülerini hâllerini sorgulamaya çağrı -III-
Bütün bu alanlarda yapılan dualar ve kullanılan İslâmî şiarlar, bu laik kurumların mevcut halleriyle devam etmelerini “dindar” kitleler nezdinde meşrulaştırmaktan başka bir anlam taşıyor mu? Bu uygulamalar, bizi İslâmî kimlik ve temel ilkelerimiz bakımından çok rahatsız edip İslam’ın laiklikle hükmeden bu Atatürkçü kurumlar için kullanılmasına itiraza sevk ederken, neden geçmişte aynı çizgide olduğumuz Haksöz Haber’i çok memnun edebiliyor?
Bütün bu alanlarda yapılan dualar ve kullanılan İslâmî şiarlar, bu laik kurumların mevcut halleriyle devam etmelerini “dindar” kitleler nezdinde meşrulaştırmaktan başka bir anlam taşıyor mu? Bu uygulamalar, bizi İslâmî kimlik ve temel ilkelerimiz bakımından çok rahatsız edip İslam’ın laiklikle hükmeden bu Atatürkçü kurumlar için kullanılmasına itiraza sevk ederken, neden geçmişte aynı çizgide olduğumuz Haksöz Haber’i çok memnun edebiliyor?
Temel iman ilkelerini, Kur’an’daki Esmâ ile kavramak
Bugün kendisini İslam’a nisbet eden kitlelerin Allah tasavvurları, Peygamber algıları, Kur’an’la ilgili tanım ve yaklaşımları, âhiret inanışları Kur’an’ın öğretileriyle ne kadar mutabıktır? Bu soruya çok olumlu bir cevap vermek ne yazık ki mümkün değildir.
Bugün kendisini İslam’a nisbet eden kitlelerin Allah tasavvurları, Peygamber algıları, Kur’an’la ilgili tanım ve yaklaşımları, âhiret inanışları Kur’an’ın öğretileriyle ne kadar mutabıktır? Bu soruya çok olumlu bir cevap vermek ne yazık ki mümkün değildir.
Siyer mi Kur'an'a Tâbidir, Kur'an mı Siyer'e?
Neticede tamamı İbn İshak’ın anlatısına dayanan söz konusu anlatımlarda yer aldığı gibi, hakem tayin edilen Sad b. Muaz’ın hükmünün “kabilenin yetişkin tüm erkeklerinin öldürülmesi” olması ve Rasulullah’ın da bu hükmü onaylaması gibi bir anlatı, Kur’an’ın hem genel/külli adalet ve merhamet ilkelerine, hem de bu konudaki cüz’i ifadelerine açıkça aykırıdır.
Neticede tamamı İbn İshak’ın anlatısına dayanan söz konusu anlatımlarda yer aldığı gibi, hakem tayin edilen Sad b. Muaz’ın hükmünün “kabilenin yetişkin tüm erkeklerinin öldürülmesi” olması ve Rasulullah’ın da bu hükmü onaylaması gibi bir anlatı, Kur’an’ın hem genel/külli adalet ve merhamet ilkelerine, hem de bu konudaki cüz’i ifadelerine açıkça aykırıdır.
Ercümend Özkan'ın kaleminden Akide – İtikad
Bir dinin en temeldeki görüşleri, kavramları, ilkeleri o dinin akidesi’ni oluşturur. Yani bu oluşmadan bir kimse o dinin samimi mensubu, inananı olmaz, olamaz…
Bir dinin en temeldeki görüşleri, kavramları, ilkeleri o dinin akidesi’ni oluşturur. Yani bu oluşmadan bir kimse o dinin samimi mensubu, inananı olmaz, olamaz…
Akide - İtikad
Bir dinin en temeldeki görüşleri, kavramları, ilkeleri o dinin akidesi’ni oluşturur. İ’tikadınıza dikkat ediniz!.. Hem de çok titizleniniz itikadınız konusunda… Kendinizde bulunanı test ediniz Kur’an’dakilerle.. Uymayanları atınız, uygunları üzerinde varsa tereddütlerinizi gideriniz. Eksiklerinizi Kur’an’la tamamlayınız, fazlalarınızı Kur’an’da bulunmadığı için atınız ki kurtuluşa erenlerden olasınız.
Bir dinin en temeldeki görüşleri, kavramları, ilkeleri o dinin akidesi’ni oluşturur. İ’tikadınıza dikkat ediniz!.. Hem de çok titizleniniz itikadınız konusunda… Kendinizde bulunanı test ediniz Kur’an’dakilerle.. Uymayanları atınız, uygunları üzerinde varsa tereddütlerinizi gideriniz. Eksiklerinizi Kur’an’la tamamlayınız, fazlalarınızı Kur’an’da bulunmadığı için atınız ki kurtuluşa erenlerden olasınız.
İslam yolunun, kralları değil kuralları vardır
İşbu "yolların kralı değil kuralı olur" sözü, aynıyla Allah'ın yolu (Din-i Mübin-i İslam) için de geçerlidir: Evet, Allah yolunun kralları (sadatlar, gavslar, kutublar, ayetullahlar, pirler, şeyhler) değil, kuralları vardır, ölçü ve ilkeleri vardır.
İşbu "yolların kralı değil kuralı olur" sözü, aynıyla Allah'ın yolu (Din-i Mübin-i İslam) için de geçerlidir: Evet, Allah yolunun kralları (sadatlar, gavslar, kutublar, ayetullahlar, pirler, şeyhler) değil, kuralları vardır, ölçü ve ilkeleri vardır.
Dünya Bizim sitesine konuşan Hüseyinoğlu: Peygamberlerin mücadelesi, esasta da usulde de ortaktır
Şükrü Hüseyinoğlu: Zaman ve coğrafya şartlarının değişmesine bağlı olarak kimi önceliklerde ve mücadele araçlarında değişim kaçınılmaz olsa da, Kur’an kıssalarından şunu öğrenmekteyiz ki temel öncelikler ve mücadelenin ilkeleri açısından hiçbir zaman hiçbir şey değişmemiştir. Araçlar değişse de, araçları İslami açıdan meşru veya gayri meşru kılan Rabbani ölçüler, ilkeler değişmemiştir. Kısacası, Peygamberler, esasta olduğu gibi usulde de ortak çizgide hareket etmişlerdir. Bu açıdan Peygamber kıssalarını ve Rasulullah’ın (a.s.) sîretini, Rabbani hayat nizamı ve mücadele usulünün farklı zaman ve coğrafyalardaki ortak tezahürleri olarak görmekteyiz.
Şükrü Hüseyinoğlu: Zaman ve coğrafya şartlarının değişmesine bağlı olarak kimi önceliklerde ve mücadele araçlarında değişim kaçınılmaz olsa da, Kur’an kıssalarından şunu öğrenmekteyiz ki temel öncelikler ve mücadelenin ilkeleri açısından hiçbir zaman hiçbir şey değişmemiştir. Araçlar değişse de, araçları İslami açıdan meşru veya gayri meşru kılan Rabbani ölçüler, ilkeler değişmemiştir. Kısacası, Peygamberler, esasta olduğu gibi usulde de ortak çizgide hareket etmişlerdir. Bu açıdan Peygamber kıssalarını ve Rasulullah’ın (a.s.) sîretini, Rabbani hayat nizamı ve mücadele usulünün farklı zaman ve coğrafyalardaki ortak tezahürleri olarak görmekteyiz.
Türkiye'deki İslami Hareketin Son Çeyrek Asrının Tahlili (VİDEO)
İLKAV Alternatif Eğitim konferansları Ahmet Turgut Ulucak’ın ‘Türkiye ‘de İslami Hareketlerin Son Çeyrek Asrının Tahlili ’ başlıklı sunumu ile devam etti. Ulucak konuşmasında tevhidi ilkeleri önemseyen Müslümanların aralarında istişare, diyalog, uzlaşma ve birliktelik çabaları içerisinde olmaları gerektiğini, cemaatleşmenin önemi , zaafları, sürdürebilme şartları ve ümmet bilinci konularına temas etti.Türkiye'deki İslami hareketleri de gündeme alan konuşmacı, Müslümanların bir birleri ile bunyanun mersus (kurşun gibi kenetlenmiş) dışında bir alternatifleri bulunmadığını vurguladı. Konferans soru cevaptan sonra çay ve simit ikramı ile son buldu. Konuşmanın video kaydını paylaşıyoruz:
İLKAV Alternatif Eğitim konferansları Ahmet Turgut Ulucak’ın ‘Türkiye ‘de İslami Hareketlerin Son Çeyrek Asrının Tahlili ’ başlıklı sunumu ile devam etti. Ulucak konuşmasında tevhidi ilkeleri önemseyen Müslümanların aralarında istişare, diyalog, uzlaşma ve birliktelik çabaları içerisinde olmaları gerektiğini, cemaatleşmenin önemi , zaafları, sürdürebilme şartları ve ümmet bilinci konularına temas etti.Türkiye'deki İslami hareketleri de gündeme alan konuşmacı, Müslümanların bir birleri ile bunyanun mersus (kurşun gibi kenetlenmiş) dışında bir alternatifleri bulunmadığını vurguladı. Konferans soru cevaptan sonra çay ve simit ikramı ile son buldu. Konuşmanın video kaydını paylaşıyoruz:
Atıf Hoca, yargı prosedürü bile hiçe sayılarak idam edilmişti
İskilipli Atıf Hoca, şapka kanunundan önce yazdığı şapka karşıtı kitap sebebiyle tüm hukuk ilkeleri hiçe sayılarak 90 yıl önce bugün idam edilmişti
İskilipli Atıf Hoca, şapka kanunundan önce yazdığı şapka karşıtı kitap sebebiyle tüm hukuk ilkeleri hiçe sayılarak 90 yıl önce bugün idam edilmişti
Öncü şahsiyetlerin, batıl siyasete destek çağrıları vahimdir
Mehmet Pamak, İslami kesimde AKP iktidarı konusunda kendini gösteren ölçüsüz yaklaşımların doğurduğu istikamet krizi ve kimlik erozyonunun geldiği vahim boyutu yorumladı ve bir kez daha Tevhidi-Nebevi ilkeleri hatırlattı.
Mehmet Pamak, İslami kesimde AKP iktidarı konusunda kendini gösteren ölçüsüz yaklaşımların doğurduğu istikamet krizi ve kimlik erozyonunun geldiği vahim boyutu yorumladı ve bir kez daha Tevhidi-Nebevi ilkeleri hatırlattı.
Muaz El Hatib'den çarpıcı Suriye analizi
Devrim tamamen barışçıldı. Ancak rejimin protestoculara karşı sert müdahalesi, devrimcileri silaha sarılmaya itmiştir. Aynı zamanda devrimin ilkeleriyle bazen uyumlu, ama sık sık çelişkili bir çok parmak olaya müdahil olmuştur. Bu parmakların her birisi, rejime karşı savaşan tugayları kendi çıkarlarına uyacak şekilde yönlendirmiştir. Bazen onları engellemiş bazen de onlara sağladığı desteği kesmiştir.
Devrim tamamen barışçıldı. Ancak rejimin protestoculara karşı sert müdahalesi, devrimcileri silaha sarılmaya itmiştir. Aynı zamanda devrimin ilkeleriyle bazen uyumlu, ama sık sık çelişkili bir çok parmak olaya müdahil olmuştur. Bu parmakların her birisi, rejime karşı savaşan tugayları kendi çıkarlarına uyacak şekilde yönlendirmiştir. Bazen onları engellemiş bazen de onlara sağladığı desteği kesmiştir.
Siz değişseniz de, tevhidi çizgiyi eğip-bükmeye kalkmayın
Biz biliyor ve tüm Rasullerin (s) mücadele sünnetinde de ortak olarak tanıklık ediyoruz ki, zamana göre davet ve mücadelenin araçları değişse de yöntemi asla değişmez, ilkeleri asla değişmez. Dün tağut dediğine bugün tağut değil diyen bu zihniyetin bu tür söz oyunlarıyla Müslümanları yanıltmaya çalışmalarına karşı duyarlı olmak gerekir.
Biz biliyor ve tüm Rasullerin (s) mücadele sünnetinde de ortak olarak tanıklık ediyoruz ki, zamana göre davet ve mücadelenin araçları değişse de yöntemi asla değişmez, ilkeleri asla değişmez. Dün tağut dediğine bugün tağut değil diyen bu zihniyetin bu tür söz oyunlarıyla Müslümanları yanıltmaya çalışmalarına karşı duyarlı olmak gerekir.
Muhazakar siyaset ve modern kutsallık
Muhafazakâr siyasilerin bireysel dini tutum ve inançları ile seküler siyaset alanında bulunmalarının sonucu olarak, modern devlet ritüellerinin, ilkelerinin ve bizzat modern devletin varlığının kutsallık söylemiyle meşrulaştırılması; geçmiş dönemlerin, siyaset dilliyle karşılatırıldığında daha fazla toplumsallık kazanmasını sağladığı da gerçek... Seküler bir sistemde şu veya bu gerekçe ile siyaset yapan bir Müslümanın sadece Müslüman olması, siyasal eylemlerini peşinen dinî kılamaz. Seküler bir devletin yöneticisi dinî inancı ne olursa olsun din hakkında hüküm veremez.
Muhafazakâr siyasilerin bireysel dini tutum ve inançları ile seküler siyaset alanında bulunmalarının sonucu olarak, modern devlet ritüellerinin, ilkelerinin ve bizzat modern devletin varlığının kutsallık söylemiyle meşrulaştırılması; geçmiş dönemlerin, siyaset dilliyle karşılatırıldığında daha fazla toplumsallık kazanmasını sağladığı da gerçek... Seküler bir sistemde şu veya bu gerekçe ile siyaset yapan bir Müslümanın sadece Müslüman olması, siyasal eylemlerini peşinen dinî kılamaz. Seküler bir devletin yöneticisi dinî inancı ne olursa olsun din hakkında hüküm veremez.
AKP: Muasır "ılımlı İslam" seviyesi
AK Parti’nin referansı İslam değil, laik-demokratik düşüncedir. Parti programında özellikle demokrasi, hukuk devleti, laiklik, insan hakları ve özgürlüklere vurgu yapılmış; serbest piyasa ekonomisi ve dünya sistemiyle bütünleşen rekabetçi bir iktisadi anlayış savunulmuştur. Parti tüzüğünün ‘Temel Amaçlar’ bölümünde, Anayasa’da yer alan laiklik ve kanun önünde eşitlik ilkelerine gönderme yapılmaktadır. Aynı bölümde, egemenliğin kayıtsız şartsız millete ait olduğu ve ‘Milli irade’nin tek belirleyici güç olduğu vurgusu, AKP’nin laik kimliğini gösteren önemli bir veridir.
AK Parti’nin referansı İslam değil, laik-demokratik düşüncedir. Parti programında özellikle demokrasi, hukuk devleti, laiklik, insan hakları ve özgürlüklere vurgu yapılmış; serbest piyasa ekonomisi ve dünya sistemiyle bütünleşen rekabetçi bir iktisadi anlayış savunulmuştur. Parti tüzüğünün ‘Temel Amaçlar’ bölümünde, Anayasa’da yer alan laiklik ve kanun önünde eşitlik ilkelerine gönderme yapılmaktadır. Aynı bölümde, egemenliğin kayıtsız şartsız millete ait olduğu ve ‘Milli irade’nin tek belirleyici güç olduğu vurgusu, AKP’nin laik kimliğini gösteren önemli bir veridir.
"Allah ile bağımız, kardeşliğin olmazsa olmazıdır"
Geçtiğimiz Cumartesi günü Venhar Kur'an Evi'nde kardeşlik konusu irdelendi. Konuşmasının başında "İslam Kardeşliği" kavramının iki unsurdan oluştuğunu ve bunu ikame edebilmek için öncelikle Allah ile olan ilişkilerde "teslim olan" olabilmenin şartlarının yerine getirilmesi gerektiğini; ikinci olarak da, bu oturumda anlatacağımız vahyin ilkelerine uymak gerektiğini vurgulayan Durmuş; "İslam olanın gereklilikleri bu dersin süresini fazlasıyla aşacağı için sadece Müminler arası ilişkileri konu edindim, Allah ile olan bağımız da kardeşliğin olmazsa olmazıdır." dedi....
Geçtiğimiz Cumartesi günü Venhar Kur'an Evi'nde kardeşlik konusu irdelendi. Konuşmasının başında "İslam Kardeşliği" kavramının iki unsurdan oluştuğunu ve bunu ikame edebilmek için öncelikle Allah ile olan ilişkilerde "teslim olan" olabilmenin şartlarının yerine getirilmesi gerektiğini; ikinci olarak da, bu oturumda anlatacağımız vahyin ilkelerine uymak gerektiğini vurgulayan Durmuş; "İslam olanın gereklilikleri bu dersin süresini fazlasıyla aşacağı için sadece Müminler arası ilişkileri konu edindim, Allah ile olan bağımız da kardeşliğin olmazsa olmazıdır." dedi....
İslami mücadele yöntemi ictihadi midir?
Kur'an kıssalarını ve Siyer'i doğru okuyan her Müslüman, mücadelenin ilkeleri konusunda konjonktürel farklılıkların belirleyici olmadığını, araçlar ve öncelikler değişse de ilkelerin, tevhidi tutumun değişmediğini görecektir.
Kur'an kıssalarını ve Siyer'i doğru okuyan her Müslüman, mücadelenin ilkeleri konusunda konjonktürel farklılıkların belirleyici olmadığını, araçlar ve öncelikler değişse de ilkelerin, tevhidi tutumun değişmediğini görecektir.
Müslümanın istikametini konjonktür değil ilkeler belirler
Müslüman, istikametini, İslam düşmanlarının karşıt strateji ve pozisyonlarına veya konjonktürel gelişmelere göre değil, İslam’ın değişmez ölçü ve ilkelerine göre belirler. İstikamet, güncel ve dönemsel gelişmelere göre farklılaşan bir değişken asla değildir...
Müslüman, istikametini, İslam düşmanlarının karşıt strateji ve pozisyonlarına veya konjonktürel gelişmelere göre değil, İslam’ın değişmez ölçü ve ilkelerine göre belirler. İstikamet, güncel ve dönemsel gelişmelere göre farklılaşan bir değişken asla değildir...
Ahmed Kalkan'la "Müslümanın güzelleşmesi" üzerine
"Allah'tan başka rab kabul etmemenin pratikteki uygulanışı ve başkasının kulluğunu kabul etmemenin zarûrî gereklerinden biri, eğitim prensipleri konusunda Allah'ın koyduğu hükümlere ters düşülmemesidir. Başkasının eğitimle ilgili ilkelerini Allah'ın hükümlerine tercih etme, o kimse veya görüşü rab kabul etme anlamına gelecektir."
"Allah'tan başka rab kabul etmemenin pratikteki uygulanışı ve başkasının kulluğunu kabul etmemenin zarûrî gereklerinden biri, eğitim prensipleri konusunda Allah'ın koyduğu hükümlere ters düşülmemesidir. Başkasının eğitimle ilgili ilkelerini Allah'ın hükümlerine tercih etme, o kimse veya görüşü rab kabul etme anlamına gelecektir."
'İktidar iğvası'na kapılmadan
İktidarın ve gücün iğvasından bir Müslüman nasıl korunabilir? Bunun bireysel ölçekte nefs terbiyesinden, kulluk bilincine uzanan derin ahlaki ve metafizik boyutları var. İktidarın iğvası abartılırsa bizzat iktidarı istemeyi mümkün kılacak bir toplumsal zemin kalmayabilir. O halde iktidarı meşrulaştıran gücün mutlaklaştırılması değil bizzat ahlak ve adaletin mümkün kılınmasıdır. Bunu da iktidarı dönüştürecek temel ilkelerin tasarımı yetisine, "metne" sahip olanlar gerçekleştirebilir.
İktidarın ve gücün iğvasından bir Müslüman nasıl korunabilir? Bunun bireysel ölçekte nefs terbiyesinden, kulluk bilincine uzanan derin ahlaki ve metafizik boyutları var. İktidarın iğvası abartılırsa bizzat iktidarı istemeyi mümkün kılacak bir toplumsal zemin kalmayabilir. O halde iktidarı meşrulaştıran gücün mutlaklaştırılması değil bizzat ahlak ve adaletin mümkün kılınmasıdır. Bunu da iktidarı dönüştürecek temel ilkelerin tasarımı yetisine, "metne" sahip olanlar gerçekleştirebilir.
Makaleler
Hava Durumu