"mezhebi" Arama Sonuçları
Yetkililerini Rabb edinenler
Adiyy'in mensup olduğu Hıristiyan mezhebinin özelliklerini iyi bilen Resulullah, Adiyy'e inancı ile ilgili bazı bilgileri aktarıp, Adiyy'in bizzat kendisinin dininin gerekleri konusundaki yanlışlarına dikkat çekerek 'Senin dinini senden daha iyi bilirim' diye karşılık verince Adiyy şaşırdı.
Adiyy'in mensup olduğu Hıristiyan mezhebinin özelliklerini iyi bilen Resulullah, Adiyy'e inancı ile ilgili bazı bilgileri aktarıp, Adiyy'in bizzat kendisinin dininin gerekleri konusundaki yanlışlarına dikkat çekerek 'Senin dinini senden daha iyi bilirim' diye karşılık verince Adiyy şaşırdı.
Mezheplerin tefsire etkisi: Mezhebi tefsir (VİDEO)
Mezheplerin tefsire etkisi: Mezhebi tefsir - Yüksel Yılmaz - Kur'an Mektebi (VİDEO)
Mezheplerin tefsire etkisi: Mezhebi tefsir - Yüksel Yılmaz - Kur'an Mektebi (VİDEO)
Suud ve İran özelinde ulus devletler dönemindeki statüko dinleri
Suud kraliyet yönetiminde bulunanlar, saray ulamasının da dolaylı ya da dolaysız onayı ile İslâm adına ürettikleri muharref "statüko dini"ni ve Vehhâbîliği, bir yandan kapitalist emperyalizmin emrinde komünizme karşı "Yeşil Kuşak" projesi için bir araç olarak seferber ettiler. İranda ise, Şahlık statükosundan sonra İslâmi ölçülerin belirleyici olması gerekirken bu sefer de mezhebî ölçülerin ve ulusal çıkarın belirleyici olduğu yeni bir Şii-Farisî ulus devlet statükosuna sürüklenilmiştir.
Suud kraliyet yönetiminde bulunanlar, saray ulamasının da dolaylı ya da dolaysız onayı ile İslâm adına ürettikleri muharref "statüko dini"ni ve Vehhâbîliği, bir yandan kapitalist emperyalizmin emrinde komünizme karşı "Yeşil Kuşak" projesi için bir araç olarak seferber ettiler. İranda ise, Şahlık statükosundan sonra İslâmi ölçülerin belirleyici olması gerekirken bu sefer de mezhebî ölçülerin ve ulusal çıkarın belirleyici olduğu yeni bir Şii-Farisî ulus devlet statükosuna sürüklenilmiştir.
“Cüppeli” “Din”in hakikat korkusu
Aşırı Şiaist ya da Sünnist tutulmanın gadrine uğrayan Ali Şeriati’nin, “Cüppeli din” zihniyetini bu kadar rahatsız etmesi normaldir. Bununla kalmayarak, “dine karşı din” hareketlerine ilham kaynağı olmasına vesile olan “Cüppeli din”in temsilcisi olan Cüppeli Ahmet, Ali Şeriati’nin Şiaist olduğu yanılgısı ve Sünnist tutulmanın cezbesi altında, “Kahrolsun Ehl-i Sünnet dışı akımlara mensup olanlar” diyerek kendisine yakışan bir üslupla, bağlılarına yemin ettirmektedir. Hakiki dinin içine boşaltan ve İslam dünyasının bugünlere gelmesine vesile olan kavmiyetçilik ve iktidarla örülü “mezhebizm”in geldiği nokta ne yazık ki burasıdır.
Aşırı Şiaist ya da Sünnist tutulmanın gadrine uğrayan Ali Şeriati’nin, “Cüppeli din” zihniyetini bu kadar rahatsız etmesi normaldir. Bununla kalmayarak, “dine karşı din” hareketlerine ilham kaynağı olmasına vesile olan “Cüppeli din”in temsilcisi olan Cüppeli Ahmet, Ali Şeriati’nin Şiaist olduğu yanılgısı ve Sünnist tutulmanın cezbesi altında, “Kahrolsun Ehl-i Sünnet dışı akımlara mensup olanlar” diyerek kendisine yakışan bir üslupla, bağlılarına yemin ettirmektedir. Hakiki dinin içine boşaltan ve İslam dünyasının bugünlere gelmesine vesile olan kavmiyetçilik ve iktidarla örülü “mezhebizm”in geldiği nokta ne yazık ki burasıdır.
Yetkililerini Rabb edinenler
Adiyy'in mensup olduğu Hıristiyan mezhebinin özelliklerini iyi bilen Resulüllah, Adiyy'e inancı ile ilgili bazı bilgileri aktarıp, Adiyy'in bizzat kendisinin dininin gerekleri konusundaki yanlışlarına dikkat çekerek 'Senin dinini senden daha iyi bilirim' diye karşılık verince Adiyy şaşırdı.
Adiyy'in mensup olduğu Hıristiyan mezhebinin özelliklerini iyi bilen Resulüllah, Adiyy'e inancı ile ilgili bazı bilgileri aktarıp, Adiyy'in bizzat kendisinin dininin gerekleri konusundaki yanlışlarına dikkat çekerek 'Senin dinini senden daha iyi bilirim' diye karşılık verince Adiyy şaşırdı.
Akif Emre: 'Sünni Baasçılık' çözüm mü?
Sorun mezhebi kökeninin ne olduğundan çok Suriye'ye hakim Baas ideolojisinin ve yönetiminin sorgulanmasıdır. Baas partisinin Irak temsilcisi Saddam'ın Sünni kökenli olması yönetimini meşrulaştırmıyordu. Arap dünyasının en laikçi uygulamalarından birini temsil ediyordu Saddam.
Sorun mezhebi kökeninin ne olduğundan çok Suriye'ye hakim Baas ideolojisinin ve yönetiminin sorgulanmasıdır. Baas partisinin Irak temsilcisi Saddam'ın Sünni kökenli olması yönetimini meşrulaştırmıyordu. Arap dünyasının en laikçi uygulamalarından birini temsil ediyordu Saddam.
Diyanet ve Danıştay'dan İLKAV'a "Cuma namazı" zulmü
Laik Yargı, laik Diyanetin, Hanefi Mezhebi alimlerinin İslam Devleti için yaptığı içtihadı istismar edip saptırarak verdiği, “Cuma Namazı kılmanın laik devletin iznine tabi olduğu” fetvasına dayanarak gerçekleştirilen İLKAV Konferans Salonunun kapatılması işlemini onayladı.
Laik Yargı, laik Diyanetin, Hanefi Mezhebi alimlerinin İslam Devleti için yaptığı içtihadı istismar edip saptırarak verdiği, “Cuma Namazı kılmanın laik devletin iznine tabi olduğu” fetvasına dayanarak gerçekleştirilen İLKAV Konferans Salonunun kapatılması işlemini onayladı.
Suriye devleti ve Baas rejiminin kısa geçmişi
Baas kelime anlamı ile yeniden diriliş anlamına gelmekteydi.Baas’ın Suriye’deki işlevi ise farklı dini,mezhebi unsurları Arap milliyetçiliği,sosyalizm ve yine buna bağlı olarak seküler-laik bir anlayış altında kaynaştırma hedefini içermekteydi.
Baas kelime anlamı ile yeniden diriliş anlamına gelmekteydi.Baas’ın Suriye’deki işlevi ise farklı dini,mezhebi unsurları Arap milliyetçiliği,sosyalizm ve yine buna bağlı olarak seküler-laik bir anlayış altında kaynaştırma hedefini içermekteydi.
"Kur'an, hükümleriyle amel etmek maksadıyla okunmalı"
Ahmed Kalkan: Ya vahiyle konuşmalı ya da vahye kulak vermeli. “İşittik, itaat ettik” teslimiyeti ile okumalı vahyi. Anlamları ve kavramları tahrif etmeden okumalı. Te’vilini Allah’a bırakarak okumalı. Muhkemleri esas alarak okumalı. Müteşâbihlere tefekkürle bakmalı. Mezhebî ve meşrebî okumamalı. Kültürel ve âyinsel okumamalı. Nefsin ihtiraslarından uzak kalarak okumalı.
Ahmed Kalkan: Ya vahiyle konuşmalı ya da vahye kulak vermeli. “İşittik, itaat ettik” teslimiyeti ile okumalı vahyi. Anlamları ve kavramları tahrif etmeden okumalı. Te’vilini Allah’a bırakarak okumalı. Muhkemleri esas alarak okumalı. Müteşâbihlere tefekkürle bakmalı. Mezhebî ve meşrebî okumamalı. Kültürel ve âyinsel okumamalı. Nefsin ihtiraslarından uzak kalarak okumalı.
Zeydi: Bizim kimliğimiz Şiilik ve Sünnilik değil İslam'dır
ABD'nin Irak işgalcisi eski bir önceki başkanı Bush'a tepki amacıyla ayakkabısını fırlatan ve böylece Irak direnişinin sembolü haline gelen Iraklı gazeteci Muntazar Zeydi, "Ben mezhep olarak Caferi mezhebini taklit ediyorum; fakat Şiiliği bir kimlik olarak asla kabul etmiyorum. Aynı şekilde Sünnilik de kimlik olamaz. Bizim tek kimliğimiz Müslümanlık'tır." diye konuştu.
ABD'nin Irak işgalcisi eski bir önceki başkanı Bush'a tepki amacıyla ayakkabısını fırlatan ve böylece Irak direnişinin sembolü haline gelen Iraklı gazeteci Muntazar Zeydi, "Ben mezhep olarak Caferi mezhebini taklit ediyorum; fakat Şiiliği bir kimlik olarak asla kabul etmiyorum. Aynı şekilde Sünnilik de kimlik olamaz. Bizim tek kimliğimiz Müslümanlık'tır." diye konuştu.
İslami uyanışın emekterlarından: Said Çekmegil
Ne mektepli idi ne de medreseli. Hani “nevi şahsına münhasır” derler ya, öylesine özgün, içi dışı bir, sözünü sakınmayan biri. Modernist ve gelenekçi büyülerin kuşattığı, çözülmüş veya yoz kurumlardan bağımsız, alternatif bir eğitim anlayışının ilk araştırıcılarından ve aynı zamanda uygulayıcılarındandı. Korkmadan gerçeği aşk etmiştir gerçeği ablak suratlara. Taşranın katılıklarından uzak merkezin bukalemunluğuna ise hiç yakın değildir. Nasıl yürüyeceğini doneleriyle bulmuş, kendi anlayışını fıkhını/mezhebini oluşturmuştur.
Ne mektepli idi ne de medreseli. Hani “nevi şahsına münhasır” derler ya, öylesine özgün, içi dışı bir, sözünü sakınmayan biri. Modernist ve gelenekçi büyülerin kuşattığı, çözülmüş veya yoz kurumlardan bağımsız, alternatif bir eğitim anlayışının ilk araştırıcılarından ve aynı zamanda uygulayıcılarındandı. Korkmadan gerçeği aşk etmiştir gerçeği ablak suratlara. Taşranın katılıklarından uzak merkezin bukalemunluğuna ise hiç yakın değildir. Nasıl yürüyeceğini doneleriyle bulmuş, kendi anlayışını fıkhını/mezhebini oluşturmuştur.
Sünni gözüyle Fadlallah...
Fadlallah kimliği mücadelesi ve vahdeti önceleyen istikametiyle mezhebi bağnazlıktan uzak bir şahsiyet olarak ümmete, bir mezhep sahibi olmanın illa ihtilafı ve çatışmayı körüklemesi gerekmediği mesajını veriyordu. O hayalci ideallerin peşinde koşmayan, ayrıntıyı didiklemeyen gerçekçi mücadeleci yiğit bir Müslümandı.
Fadlallah kimliği mücadelesi ve vahdeti önceleyen istikametiyle mezhebi bağnazlıktan uzak bir şahsiyet olarak ümmete, bir mezhep sahibi olmanın illa ihtilafı ve çatışmayı körüklemesi gerekmediği mesajını veriyordu. O hayalci ideallerin peşinde koşmayan, ayrıntıyı didiklemeyen gerçekçi mücadeleci yiğit bir Müslümandı.
Irak İslami Direniş Cephesi: Etnik ve mezhebi çatışma ABD patentli
"ABD askerlerinin hiç girmediği bölgelerde bu tür etnik veya mezhepsel çatışmalar söz konusu olmuyor. Biz kesinlikle eminiz ki nerede mezhepsel veya etnik çatışma varsa arkasında muhakkak ABD vardır. Onlar çatışmaları körüklemek için her iki taraftan da suikastlar yapıyorlar."
"ABD askerlerinin hiç girmediği bölgelerde bu tür etnik veya mezhepsel çatışmalar söz konusu olmuyor. Biz kesinlikle eminiz ki nerede mezhepsel veya etnik çatışma varsa arkasında muhakkak ABD vardır. Onlar çatışmaları körüklemek için her iki taraftan da suikastlar yapıyorlar."
Makaleler
Hava Durumu