"modernite" Arama Sonuçları
Akif Emre: Müslümanlar hiç Kur'an okumuyorlar mı?
Bazen bakıyorum, yahu bu insanlar hiç Kur’an okumuyor mu diyorum. Çok açık, net hükümlerde bile, bırakın fıkhî yorumlar veya içtihatları, çok açık, net ilkelerde bile insanlar bir sivil toplum savaşçısı olarak çıkıyor karşımıza. Yahut Batılı herhangi bir hümanist insan tipi çıkıyor karşımıza Müslüman kılıklı, Müslüman olduğunu söyleyen, ama dünyaya bakışı, olaylara modernitenin paradigmalarıyla yaklaşan tipler var. Peki, bu Kur’an ne diyor? İslam liberalizme karşı değil, liberalizmi kabul ediyor dendiğinde, İslam’dan neleri feda ettiğini düşünmüyor mu insanlar?
Bazen bakıyorum, yahu bu insanlar hiç Kur’an okumuyor mu diyorum. Çok açık, net hükümlerde bile, bırakın fıkhî yorumlar veya içtihatları, çok açık, net ilkelerde bile insanlar bir sivil toplum savaşçısı olarak çıkıyor karşımıza. Yahut Batılı herhangi bir hümanist insan tipi çıkıyor karşımıza Müslüman kılıklı, Müslüman olduğunu söyleyen, ama dünyaya bakışı, olaylara modernitenin paradigmalarıyla yaklaşan tipler var. Peki, bu Kur’an ne diyor? İslam liberalizme karşı değil, liberalizmi kabul ediyor dendiğinde, İslam’dan neleri feda ettiğini düşünmüyor mu insanlar?
"Modernitenin Tanrı-İnsan Tasavvuru" (VİDEO)
Prof.Dr.Şinasi Gündüz'ün İLKAV'da gerçekleştirdiği "Modernitenin Tanrı-İnsan Tasavvuru" konulu konferansı ilgilerinize sunuyoruz...
Prof.Dr.Şinasi Gündüz'ün İLKAV'da gerçekleştirdiği "Modernitenin Tanrı-İnsan Tasavvuru" konulu konferansı ilgilerinize sunuyoruz...
Akif Emre ile unutulmayan söyleşi: "Müslümanlar hiç Kur'an okumuyorlar mı?"
Akif Emre: Bazen bakıyorum, yahu bu insanlar hiç Kur’an okumuyor mu diyorum. Çok açık, net hükümlerde bile, bırakın fıkhî yorumlar veya içtihatları, çok açık, net ilkelerde bile insanlar bir sivil toplum savaşçısı olarak çıkıyor karşımıza. Yahut Batılı herhangi bir hümanist insan tipi çıkıyor karşımıza Müslüman kılıklı, Müslüman olduğunu söyleyen, ama dünyaya bakışı, olaylara modernitenin paradigmalarıyla yaklaşan tipler var. Peki, bu Kur’an ne diyor? İslam liberalizme karşı değil, liberalizmi kabul ediyor dendiğinde, İslam’dan neleri feda ettiğini düşünmüyor mu insanlar?
Akif Emre: Bazen bakıyorum, yahu bu insanlar hiç Kur’an okumuyor mu diyorum. Çok açık, net hükümlerde bile, bırakın fıkhî yorumlar veya içtihatları, çok açık, net ilkelerde bile insanlar bir sivil toplum savaşçısı olarak çıkıyor karşımıza. Yahut Batılı herhangi bir hümanist insan tipi çıkıyor karşımıza Müslüman kılıklı, Müslüman olduğunu söyleyen, ama dünyaya bakışı, olaylara modernitenin paradigmalarıyla yaklaşan tipler var. Peki, bu Kur’an ne diyor? İslam liberalizme karşı değil, liberalizmi kabul ediyor dendiğinde, İslam’dan neleri feda ettiğini düşünmüyor mu insanlar?
Akif Emre ile unutulmayan söyleşi: "Müslümanlar hiç Kur'an okumuyorlar mı?"
Akif Emre: Bazen bakıyorum, yahu bu insanlar hiç Kur’an okumuyor mu diyorum. Çok açık, net hükümlerde bile, bırakın fıkhî yorumlar veya içtihatları, çok açık, net ilkelerde bile insanlar bir sivil toplum savaşçısı olarak çıkıyor karşımıza. Yahut Batılı herhangi bir hümanist insan tipi çıkıyor karşımıza Müslüman kılıklı, Müslüman olduğunu söyleyen, ama dünyaya bakışı, olaylara modernitenin paradigmalarıyla yaklaşan tipler var. Peki, bu Kur’an ne diyor? İslam liberalizme karşı değil, liberalizmi kabul ediyor dendiğinde, İslam’dan neleri feda ettiğini düşünmüyor mu insanlar?
Akif Emre: Bazen bakıyorum, yahu bu insanlar hiç Kur’an okumuyor mu diyorum. Çok açık, net hükümlerde bile, bırakın fıkhî yorumlar veya içtihatları, çok açık, net ilkelerde bile insanlar bir sivil toplum savaşçısı olarak çıkıyor karşımıza. Yahut Batılı herhangi bir hümanist insan tipi çıkıyor karşımıza Müslüman kılıklı, Müslüman olduğunu söyleyen, ama dünyaya bakışı, olaylara modernitenin paradigmalarıyla yaklaşan tipler var. Peki, bu Kur’an ne diyor? İslam liberalizme karşı değil, liberalizmi kabul ediyor dendiğinde, İslam’dan neleri feda ettiğini düşünmüyor mu insanlar?
Tek dişi kalmış canavara takma diş olmak
Batının son yüzyıllık bir zaman dilimi içerisinde İslam’a ve Müslümanlara yönelik kuşatmacı ve kıskaca alıcı hedeflerine giden yolda kullanmış olduğu silahlardan biri de modernizm, modernite, seküler, laik ve çağdaş medeniyet başlıkları altında Müslümanları Kur’an’dan olabildiğince uzaklaştırmak olmuştur.
Batının son yüzyıllık bir zaman dilimi içerisinde İslam’a ve Müslümanlara yönelik kuşatmacı ve kıskaca alıcı hedeflerine giden yolda kullanmış olduğu silahlardan biri de modernizm, modernite, seküler, laik ve çağdaş medeniyet başlıkları altında Müslümanları Kur’an’dan olabildiğince uzaklaştırmak olmuştur.
İslam'ın modernite ile barıştırılması mümkün değildir (HABER-VİDEO)
"Epistemolojik olarak İslamın modernite ile barıştırılması mümkün değil. Fuat Zekeriyya ve Hasan Hanefi gibi isimler bunun mümkün olduğunu ısrarla savunsa da, bu işin olabilirligi yoktur. Şu anda insanlar böyle bir yönetime hazır va layık olmadığı için sanki bu işin olabiliri varmış gibi yaşıyorlar."
"Epistemolojik olarak İslamın modernite ile barıştırılması mümkün değil. Fuat Zekeriyya ve Hasan Hanefi gibi isimler bunun mümkün olduğunu ısrarla savunsa da, bu işin olabilirligi yoktur. Şu anda insanlar böyle bir yönetime hazır va layık olmadığı için sanki bu işin olabiliri varmış gibi yaşıyorlar."
Akif Emre, postmodernizme sığınma yanlışını yazdı
"Ulusdevletin ideolojik dayanaklarını, ulusçuluğu, tek boyutlu - tek sesli toplum modelini eleştirmede kullanışlı argümanlar sunan postmodern teorinin temelde modernite içi eleştiri olduğu, modernitenin kimi sonuçlarına ve bunu besleyen Batı toplumlarının yerleşik değerlerine bir tür kafa tutmaktan ibaret olduğunu göz ardı ederek aceleci ve de pragmatist bir tutumun tuzağına düşüldü. Hıristiyanlık eleştirisinin aynı zamanda bir din eleştirisi ve dolayısıyla İslam eleştirisi olabileceğini bile fark edecek 'entelektüel basiret'i gösteremediklerini söyleyebiliriz." Akif Emre, "Postmodern tasavvur tuzağı" başlığıyla yazdı...
"Ulusdevletin ideolojik dayanaklarını, ulusçuluğu, tek boyutlu - tek sesli toplum modelini eleştirmede kullanışlı argümanlar sunan postmodern teorinin temelde modernite içi eleştiri olduğu, modernitenin kimi sonuçlarına ve bunu besleyen Batı toplumlarının yerleşik değerlerine bir tür kafa tutmaktan ibaret olduğunu göz ardı ederek aceleci ve de pragmatist bir tutumun tuzağına düşüldü. Hıristiyanlık eleştirisinin aynı zamanda bir din eleştirisi ve dolayısıyla İslam eleştirisi olabileceğini bile fark edecek 'entelektüel basiret'i gösteremediklerini söyleyebiliriz." Akif Emre, "Postmodern tasavvur tuzağı" başlığıyla yazdı...
Kutsal fabrika bacasından kutsal ağaca...
Katı materyalist sürecin ardından bu sefer modern insan başka bir uca savrulmaya başlayacak, tabiatla ilişkisine anlamı kendinden menkul bir kutsiyet atfedecektir. Modernitenin "anlam"dan arındırdığı zihinler, içine düştüğü anlamsızlık denizinde bitkiyle, hayvanla kendini eşitleyen panteist bir anlayışa savrulmaya başlıyor. Yeniden tabiatla ilişki kurmaya çalışırken bağlamından kopmuş bir romantizmin esiri oluyor.
Katı materyalist sürecin ardından bu sefer modern insan başka bir uca savrulmaya başlayacak, tabiatla ilişkisine anlamı kendinden menkul bir kutsiyet atfedecektir. Modernitenin "anlam"dan arındırdığı zihinler, içine düştüğü anlamsızlık denizinde bitkiyle, hayvanla kendini eşitleyen panteist bir anlayışa savrulmaya başlıyor. Yeniden tabiatla ilişki kurmaya çalışırken bağlamından kopmuş bir romantizmin esiri oluyor.
Ensar eş-Şeria: Gannuşi Tunus'un yeni tağutu
Tunus Nahda Hareketi lideri Gannuşi hazırladıkları laik anayasayı modernite ile İslam'ın diyaloğu olarak tanımladı. Gannuşi'yi Tunus'un yeni tağutu ilan eden Ensar el Şeria ise Nahda'nın uygulamalarını İslam'a ihanet olarak tanımlıyor. Ensar el Şeria Gannuşi ve Nahda'yı hakkı batıla karıştırmakla suçluyor.
Tunus Nahda Hareketi lideri Gannuşi hazırladıkları laik anayasayı modernite ile İslam'ın diyaloğu olarak tanımladı. Gannuşi'yi Tunus'un yeni tağutu ilan eden Ensar el Şeria ise Nahda'nın uygulamalarını İslam'a ihanet olarak tanımlıyor. Ensar el Şeria Gannuşi ve Nahda'yı hakkı batıla karıştırmakla suçluyor.
İLKAV'dan "Helal Gıda konferansı"na dâvet
2 Aralık Pazar günü, Hüseyin Kamil Büyüközer İLKAV'da helal gıda üzerine konuşacak. İlmi ve Kültürel Araştırmalar Vakfı (İLKAV)'nın Alternatif Eğitim Konferansları devam ediyor. Önümüzdeki pazar günü Modernite, Helal Gıda ve Helal Sertifikalandırma konusu ile Hüseyin Kamil Büyüközer İLKAV'a konuk olacak.
2 Aralık Pazar günü, Hüseyin Kamil Büyüközer İLKAV'da helal gıda üzerine konuşacak. İlmi ve Kültürel Araştırmalar Vakfı (İLKAV)'nın Alternatif Eğitim Konferansları devam ediyor. Önümüzdeki pazar günü Modernite, Helal Gıda ve Helal Sertifikalandırma konusu ile Hüseyin Kamil Büyüközer İLKAV'a konuk olacak.
Akif Emre: Müslümanlar hiç Kur'an okumuyorlar mı?
Akif Emre: Bazen bakıyorum, yahu bu insanlar hiç Kur’an okumuyor mu diyorum. Çok açık, net hükümlerde bile, bırakın fıkhî yorumlar veya içtihatları, çok açık, net ilkelerde bile insanlar bir sivil toplum savaşçısı olarak çıkıyor karşımıza. Yahut Batılı herhangi bir hümanist insan tipi çıkıyor karşımıza Müslüman kılıklı, Müslüman olduğunu söyleyen, ama dünyaya bakışı, olaylara modernitenin paradigmalarıyla yaklaşan tipler var. Peki, bu Kur’an ne diyor? İslam liberalizme karşı değil, liberalizmi kabul ediyor dendiğinde, İslam’dan neleri feda ettiğini düşünmüyor mu insanlar?
Akif Emre: Bazen bakıyorum, yahu bu insanlar hiç Kur’an okumuyor mu diyorum. Çok açık, net hükümlerde bile, bırakın fıkhî yorumlar veya içtihatları, çok açık, net ilkelerde bile insanlar bir sivil toplum savaşçısı olarak çıkıyor karşımıza. Yahut Batılı herhangi bir hümanist insan tipi çıkıyor karşımıza Müslüman kılıklı, Müslüman olduğunu söyleyen, ama dünyaya bakışı, olaylara modernitenin paradigmalarıyla yaklaşan tipler var. Peki, bu Kur’an ne diyor? İslam liberalizme karşı değil, liberalizmi kabul ediyor dendiğinde, İslam’dan neleri feda ettiğini düşünmüyor mu insanlar?
Hay-Der'de "Merhamet Bilinci" işlendi
Hakan Aksu: Merhameti doğru algılamak gerekir. Merhamet sınırsızca vermek değildir. Rabbimiz, vahiyle sınır (yasak) koymuştur. Baba, anne, koca, abi, yönetici vs sevdiklerine dünya ve ahiret için sınır koymalıdır. Modernitenin sınırsız akıl ve mümeyyiz akıl saçmalıklarına karşı, yemede, giyside, harçlıkta ve davranışta sınır koymak karşımızdakinin hem dünyasına hemde ahiretine fayda sağlayacaktır.
Hakan Aksu: Merhameti doğru algılamak gerekir. Merhamet sınırsızca vermek değildir. Rabbimiz, vahiyle sınır (yasak) koymuştur. Baba, anne, koca, abi, yönetici vs sevdiklerine dünya ve ahiret için sınır koymalıdır. Modernitenin sınırsız akıl ve mümeyyiz akıl saçmalıklarına karşı, yemede, giyside, harçlıkta ve davranışta sınır koymak karşımızdakinin hem dünyasına hemde ahiretine fayda sağlayacaktır.
Makaleler
Hava Durumu