"retisi" Arama Sonuçları
İslam'ın Bayram Öğretisi (VİDEO)
Kurban Bayramı Hutbesi: İslam'ın Bayram Öğretisi I Şükrü Hüseyinoğlu I Kur'an Nesli İlim Merkezi
Kurban Bayramı Hutbesi: İslam'ın Bayram Öğretisi I Şükrü Hüseyinoğlu I Kur'an Nesli İlim Merkezi
Kur'an ve Sünnette Dua Öğretisi (VİDEO)
Cuma vaazı: Kur'an ve Sünnette Dua Öğretisi | Hasan Çelenk I Kur'an Nesli İlim Merkezi
Cuma vaazı: Kur'an ve Sünnette Dua Öğretisi | Hasan Çelenk I Kur'an Nesli İlim Merkezi
Zor Bir Sınav Alanı: İktidar Ahlakı
Kolektif bilincin, akılların birleştirilmesinin, kısacası paylaşımın olmadığı bir yerde “iktidar ahlakı”ndan söz etmek beyhude olacaktır. İslam’ın asli ve asil değerlerini teşkil eden hakkaniyet ve ona dayalı adalet öğretisi, Hukukullah ve Hududullah temelinde “hukuku’l-ibad”ı (kulların hak ve hukuklarını) gözetmeyi ve yeryüzünde bu düzlemde bir işleyişi cari kılmayı öngörür.
Kolektif bilincin, akılların birleştirilmesinin, kısacası paylaşımın olmadığı bir yerde “iktidar ahlakı”ndan söz etmek beyhude olacaktır. İslam’ın asli ve asil değerlerini teşkil eden hakkaniyet ve ona dayalı adalet öğretisi, Hukukullah ve Hududullah temelinde “hukuku’l-ibad”ı (kulların hak ve hukuklarını) gözetmeyi ve yeryüzünde bu düzlemde bir işleyişi cari kılmayı öngörür.
İran'da yaşananlar bağlamında, "din temelli iktidar dayatma doğurur" söylemi üzerine
İslam hak ve ona dayalı adalet eksenli bir öğretidir ve İslam'ın iktidarı da Allah'ın tüm kullarına merhamet üzere adaleti sağlamayı esas alır. Fakat bu coğrafyada yaşayanlar, bir kişinin putlaştırılıp topluma dayatılması demek olan Kemalizm dininin, batıdan ithal bâtıl öğretisi adına ne cinayetler işlediğini, ne büyük zulümler irtikap ettiğini çok iyi bilir.
İslam hak ve ona dayalı adalet eksenli bir öğretidir ve İslam'ın iktidarı da Allah'ın tüm kullarına merhamet üzere adaleti sağlamayı esas alır. Fakat bu coğrafyada yaşayanlar, bir kişinin putlaştırılıp topluma dayatılması demek olan Kemalizm dininin, batıdan ithal bâtıl öğretisi adına ne cinayetler işlediğini, ne büyük zulümler irtikap ettiğini çok iyi bilir.
Ulûhiyyet, Rubûbiyyet ve İsim-Sıfat Tevhidi tasnifi ne anlama geliyor?
Ulûhiyyet, Rubûbiyyet ve İsim-Sıfat tevhidi şeklindeki sınıflandırma, bir taraftan konunun daha kolay kavranmasına yönelik ilmi çabaların hâsılası olduğu gibi, aynı zamanda İslam’ın tevhid öğretisinin şümulüne, kapsayıcılığına ve zerreden kürreye tüm egemenlik alanlarındaki belirleyiciliğine de işaret etmektedir.
Ulûhiyyet, Rubûbiyyet ve İsim-Sıfat tevhidi şeklindeki sınıflandırma, bir taraftan konunun daha kolay kavranmasına yönelik ilmi çabaların hâsılası olduğu gibi, aynı zamanda İslam’ın tevhid öğretisinin şümulüne, kapsayıcılığına ve zerreden kürreye tüm egemenlik alanlarındaki belirleyiciliğine de işaret etmektedir.
Laik düzende hutbe ve kılıç!
Hutbeye kılıçla çıkma uygulamasının, Kur’an ve Rasulullah’ın pratiği (Sünnet) açısından bir dayanağı bulunmasa da, Hadîd Sûresi 25. ayetin çerçevesini çizdiği “İslam’ın egemenlik ve adaleti” öğretisiyle mutâbık bir sembolizm içerdiğini söyleyebiliriz. Söz konusu ayette Rabbimiz, insanlar arasında adaletin tesis edilmesi için Rasulleri insanlara açık belgelerle gönderdiğini, onlara Kitab ve Mizan’ı inzal ettiğini ve Kitab’ın hükmünü ve Mizan’ı egemen kılmak ve ayakta tutmak için de insanlara demiri indirdiğini bildirmektedir.
Hutbeye kılıçla çıkma uygulamasının, Kur’an ve Rasulullah’ın pratiği (Sünnet) açısından bir dayanağı bulunmasa da, Hadîd Sûresi 25. ayetin çerçevesini çizdiği “İslam’ın egemenlik ve adaleti” öğretisiyle mutâbık bir sembolizm içerdiğini söyleyebiliriz. Söz konusu ayette Rabbimiz, insanlar arasında adaletin tesis edilmesi için Rasulleri insanlara açık belgelerle gönderdiğini, onlara Kitab ve Mizan’ı inzal ettiğini ve Kitab’ın hükmünü ve Mizan’ı egemen kılmak ve ayakta tutmak için de insanlara demiri indirdiğini bildirmektedir.
Namaz Bir Sâbite Öğretisidir (VİDEO)
Hutbe: Namaz Bir Sâbite Öğretisidir - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim Merkezi - 26 Cemaziyeleahir 1441 / 21 Şubat 2020
Hutbe: Namaz Bir Sâbite Öğretisidir - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim Merkezi - 26 Cemaziyeleahir 1441 / 21 Şubat 2020
Hutbe: Hadid 25. ayet bağlamında İslam'ın egemenlik öğretisi (VİDEO)
Hutbe: Hadid 25. Ayet Bağlamında İslam'ın Egemenlik Öğretisi - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim Merkezi - 23 Zilkade 1440 / 26 Temmuz 2019
Hutbe: Hadid 25. Ayet Bağlamında İslam'ın Egemenlik Öğretisi - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim Merkezi - 23 Zilkade 1440 / 26 Temmuz 2019
Alpat: Müslüman kadın, kendisini farza uydurmalı
Sabiha Ateş Alpat: İslam dini, hayatın tamamına tüm katmanlarına söz söyleyen bir dindir. İnsanı hiçbir alanda başıboş bırakmamıştır. Mümin bir kadının en yakınından başlayarak çevresiyle ilişkilerini “haklar” konusuyla Rabbimiz belirlemiştir. En yakın çevresi ailesidir. Eşiyle, çocuklarıyla ve akrabalarıyla vahyin gölgesinde ilişkilerini kurmalı ve güçlü bir iletişime sahip olmalıdır. Sosyal alanda yerini alırken yine vahyin öğretisi ve ölçüleri doğrultusunda hareket etmelidir. Sosyal alana çıkarken önce Ahzap Suresi 59. ayet gereği, tesettür farz olduğu için farzı tarzına değil kendini farza uydurarak kıyafet hassasiyetini taşımalı! Ayet-i Kerime gereği ziynetlerini örtmeli, göstermemelidir. “Evlerinizde oturun, eski cahiliye âdetinde olduğu gibi açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah`a ve Resulüne itaat edin. (Ahzab / 33) Kısacası tesettür; konuşmak, bakmak, yürümek gibi bütün davranışları ve giyinmeyi içerisine alan bütün bir ibadettir. Ayet gereği, konuşurken konuşmasına dikkat etmelidir, yürürken yürüyüşüne dikkat etmelidir.
Sabiha Ateş Alpat: İslam dini, hayatın tamamına tüm katmanlarına söz söyleyen bir dindir. İnsanı hiçbir alanda başıboş bırakmamıştır. Mümin bir kadının en yakınından başlayarak çevresiyle ilişkilerini “haklar” konusuyla Rabbimiz belirlemiştir. En yakın çevresi ailesidir. Eşiyle, çocuklarıyla ve akrabalarıyla vahyin gölgesinde ilişkilerini kurmalı ve güçlü bir iletişime sahip olmalıdır. Sosyal alanda yerini alırken yine vahyin öğretisi ve ölçüleri doğrultusunda hareket etmelidir. Sosyal alana çıkarken önce Ahzap Suresi 59. ayet gereği, tesettür farz olduğu için farzı tarzına değil kendini farza uydurarak kıyafet hassasiyetini taşımalı! Ayet-i Kerime gereği ziynetlerini örtmeli, göstermemelidir. “Evlerinizde oturun, eski cahiliye âdetinde olduğu gibi açılıp saçılmayın. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah`a ve Resulüne itaat edin. (Ahzab / 33) Kısacası tesettür; konuşmak, bakmak, yürümek gibi bütün davranışları ve giyinmeyi içerisine alan bütün bir ibadettir. Ayet gereği, konuşurken konuşmasına dikkat etmelidir, yürürken yürüyüşüne dikkat etmelidir.
Her gün 5 vakit eylemdeyiz!
Namazımızı bir eylem bilinciyle, dönüştürücü, diriltici bir tevhid öğretisi bilinciyle ikame edelim. Namazımızı; İbrahim (a. s.)'ın, Şuayb (a. s.)'ın, Muhammed (a. s.)'ın namazları gibi hayatta ve mücadelede karşılığı olan bir ubudiyyet eylemi olarak ikame edelim.
Namazımızı bir eylem bilinciyle, dönüştürücü, diriltici bir tevhid öğretisi bilinciyle ikame edelim. Namazımızı; İbrahim (a. s.)'ın, Şuayb (a. s.)'ın, Muhammed (a. s.)'ın namazları gibi hayatta ve mücadelede karşılığı olan bir ubudiyyet eylemi olarak ikame edelim.
"Zikr, bir ritüel değil hayatın ölçüsüdür"
Kur'an Nesli Kültür Merkezi'nde "Zikr" kavramını anlatan Şükrü Hüseyinoğlu: Kur’an’ın anlam dünyasında zikr, hayatın ölçüsü ve istikametidir. Bir Müslümanın hayatı zikr üzere olmalıdır. Rabbimizin “De ki: Benim namazım, ibadetlerim, hayatım ve ölümün alemlerin Rabbi Allah içindir” öğretisi Müslümanın hayatı nasıl anlamlandırması gerektiğini açıkça beyan etmektedir. İşte zikr, bu ayette ifade edilen hayat tasavvurunun adıdır.
Kur'an Nesli Kültür Merkezi'nde "Zikr" kavramını anlatan Şükrü Hüseyinoğlu: Kur’an’ın anlam dünyasında zikr, hayatın ölçüsü ve istikametidir. Bir Müslümanın hayatı zikr üzere olmalıdır. Rabbimizin “De ki: Benim namazım, ibadetlerim, hayatım ve ölümün alemlerin Rabbi Allah içindir” öğretisi Müslümanın hayatı nasıl anlamlandırması gerektiğini açıkça beyan etmektedir. İşte zikr, bu ayette ifade edilen hayat tasavvurunun adıdır.
Kabileden ümmete, ümmetten ırkçılığa
Araplar İslam’la tanıştıktan sonra; renk, dil, ırk, toprak ve kabile gibi unsurlar değerini kaybetti. Kur’an’ın öğretisi doğrultusunda yeni bir yaşamayı gaye edindiler. Onların tek düşmanı vardı. Bundan sonra hep beraber küfrün elebaşlarıyla savaşacak ve ümmet çatısı altında kaynaşacak, kabiliyet ve enerjilerini bu yolda tüketeceklerdi.
Araplar İslam’la tanıştıktan sonra; renk, dil, ırk, toprak ve kabile gibi unsurlar değerini kaybetti. Kur’an’ın öğretisi doğrultusunda yeni bir yaşamayı gaye edindiler. Onların tek düşmanı vardı. Bundan sonra hep beraber küfrün elebaşlarıyla savaşacak ve ümmet çatısı altında kaynaşacak, kabiliyet ve enerjilerini bu yolda tüketeceklerdi.
Makaleler
Hava Durumu