"Ashab" Arama Sonuçları
Ashabı Uhdud’dan Ashabı Gazze’ye
Emperyalizmin taşeronluğunu yapan sözüm ona Müslüman devletçiklere gelecek olursak; bunların Ashabı Uhdud kıssasında Allah’ın lanetlediği grubu teşkil ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Çünkü bugün Filistin genelinde ve Gazze özelinde yaşananlara tamamen ortaktır bu devletçikler ve başındaki yöneticiler. Daha da ötesi tüm İslam beldelerinde dökülen kanların birinci sorumlusu bunlar.
Emperyalizmin taşeronluğunu yapan sözüm ona Müslüman devletçiklere gelecek olursak; bunların Ashabı Uhdud kıssasında Allah’ın lanetlediği grubu teşkil ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Çünkü bugün Filistin genelinde ve Gazze özelinde yaşananlara tamamen ortaktır bu devletçikler ve başındaki yöneticiler. Daha da ötesi tüm İslam beldelerinde dökülen kanların birinci sorumlusu bunlar.
Ashab-ı Uhdud ve Şapka Kanunu Zulmü (VİDEO)
Cuma Hutbesi: Ashab-ı Uhdud ve Şapka Kanunu Zulmü - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim ve Dâvet Merkezi - 21 Rebiülahir 1443 - 26 Kasım 2021
Cuma Hutbesi: Ashab-ı Uhdud ve Şapka Kanunu Zulmü - Şükrü Hüseyinoğlu - Kur'an Nesli İlim ve Dâvet Merkezi - 21 Rebiülahir 1443 - 26 Kasım 2021
Mesuliyet Duygusu ve Ateş Ashabı (VİDEO)
Cuma Hutbesi: Mesuliyet Duygusu ve Ateş Ashabı - Rıdvan Dinçer - Kur'an Nesli İlim ve Dâvet Merkezi - 23 Şevval 1442 / 4 Haziran 2021
Cuma Hutbesi: Mesuliyet Duygusu ve Ateş Ashabı - Rıdvan Dinçer - Kur'an Nesli İlim ve Dâvet Merkezi - 23 Şevval 1442 / 4 Haziran 2021
Hz. Peygamber'in (sas) tâlim ve terbiye usûlleri
Efendimiz (sas) ashabının usanmaması için nasihatte bulunmak ve öğretmek için münasip vakit ve hâlleri göz önünde bulundururdu. Her hususta olduğu gibi bu hususta da itidalli (orta yolu gözeterek) hareket ederdi; bu şefkatinin bir yansımasıdır.
Efendimiz (sas) ashabının usanmaması için nasihatte bulunmak ve öğretmek için münasip vakit ve hâlleri göz önünde bulundururdu. Her hususta olduğu gibi bu hususta da itidalli (orta yolu gözeterek) hareket ederdi; bu şefkatinin bir yansımasıdır.
Gün gece başlar!
Kalkan bu ikinci gemide öncülere yetişemesek de “Biz de sizin yolunuzdayız, geriden de olsa takipteyiz” diyebilmek için güvertede durup sert bir rüzgârda gemiden sulara düşüp boğulmamak için sınırlarda durmamalı, tehlike çanlarına kulak verip emin insanların arasına katılmaya çalışmalı; aramalı, bulmalı, gaflet değil gayret ehli olmalıyız. Arayanlar hep buldular, bulanlar kurtuldular! Lakin eğer “solun adamları (ashabı meşe’me)” ise bindiğiniz gemi, bu yol, başı pek eğlenceli görünse de sonu karabasan gibi üzerinize çökerek, tıpkı Ebrehe ordusunu kuşatan o kara bulut gibi sizi yakıp geçecektir.
Kalkan bu ikinci gemide öncülere yetişemesek de “Biz de sizin yolunuzdayız, geriden de olsa takipteyiz” diyebilmek için güvertede durup sert bir rüzgârda gemiden sulara düşüp boğulmamak için sınırlarda durmamalı, tehlike çanlarına kulak verip emin insanların arasına katılmaya çalışmalı; aramalı, bulmalı, gaflet değil gayret ehli olmalıyız. Arayanlar hep buldular, bulanlar kurtuldular! Lakin eğer “solun adamları (ashabı meşe’me)” ise bindiğiniz gemi, bu yol, başı pek eğlenceli görünse de sonu karabasan gibi üzerinize çökerek, tıpkı Ebrehe ordusunu kuşatan o kara bulut gibi sizi yakıp geçecektir.
"Hiçbir nebi, amelsiz bir imana çağırmamıştır"
Bünyamin Zeran: Hiçbir Nebî, çevresindeki zulme, sömürüye kayıtsız kalmamıştır. Hiçbir nebi ashabının ellerine sıkıştırılan üç beş dua ile sıkıntıdan kurtulmamıştır. Hiçbir nebi amelsiz bir imana çağırmamıştır. Zaten iman eden kimse salih ameli hemen ortaya koyabilmiştir. Namazı üşene üşene kılmayı, infak ederken gönülsüz vermeyi, insanlara gösteriş yapmayı vahiy münafıklık olarak tanımlarken resul de o münafıklarla ayrışıyordu. Oysa şimdiki resul anlayışı münafıklığa prim vermektedir.
Bünyamin Zeran: Hiçbir Nebî, çevresindeki zulme, sömürüye kayıtsız kalmamıştır. Hiçbir nebi ashabının ellerine sıkıştırılan üç beş dua ile sıkıntıdan kurtulmamıştır. Hiçbir nebi amelsiz bir imana çağırmamıştır. Zaten iman eden kimse salih ameli hemen ortaya koyabilmiştir. Namazı üşene üşene kılmayı, infak ederken gönülsüz vermeyi, insanlara gösteriş yapmayı vahiy münafıklık olarak tanımlarken resul de o münafıklarla ayrışıyordu. Oysa şimdiki resul anlayışı münafıklığa prim vermektedir.
"Sekülerizm Çıkmazından Mağaraya Doğru" çıktı
Modern kavramlara Ashab-ı Kehf'in mağarasından bakmaya ne dersiniz? Aydın Başar, "Sekülerizm Çıkmazından Mağaraya Doğru" kitabında bunu yapmaya ve bizleri de bunu başarmaya davet ediyor.
Modern kavramlara Ashab-ı Kehf'in mağarasından bakmaya ne dersiniz? Aydın Başar, "Sekülerizm Çıkmazından Mağaraya Doğru" kitabında bunu yapmaya ve bizleri de bunu başarmaya davet ediyor.
Ashab- ı Sefine ve Ashab-ı Roboski
Katliamın üzerinden 150 gün geçti. Her gün bekledim sizlerden bir ses, bir soluk. ‘Bu acıyı ancak onlar anlar’ dedim, Nasrettin hocanın ‘düşen anlar’ misali. Mavi Marmara anaları, babaları, yetimleri olarak Roboskiye koşarlar, acılarını paylaşır, teselli olurlar diye umutlandım durdum. Evet Roboskililer Filistinli, Gazzeli değillerdi ama olsun. Onlar da insan kardeşlerimizdi ve üstelik en yakın komşularımızdı.
Katliamın üzerinden 150 gün geçti. Her gün bekledim sizlerden bir ses, bir soluk. ‘Bu acıyı ancak onlar anlar’ dedim, Nasrettin hocanın ‘düşen anlar’ misali. Mavi Marmara anaları, babaları, yetimleri olarak Roboskiye koşarlar, acılarını paylaşır, teselli olurlar diye umutlandım durdum. Evet Roboskililer Filistinli, Gazzeli değillerdi ama olsun. Onlar da insan kardeşlerimizdi ve üstelik en yakın komşularımızdı.
Medine hissiyâtı
Evet, İslam Medeniyeti bir “Namaz Medeniyeti”dir demek geliyor içimden... Allah Rasûlü’nün (s.), inşasında bizzat bulunduğu, kerpiç taşıdığı Mescid-i Nebi, günde beş kez namaz vesilesi ile bir araya getiriyor ensarı, muhacirleri ve tüm ashabı... Mescid, İslam toplumunun oluşumunda mihver, namaz ise günde beş kez icra edilen “Tevhid eylemi” oluyor. İslâm toplumu, vakit vakit namazla inşa oluyor.
Evet, İslam Medeniyeti bir “Namaz Medeniyeti”dir demek geliyor içimden... Allah Rasûlü’nün (s.), inşasında bizzat bulunduğu, kerpiç taşıdığı Mescid-i Nebi, günde beş kez namaz vesilesi ile bir araya getiriyor ensarı, muhacirleri ve tüm ashabı... Mescid, İslam toplumunun oluşumunda mihver, namaz ise günde beş kez icra edilen “Tevhid eylemi” oluyor. İslâm toplumu, vakit vakit namazla inşa oluyor.
Camilerdeki bid'atler ve camilerin yeniden ihyaya ihtiyacı
- Mescidin meşrû ve makul süsü, orada bolca secde edilmesi, çokca insanın ibâdetle mescidi şenlendirmesidir. Asr-ı saâdette mescide biçilen roller, ne oranda uygulanabilirse onları icrâ etmekle mescidlerin yüzü gülecektir. Mescide gidenlerin süslenmeleri, temiz ve güzel giyinmeleri Kur'an'ın tavsiyesidir (7/A'râf, 31). Ama mescidleri, hem de gözü meşgul edecek, ibâdetteki huşûya engel olacak şekilde süslemek, abartılı tarzda ziynetlere, desen ve boyalara boğmak din açısından yanlıştır. - Din tamamlanmıştır, artırma da eksiltme de yapılamaz. Rasûlün ve ashâbın hayatında mevlid diye bir uygulama kesinlikle mevcut değildir.
- Mescidin meşrû ve makul süsü, orada bolca secde edilmesi, çokca insanın ibâdetle mescidi şenlendirmesidir. Asr-ı saâdette mescide biçilen roller, ne oranda uygulanabilirse onları icrâ etmekle mescidlerin yüzü gülecektir. Mescide gidenlerin süslenmeleri, temiz ve güzel giyinmeleri Kur'an'ın tavsiyesidir (7/A'râf, 31). Ama mescidleri, hem de gözü meşgul edecek, ibâdetteki huşûya engel olacak şekilde süslemek, abartılı tarzda ziynetlere, desen ve boyalara boğmak din açısından yanlıştır. - Din tamamlanmıştır, artırma da eksiltme de yapılamaz. Rasûlün ve ashâbın hayatında mevlid diye bir uygulama kesinlikle mevcut değildir.
Makaleler
Hava Durumu