"arur" Arama Sonuçları
HAMAS başkan yardımcısı Salih Aruri ve altı direniş mensubu siyonistlerin saldırısında şehit edildi
İslami Direniş Hareketi (Hamas) Siyasi Bürosu başkan yardımcısı Salih El-Aruri ile hareketin askeri kanadı durumundaki İzzettin Kassam Tugayları'nın ileri gelenlerinden 6 mücahid, siyonist işgal rejiminin dün (2 Ocak Salı) akşam insansız hava aracıyla Lübnan'ın başkenti Beyrut'ta düzenlediği bir saldırıda şehit edildi.
İslami Direniş Hareketi (Hamas) Siyasi Bürosu başkan yardımcısı Salih El-Aruri ile hareketin askeri kanadı durumundaki İzzettin Kassam Tugayları'nın ileri gelenlerinden 6 mücahid, siyonist işgal rejiminin dün (2 Ocak Salı) akşam insansız hava aracıyla Lübnan'ın başkenti Beyrut'ta düzenlediği bir saldırıda şehit edildi.
Kavram: İlim
İlim, Kur’an’a bakıldığında İslam’ın kendisi konumundadır. İlme teslim olmak insanın kurtuluşu için gerekli hatta zaruridir.
İlim, Kur’an’a bakıldığında İslam’ın kendisi konumundadır. İlme teslim olmak insanın kurtuluşu için gerekli hatta zaruridir.
''Atalar dini''
Atalarını bahane ederek hevâlarına (nefs-i emmarelerine) uygun bir hayat yaşayanların mantığı ile günümüzdeki resmî ideolojinin dayandığı mantık arasında bir fark yoktur. Hesap gününe hazırlanan müminlerin, atalar dininin mensuplarına muhalefet etmeleri, alkıştan ve ıslık çalmaktan uzak durmaları zaruridir.
Atalarını bahane ederek hevâlarına (nefs-i emmarelerine) uygun bir hayat yaşayanların mantığı ile günümüzdeki resmî ideolojinin dayandığı mantık arasında bir fark yoktur. Hesap gününe hazırlanan müminlerin, atalar dininin mensuplarına muhalefet etmeleri, alkıştan ve ıslık çalmaktan uzak durmaları zaruridir.
Konstaniyye neresi? (Fetih hadisinin maksadına dair)
Kur’an ahkamının hayata hakim kılınması, insanlık için yegane üstün değer olabilmesi, islamın yeryüzüne egemen olması ile mümkün olabilecek nihai bir hedeftir. Bütün müslümanlar için bu hedef doğrultusunda sa’y-u gayret sarfetmek imani bir zarurettir; farzdır! Bu çabaların Kur’an’daki karşılığı da ‘salih amel’ dir.
Kur’an ahkamının hayata hakim kılınması, insanlık için yegane üstün değer olabilmesi, islamın yeryüzüne egemen olması ile mümkün olabilecek nihai bir hedeftir. Bütün müslümanlar için bu hedef doğrultusunda sa’y-u gayret sarfetmek imani bir zarurettir; farzdır! Bu çabaların Kur’an’daki karşılığı da ‘salih amel’ dir.
İLKAV'dan zaruri açıklama
Bir haber portalının, saygısızlığa yer verirken bu saygısızlığa karşı itirazları yayınlamayarak ortaya koyduğu adaletsiz yayın politikasıyla ilgili olarak İLKAV'ın zaruri açıklamasını okuyucularımızın dikkatine sunuyoruz:
Bir haber portalının, saygısızlığa yer verirken bu saygısızlığa karşı itirazları yayınlamayarak ortaya koyduğu adaletsiz yayın politikasıyla ilgili olarak İLKAV'ın zaruri açıklamasını okuyucularımızın dikkatine sunuyoruz:
Hicret, imani ve ibâdi bir sorumluluktur
Halbuki, gerçek manada cahiliyeden Hakka hicret, ancak cahiliyeyi bütün versiyonlarıyla ve bütün unsurlarıyla reddedip, vahye teslim olmakla ve “verrucze fehcur” emri gereğince başta akıdevi ve ahlaki olmak üzere bütün cahiliye kirliliklerinden hicret etmeyi, uzaklaşmayı, arınmayı gerçekleştirmekle ve bu hicrete hayat boyu süreklilik kazandırmakla mümkündür.Nerede, ne zaman ve ne şartlarda olursa olsun küfür ve şirki terk eden, uzaklaşan kimse muhacirdir. Fıskı, küfrü, şirki olduğu gibi modern tüketim kültürünü, kapitalist yaşam tarzını, seküler hayatı, yozlaşmış ahlakı terk etmek de müminler için zor olsa bile kesinlikle bir zarurettir, farzdır ve hayatı kuşatıcı hicretin kaçınılmaz bir gereğidir.Ahlaki ve ameli olarak nefsimizde, ailemizde ve çevremizdeki her bir ıslah (düzeltme) çabası bizim takva yolunda, hicret yolunda atılmış bir adımımız olarak algılanmalı ve bu ıslah bilinci hayatımızı kuşatmalıdır.
Halbuki, gerçek manada cahiliyeden Hakka hicret, ancak cahiliyeyi bütün versiyonlarıyla ve bütün unsurlarıyla reddedip, vahye teslim olmakla ve “verrucze fehcur” emri gereğince başta akıdevi ve ahlaki olmak üzere bütün cahiliye kirliliklerinden hicret etmeyi, uzaklaşmayı, arınmayı gerçekleştirmekle ve bu hicrete hayat boyu süreklilik kazandırmakla mümkündür.Nerede, ne zaman ve ne şartlarda olursa olsun küfür ve şirki terk eden, uzaklaşan kimse muhacirdir. Fıskı, küfrü, şirki olduğu gibi modern tüketim kültürünü, kapitalist yaşam tarzını, seküler hayatı, yozlaşmış ahlakı terk etmek de müminler için zor olsa bile kesinlikle bir zarurettir, farzdır ve hayatı kuşatıcı hicretin kaçınılmaz bir gereğidir.Ahlaki ve ameli olarak nefsimizde, ailemizde ve çevremizdeki her bir ıslah (düzeltme) çabası bizim takva yolunda, hicret yolunda atılmış bir adımımız olarak algılanmalı ve bu ıslah bilinci hayatımızı kuşatmalıdır.
Ahmed Kalkan'la "Müslümanın güzelleşmesi" üzerine
"Allah'tan başka rab kabul etmemenin pratikteki uygulanışı ve başkasının kulluğunu kabul etmemenin zarûrî gereklerinden biri, eğitim prensipleri konusunda Allah'ın koyduğu hükümlere ters düşülmemesidir. Başkasının eğitimle ilgili ilkelerini Allah'ın hükümlerine tercih etme, o kimse veya görüşü rab kabul etme anlamına gelecektir."
"Allah'tan başka rab kabul etmemenin pratikteki uygulanışı ve başkasının kulluğunu kabul etmemenin zarûrî gereklerinden biri, eğitim prensipleri konusunda Allah'ın koyduğu hükümlere ters düşülmemesidir. Başkasının eğitimle ilgili ilkelerini Allah'ın hükümlerine tercih etme, o kimse veya görüşü rab kabul etme anlamına gelecektir."
İslam'ın devlet talebi yok mu?
Geçmiş ulemânın tamamı, çağdaş İslâm hukukçularının da büyük ekseriyeti 'İslâm'ın belli nitelikleri bulunan bir devleti öngördüğü, bunu gerçekleştirmeyi Müslümanlara vazife kıldığı' tezini savunmuşlar, buna delil olarak da Kur'ân-ı Kerîm ve Sünnet'te devletin unsurları ve vazifeleri ile ilgili bulunan âyetleri, Hz. Peygamber'in (s.a.) uygulamasını ve zarûret prensibini göstermişlerdir. Zarûret prensibinden maksat ise, İslâm'ın fert ve toplumla ilgili amaçlarının, bu amaçlara yönelmiş bir devlet bulunmadan gerçekleşmesinin imkânsız olmasıdır.
Geçmiş ulemânın tamamı, çağdaş İslâm hukukçularının da büyük ekseriyeti 'İslâm'ın belli nitelikleri bulunan bir devleti öngördüğü, bunu gerçekleştirmeyi Müslümanlara vazife kıldığı' tezini savunmuşlar, buna delil olarak da Kur'ân-ı Kerîm ve Sünnet'te devletin unsurları ve vazifeleri ile ilgili bulunan âyetleri, Hz. Peygamber'in (s.a.) uygulamasını ve zarûret prensibini göstermişlerdir. Zarûret prensibinden maksat ise, İslâm'ın fert ve toplumla ilgili amaçlarının, bu amaçlara yönelmiş bir devlet bulunmadan gerçekleşmesinin imkânsız olmasıdır.
HAMAS: Esirlerin tarihi zaferi yakındır!
Hamas’ın Mısırlı yetkililerle yaptığı görüşmenin meyvesini verdiğini belirten Hamas Liderlerinden Şeyh Salih El-Âruri, “Esirlerin tarihi taferi yakındır” dedi.
Hamas’ın Mısırlı yetkililerle yaptığı görüşmenin meyvesini verdiğini belirten Hamas Liderlerinden Şeyh Salih El-Âruri, “Esirlerin tarihi taferi yakındır” dedi.
Dâvetçi Müslümanlardan Referandum açıklaması
"Bazı Dâvetçi Mülümanlardan Referanduma Dair Zaruri Açıklama" başlığıyla yayınlanan metinde, çeyrek asırdır birçok Müslümanın ve tevhidî uyanış öbeğinin savrulmasına yol açan uzlaşma ve sisteme entegrasyon riskinin, bu referandum vesilesiyle artık Müslümanların kapısına kadar dayandığı belirtilerek, giderek daha güçlü esen demokratikleşme rüzgârına karşı İslami kimlik ve ilkelerde sebatkâr olunması çağrısında bulunuldu
"Bazı Dâvetçi Mülümanlardan Referanduma Dair Zaruri Açıklama" başlığıyla yayınlanan metinde, çeyrek asırdır birçok Müslümanın ve tevhidî uyanış öbeğinin savrulmasına yol açan uzlaşma ve sisteme entegrasyon riskinin, bu referandum vesilesiyle artık Müslümanların kapısına kadar dayandığı belirtilerek, giderek daha güçlü esen demokratikleşme rüzgârına karşı İslami kimlik ve ilkelerde sebatkâr olunması çağrısında bulunuldu
Dâvetçi Müslümanlardan Referandum açıklaması
"Bazı Dâvetçi Mülümanlardan Referanduma Dair Zaruri Açıklama" başlığıyla yayınlanan metinde, çeyrek asırdır birçok Müslümanın ve tevhidî uyanış öbeğinin savrulmasına yol açan uzlaşma ve sisteme entegrasyon riskinin, bu referandum vesilesiyle artık Müslümanların kapısına kadar dayandığı belirtilerek, giderek daha güçlü esen demokratikleşme rüzgârına karşı İslami kimlik ve ilkelerde sebatkâr olunması çağrısında bulunuldu
"Bazı Dâvetçi Mülümanlardan Referanduma Dair Zaruri Açıklama" başlığıyla yayınlanan metinde, çeyrek asırdır birçok Müslümanın ve tevhidî uyanış öbeğinin savrulmasına yol açan uzlaşma ve sisteme entegrasyon riskinin, bu referandum vesilesiyle artık Müslümanların kapısına kadar dayandığı belirtilerek, giderek daha güçlü esen demokratikleşme rüzgârına karşı İslami kimlik ve ilkelerde sebatkâr olunması çağrısında bulunuldu
Ahmed Kalkan'la "güzelleşme" söyleşisi
"Allah'tan başka rab kabul etmemenin pratikteki uygulanışı ve başkasının kulluğunu kabul etmemenin zarûrî gereklerinden biri, eğitim prensipleri konusunda Allah'ın koyduğu hükümlere ters düşülmemesidir. Başkasının eğitimle ilgili ilkelerini Allah'ın hükümlerine tercih etme, o kimse veya görüşü rab kabul etme anlamına gelecektir."
"Allah'tan başka rab kabul etmemenin pratikteki uygulanışı ve başkasının kulluğunu kabul etmemenin zarûrî gereklerinden biri, eğitim prensipleri konusunda Allah'ın koyduğu hükümlere ters düşülmemesidir. Başkasının eğitimle ilgili ilkelerini Allah'ın hükümlerine tercih etme, o kimse veya görüşü rab kabul etme anlamına gelecektir."
Kur'ani Hayat'ın konusu; Peygamberler
11. sayısında Peygamberleri, özellikle son elçi Hz.Muhammed'i daha yakından tanımaya ve anlamaya ayıran Kur'ani Hayat'a, Mustafa İslâmoğlu peygamber tasavvuru, Ahmet Coşkun peygamberlerin medeniyetlere katkısı, Mahmut Çınar nübüvvet müessesesinin mahiyeti ve zarureti, İbrahim Sarmış, Rasulullah’ın büyülendiği iddiasını, Bilgin Erdoğan adalet uğruna başını veren Yahya aleyhisselamın mesajını konu alan yazılarıyla katkıda bulunmuşlar.
11. sayısında Peygamberleri, özellikle son elçi Hz.Muhammed'i daha yakından tanımaya ve anlamaya ayıran Kur'ani Hayat'a, Mustafa İslâmoğlu peygamber tasavvuru, Ahmet Coşkun peygamberlerin medeniyetlere katkısı, Mahmut Çınar nübüvvet müessesesinin mahiyeti ve zarureti, İbrahim Sarmış, Rasulullah’ın büyülendiği iddiasını, Bilgin Erdoğan adalet uğruna başını veren Yahya aleyhisselamın mesajını konu alan yazılarıyla katkıda bulunmuşlar.
Baban da mı şapka giyerdi?
“Şapka Kanunu” çıkmadan önce Ankara'da bir genci yukarıdaki sual eşliğinde tartaklayan isim, merhum İskilipli Atıf Hoca'yı “şapkaya muhalefetten” asan hakimlerden Kılıç Ali'ydi. Bu olaydan birkaç ay sonra ise şapka zarurî olunca Erzurum'da arz talebi karşılamadığı için, kadın şapkaları 'kelle korkusu' taşıyan erkeklerin başlarını süslemişti…
“Şapka Kanunu” çıkmadan önce Ankara'da bir genci yukarıdaki sual eşliğinde tartaklayan isim, merhum İskilipli Atıf Hoca'yı “şapkaya muhalefetten” asan hakimlerden Kılıç Ali'ydi. Bu olaydan birkaç ay sonra ise şapka zarurî olunca Erzurum'da arz talebi karşılamadığı için, kadın şapkaları 'kelle korkusu' taşıyan erkeklerin başlarını süslemişti…
Makaleler
Hava Durumu