"kamusal" Arama Sonuçları
Cumhuriyet'in fabrika ayarları
Cumhuriyetin fabrika ayarları, Çankaya’daki rakı sofralarında belirlendi ve oradan tüm topluma dayatılmaya çalışıldı. Cumhuriyet, İslam’a ve değerlerine açık bir cephe alınarak ve aleyhte propaganda ve kampanyalar eşliğinde, tam bir irtidat havası içinde ilan edildi ve baştan itibaren redd-i miras anlayışı gereği “kamusal alanda” İslam’a dair ne varsa üzerine gidildi, ortadan kaldırılmaya çalışıldı.
Cumhuriyetin fabrika ayarları, Çankaya’daki rakı sofralarında belirlendi ve oradan tüm topluma dayatılmaya çalışıldı. Cumhuriyet, İslam’a ve değerlerine açık bir cephe alınarak ve aleyhte propaganda ve kampanyalar eşliğinde, tam bir irtidat havası içinde ilan edildi ve baştan itibaren redd-i miras anlayışı gereği “kamusal alanda” İslam’a dair ne varsa üzerine gidildi, ortadan kaldırılmaya çalışıldı.
Ayin mantığını çağrıştıran tören saplantısını evlere taşıma işgüzarlığı
Meclis Başkanı Şentop virüs salgını yüzünden Mecliste ve kamusal alanda gerçekleştirilmesi imkânsızlaşan 23 Nisan törenlerini evlere taşımak için hummalı bir gayret sarfediyor!
Meclis Başkanı Şentop virüs salgını yüzünden Mecliste ve kamusal alanda gerçekleştirilmesi imkânsızlaşan 23 Nisan törenlerini evlere taşımak için hummalı bir gayret sarfediyor!
Müslümanların bâtıl olana benzemesi, hangi süreçlerde ve nasıl gerçekleşmektedir?
Bozulma ve menfi manada dönüşümün yaşanmaması ve her şartta istikametin korunması için yapılması gerekenler, Kur’an’da gösterilmiş ve Rasûlün önderliğindeki ilk örnek nesil tarafından da pratize edilmiş bulunmaktadır. Arınmak, korunmak ve sırat-ı müstakim üzere bir hayatı yaşamak için, Allah’a, Rasûlüne ve indirdiği Kitaba imanın ve teslimiyetin gereği olarak, hayatın (kamusal-özel, bireysel-toplumsal) hiçbir alanında, hiçbir zaman ve hiçbir sebeple Allah unutulmayacak ve Allah yokmuş gibi davranılmayacaktır. Aksi takdirde, hayatında Allah’ın zikrini hâkim kılmayan insan, Rabbine ve kendisine yabancılaşıp şeytanın yoluna girmekte, hayatını hevasının ve şeytanın arzularına göre düzenleyerek yozlaşmaya, savrulma ve dönüşüm sürecini yaşamaya başlamaktadır. Üstelik zamanla kanıksanarak ilerleyen bu taviz ve yozlaşma sürecindeki büyük dönüşümünü fark bile edemeyip hâlâ kendisini Hak yolda zannedebilmektedir.
Bozulma ve menfi manada dönüşümün yaşanmaması ve her şartta istikametin korunması için yapılması gerekenler, Kur’an’da gösterilmiş ve Rasûlün önderliğindeki ilk örnek nesil tarafından da pratize edilmiş bulunmaktadır. Arınmak, korunmak ve sırat-ı müstakim üzere bir hayatı yaşamak için, Allah’a, Rasûlüne ve indirdiği Kitaba imanın ve teslimiyetin gereği olarak, hayatın (kamusal-özel, bireysel-toplumsal) hiçbir alanında, hiçbir zaman ve hiçbir sebeple Allah unutulmayacak ve Allah yokmuş gibi davranılmayacaktır. Aksi takdirde, hayatında Allah’ın zikrini hâkim kılmayan insan, Rabbine ve kendisine yabancılaşıp şeytanın yoluna girmekte, hayatını hevasının ve şeytanın arzularına göre düzenleyerek yozlaşmaya, savrulma ve dönüşüm sürecini yaşamaya başlamaktadır. Üstelik zamanla kanıksanarak ilerleyen bu taviz ve yozlaşma sürecindeki büyük dönüşümünü fark bile edemeyip hâlâ kendisini Hak yolda zannedebilmektedir.
İmanını ispat eden tutarlı Mü’minler ve vahyin şahidi “Müslimler” olmak – I
Kur’an’ın belirlediği mü’min ve müslimliğin en temel şartı; hayatın bütün alanlarında hükmüne tabi olunması, kendisine itaat ve ibadet edilmesi gereken tek İlah ve Rab olarak Allah’ı kabul etmek, Allah’tan başka ilahlık ve Rablik taslayan şeytan, heva ya da tağutların arzularına ve hükümlerine itaat etmeyi reddetmektir. (Enbiya, 21/25, Yasin, 36/60, Casiye, 45/18, Nahl, 16/36). Bu imanın ve teslimiyetin gereği olarak, hayatın (kamusal-özel, bireysel-toplumsal) hiçbir alanında Allah unutulmayacak ve Allah yokmuş gibi davranılmayacaktır
Kur’an’ın belirlediği mü’min ve müslimliğin en temel şartı; hayatın bütün alanlarında hükmüne tabi olunması, kendisine itaat ve ibadet edilmesi gereken tek İlah ve Rab olarak Allah’ı kabul etmek, Allah’tan başka ilahlık ve Rablik taslayan şeytan, heva ya da tağutların arzularına ve hükümlerine itaat etmeyi reddetmektir. (Enbiya, 21/25, Yasin, 36/60, Casiye, 45/18, Nahl, 16/36). Bu imanın ve teslimiyetin gereği olarak, hayatın (kamusal-özel, bireysel-toplumsal) hiçbir alanında Allah unutulmayacak ve Allah yokmuş gibi davranılmayacaktır
Kâfirlerin küfrü anlaşılır, fakat Müslümanım diyenlerin Kur'an'ı hayattan kovmasıdır asıl sorun
Kur’an’ı baş tacı ettiklerini söyleyip Kur’an’ın hükümlerini, hayatlarına ve ekonomiden, siyâsete bütün alanlara hâkim kılmayanların bu bildiri sahiplerine sert tepkiler vermelerinin hiç deanlamlı ve değerli olmadığını ve büyük bir çelişki arz ettiğini ifade etmemiz gerekir. Çünkü, kâfirler, Kur’an’ın tek bir harfini bile çıkaramazlar ama Müslümanım diyenler Kur’ân’ı kamusal alandan, ekonomiden ve siyasetten çıkarıp hayat dışına kovuyorlar.
Kur’an’ı baş tacı ettiklerini söyleyip Kur’an’ın hükümlerini, hayatlarına ve ekonomiden, siyâsete bütün alanlara hâkim kılmayanların bu bildiri sahiplerine sert tepkiler vermelerinin hiç deanlamlı ve değerli olmadığını ve büyük bir çelişki arz ettiğini ifade etmemiz gerekir. Çünkü, kâfirler, Kur’an’ın tek bir harfini bile çıkaramazlar ama Müslümanım diyenler Kur’ân’ı kamusal alandan, ekonomiden ve siyasetten çıkarıp hayat dışına kovuyorlar.
"Statükonun dini", hep Allah’ın yeryüzündeki hâkimiyetiyle uğraşmış, onu engellemeye çalışmıştır. Özellikle de, statükonun sahiplerinin çıkarına hizmet etsin diye, siyasal, ekonomik, hukuki toplumsal, kamusal alana Allah’ın vahyinin hükmetmesine engel olmaya yönelmiştir. Kamusal alanı kendi hâkimiyet alanı olarak ilan edip yeryüzündeki ilahlığı egemenlerin hevalarına bırakarak Allah’ın göklerdeki ve evrenin işleyişindeki kozmik hâkimiyetini O’na lütfeder gibi bir tutum içine girmiştir.
Beyaz Türk'ten sonra "Beyaz Müslüman"
İslam’ın araçsallaştırıldığı, “İslami rant” üzerinden pasta ve paylaşım kavgalarının yaşandığı, güç, iktidar, mevki, makam uğruna her türden İslami ve insani ilke ve değerlerin bizzat Müslümanların bir kısmı tarafından alaşağı edildiği, “Allah rızası” adı altında büyük emek, zaman ve zihin sömürülerinin yapıldığı, devletin bütünlüğü ya da toplumsal birlik tehlikeye düşecek travması adı altında kişi kültüne yol açan otoriterleşmenin savunulduğu ve devletin kutsallaştırıldığı bir siyasi iklim yaratan “beyaz Müslümanlık”, ikiyüzlü özel alan kamusal alan ayırımı yaratan Protestan etik çerçevesinde her geçen gün Müslümanların ahlaksızlaşmasına “hizmet” etmektedir ve duvara toslaması “an” meselesidir.
İslam’ın araçsallaştırıldığı, “İslami rant” üzerinden pasta ve paylaşım kavgalarının yaşandığı, güç, iktidar, mevki, makam uğruna her türden İslami ve insani ilke ve değerlerin bizzat Müslümanların bir kısmı tarafından alaşağı edildiği, “Allah rızası” adı altında büyük emek, zaman ve zihin sömürülerinin yapıldığı, devletin bütünlüğü ya da toplumsal birlik tehlikeye düşecek travması adı altında kişi kültüne yol açan otoriterleşmenin savunulduğu ve devletin kutsallaştırıldığı bir siyasi iklim yaratan “beyaz Müslümanlık”, ikiyüzlü özel alan kamusal alan ayırımı yaratan Protestan etik çerçevesinde her geçen gün Müslümanların ahlaksızlaşmasına “hizmet” etmektedir ve duvara toslaması “an” meselesidir.
Modernlik her şeyi kamusallaştırıyor
Modernlik ayrıştırıcı (analitik) ve doğrusal (lineer) bir keskinlikte; mahremîyet ve alenîyet arasındaki diyalektiği yok etti. Bunu da özel-kamusal ayırımını ikâme ederek yaptı. Bir kere mahremîyet yok edildi. Kamusallık yüceltildi. Modernlik aslında bir alenîyet fetişizmidir. Kamusallık bu fetişi anlatıyor. Modernlik her şeyi kamusallaştırıyor. Kapitalist mübâdele tarzı için bu çok hayâtîdir. Her şeyin önceden hesap edilebilir olması için kamusal bir değer kazanması; alenîyete kavuşturulması ve kayda geçirilmesi gerekiyor. Bu baskıya mahremîyet dayanmaz tabii ki.
Modernlik ayrıştırıcı (analitik) ve doğrusal (lineer) bir keskinlikte; mahremîyet ve alenîyet arasındaki diyalektiği yok etti. Bunu da özel-kamusal ayırımını ikâme ederek yaptı. Bir kere mahremîyet yok edildi. Kamusallık yüceltildi. Modernlik aslında bir alenîyet fetişizmidir. Kamusallık bu fetişi anlatıyor. Modernlik her şeyi kamusallaştırıyor. Kapitalist mübâdele tarzı için bu çok hayâtîdir. Her şeyin önceden hesap edilebilir olması için kamusal bir değer kazanması; alenîyete kavuşturulması ve kayda geçirilmesi gerekiyor. Bu baskıya mahremîyet dayanmaz tabii ki.
Mahrem olan her şey kamusallaştırılırken...
Kamusal alana çıktıkça özgür bireyler olacaktık! Ne cemaat ne parti ne örgüt ne siyasal otorite bizi kendine râm edemeyecekti. Tüm geleneksel bağlardan sıyrılıp dinin de, modernliğin de, tüm özgürlüklerin de temsil edildiği bir konuma yükselecektik. Terketmiştik nasılsa mutlak olanı kendi içimizde; kamusal alanda içimize hapsettiğimiz, evin duvarına astığımız kelam-ı kadim gibi… Her şey göreceliydi, göreceli bir gerçeklik içinde bize de bir alan açılsın istiyorduk…
Kamusal alana çıktıkça özgür bireyler olacaktık! Ne cemaat ne parti ne örgüt ne siyasal otorite bizi kendine râm edemeyecekti. Tüm geleneksel bağlardan sıyrılıp dinin de, modernliğin de, tüm özgürlüklerin de temsil edildiği bir konuma yükselecektik. Terketmiştik nasılsa mutlak olanı kendi içimizde; kamusal alanda içimize hapsettiğimiz, evin duvarına astığımız kelam-ı kadim gibi… Her şey göreceliydi, göreceli bir gerçeklik içinde bize de bir alan açılsın istiyorduk…
Kazakistan'da "kamusal alanda" namaz yasağı
Kazakistan'da kamusal alanda namazı yasaklayan yasaya tepkiler büyüyor.
Kazakistan'da kamusal alanda namazı yasaklayan yasaya tepkiler büyüyor.
Pamak: Erdoğan, Müslüman halkları, laiklik dinine çağırdı
Mehmet Pamak, “Tayyip Erdoğan, Ortadoğu’nun Müslüman halklarını, bireysel İslami kimlik ve ibadetler alanında Allah’ın, kamusal ekonomik, siyasi, hukuki alanda piyasa ilahı ile laik demokratik parlamento ilahının otoriteyi paylaştıkları şirk dinine davet etmiştir” dedi.
Mehmet Pamak, “Tayyip Erdoğan, Ortadoğu’nun Müslüman halklarını, bireysel İslami kimlik ve ibadetler alanında Allah’ın, kamusal ekonomik, siyasi, hukuki alanda piyasa ilahı ile laik demokratik parlamento ilahının otoriteyi paylaştıkları şirk dinine davet etmiştir” dedi.
Mübarek'in ismi her yerden siliniyor, darısı "Türkiye'nin Mübareki"ne!
Mısır’ın devrik devlet başkanı Hüsnü Mübarek ve eşi Suzan’ın adlarının meydan, sokak, kütüphane gibi bütün kamusal mekanlardan silinmesine karar verilmişti. Dün de Mısır Eğim Bakanlığı harekete geçti ve ilk ve ortaokul ders kitaplarında Mübarek yönetimini öven bütün bölümlerin çıkartılmasına karar verdi.
Mısır’ın devrik devlet başkanı Hüsnü Mübarek ve eşi Suzan’ın adlarının meydan, sokak, kütüphane gibi bütün kamusal mekanlardan silinmesine karar verilmişti. Dün de Mısır Eğim Bakanlığı harekete geçti ve ilk ve ortaokul ders kitaplarında Mübarek yönetimini öven bütün bölümlerin çıkartılmasına karar verdi.
Sakarya'da Platform Hükümet'e yüklendi
Sakarya'da yapılan 279. hafta eyleminde "Başörtülüler hükümet tarafından kendilerine kamusal alanda göz yumulması karşılında , her türlü siyasetlerin destekleyicisi, her seçim öncesi oy potansiyeli olarak görülmeye devam ediyor." denildi.
Sakarya'da yapılan 279. hafta eyleminde "Başörtülüler hükümet tarafından kendilerine kamusal alanda göz yumulması karşılında , her türlü siyasetlerin destekleyicisi, her seçim öncesi oy potansiyeli olarak görülmeye devam ediyor." denildi.
Referandum sandığı da "kamusal alan" oldu!
Anayasa'daki bazı maddelerin değiştirilmesi için kurulan referandum sandığı YSK tarafından kamusal alan ilan edildi ve birçok yerde sandık kurulu görevlilerinin tesettürlü görev yapmalarına izin verilmedi
Anayasa'daki bazı maddelerin değiştirilmesi için kurulan referandum sandığı YSK tarafından kamusal alan ilan edildi ve birçok yerde sandık kurulu görevlilerinin tesettürlü görev yapmalarına izin verilmedi
Çarşaf, kadını özgürleştirdiği için tercih edilmişti
Çarşaf giyen kadın, bir arkadaşa ihtiyaç duymadan yalnız başına sokağa çıkabiliyordu. Yani çarşaf kadını ikinci sınıf haline getirmiyor, kamusal alana çıkmasını kolaylaştırıyor, yani özgürleştiriyordu.
Çarşaf giyen kadın, bir arkadaşa ihtiyaç duymadan yalnız başına sokağa çıkabiliyordu. Yani çarşaf kadını ikinci sınıf haline getirmiyor, kamusal alana çıkmasını kolaylaştırıyor, yani özgürleştiriyordu.
TOKAD: Başörtüne sahip çık!
TOKAD tarafından düzenlenen başörtüsü eyleminde, çözümün tek yolunun şartsız ve sınırsız özgürlükten geçtiği ifade edilirken, Allah’ın kamusal alanın da Rabb’i olduğu hatırlatıldı.
TOKAD tarafından düzenlenen başörtüsü eyleminde, çözümün tek yolunun şartsız ve sınırsız özgürlükten geçtiği ifade edilirken, Allah’ın kamusal alanın da Rabb’i olduğu hatırlatıldı.
Başörtüsü
Üniversite dışındaki kızlarımızın durumu ne olacak? Örtünme çağına gelen gençlerin problemi nasıl halledilecek? Üniversiteyi örtülü bitirdiniz, ondan sonraki yaşayışınız ev hanımlığı değil mi? Kamuda ve kamusal alanda hayat hakkınız var mı? Yoksa bu çaba kâfi mi? Bu, kangren olan yarayı pansumanla geçiştirmek olmuyor mu? Maksat meseleyi çözmek yerine politik isteklere cevap olmuyor mu? Rey korkusu, kızlara şirin görünme değil mi bu?
Üniversite dışındaki kızlarımızın durumu ne olacak? Örtünme çağına gelen gençlerin problemi nasıl halledilecek? Üniversiteyi örtülü bitirdiniz, ondan sonraki yaşayışınız ev hanımlığı değil mi? Kamuda ve kamusal alanda hayat hakkınız var mı? Yoksa bu çaba kâfi mi? Bu, kangren olan yarayı pansumanla geçiştirmek olmuyor mu? Maksat meseleyi çözmek yerine politik isteklere cevap olmuyor mu? Rey korkusu, kızlara şirin görünme değil mi bu?
Başörtüsü eylemleri her yerde
İslami değerlere düşmanlık yapmayı hayatlarının gayesi edinmiş olan laikçi zorbaların "kamusal alan" adı altında savaş açtıkları başörtüsüne sahip çıkmak amacıyla düzenlenen başörtüsü eylemleri giderek yayılıyor.
İslami değerlere düşmanlık yapmayı hayatlarının gayesi edinmiş olan laikçi zorbaların "kamusal alan" adı altında savaş açtıkları başörtüsüne sahip çıkmak amacıyla düzenlenen başörtüsü eylemleri giderek yayılıyor.
Makaleler
Hava Durumu