"tutarl" Arama Sonuçları
Olmayan kıtlık ve olan pahalılık
Aslında fakirlerin ihtiyaçlı olmasından ziyade, zenginlerin "açlığı" söz konusu. Doymuyorlar, bu gidişle hiç doymayacaklar. Kibirlilik, doyamama, bencillik cimrilik yaşam tarzlarıdır. Bizden ya köle, ya da ölü olmamızı istiyorlar. Soluduğumuz hava onların elinde olsaydı ücrete tabi tutarlardı.
Aslında fakirlerin ihtiyaçlı olmasından ziyade, zenginlerin "açlığı" söz konusu. Doymuyorlar, bu gidişle hiç doymayacaklar. Kibirlilik, doyamama, bencillik cimrilik yaşam tarzlarıdır. Bizden ya köle, ya da ölü olmamızı istiyorlar. Soluduğumuz hava onların elinde olsaydı ücrete tabi tutarlardı.
Diyanet Başkanı ve ona destek çıkan AKP iktidarı ne kadar samimi ve tutarlıdır?
Mehmet Pamak yazdı: Zina ve Eşcinselliğe Karşı Mücadeleye Çağıran Diyanet Başkanı ve Ona Destek Çıkan AKP İktidarı, Ne Kadar Samimi ve Tutarlıdır?
Mehmet Pamak yazdı: Zina ve Eşcinselliğe Karşı Mücadeleye Çağıran Diyanet Başkanı ve Ona Destek Çıkan AKP İktidarı, Ne Kadar Samimi ve Tutarlıdır?
Uyanmak lâzım
Sabır ve tahammülle, uzun soluklu bir mücadelede, acele etmeden, omuz omuza yürüyebilecek kardeşlerimizle yola çıkarak. Geçer akçenin ahlâken tutarlı tavır/duruş ve salih amel olduğunu bilerek. Müslümanca ve örnek bir yaşayışla. Uyanalım, uyaralım ve beraberce ayağa kalkalım diyoruz.
Sabır ve tahammülle, uzun soluklu bir mücadelede, acele etmeden, omuz omuza yürüyebilecek kardeşlerimizle yola çıkarak. Geçer akçenin ahlâken tutarlı tavır/duruş ve salih amel olduğunu bilerek. Müslümanca ve örnek bir yaşayışla. Uyanalım, uyaralım ve beraberce ayağa kalkalım diyoruz.
Selefiyye, hurafelere karşı sahih İslam söyleminde ne kadar tutarlı?
Selefiliğin nass algısı, başka bir deyişle dini anlama usulü, bize göre onun “İslam’ı bid’at ve hurafelerden uzak olarak, Rasulullah’a (a.s.) bildirildiği saflığıyla anlayıp yaşamak” hedefiyle çakışmayan sonuçlar doğurmakta, özellikle de hadislerin tedvin dönemi öncesinde Rasulullah (a.s.) ve sahabeye atfen üretilen veya yine onlara atfen muharref kültürlerden taşınan bid’at ve hurafelerin benimsenmesine yol açmaktadır.
Selefiliğin nass algısı, başka bir deyişle dini anlama usulü, bize göre onun “İslam’ı bid’at ve hurafelerden uzak olarak, Rasulullah’a (a.s.) bildirildiği saflığıyla anlayıp yaşamak” hedefiyle çakışmayan sonuçlar doğurmakta, özellikle de hadislerin tedvin dönemi öncesinde Rasulullah (a.s.) ve sahabeye atfen üretilen veya yine onlara atfen muharref kültürlerden taşınan bid’at ve hurafelerin benimsenmesine yol açmaktadır.
İmanını ispat eden tutarlı Mü’minler ve vahyin şahidi “Müslimler” olmak - II -
Sadece iman ettim diyenlerin kurtuluşa ereceğine dair bir tek ayet yoktur. İman ve salih amelin hep ard arda zikredilmesi, salih amel olmaksızın sadece iman ettik demekle kurtuluşun mümkün olmaması sebebiyledir. İman olmadan yapılan amel salih amel olmaz. Bu kişilerin yaptıkları zahiren hayırlı ve olumlu ameller bile boşa gider. Bu tür ameller, yalanlayanlara ancak dünyada ve insanlar nezdinde bir olumlu görüntü ve itibar sağlasa da, Allah nezdinde hiçbir karşılığı olmaz. Kur’an’da inkârcıların, yalanlayanların amellerinin boşa çıktığı haber verilmektedir.
Sadece iman ettim diyenlerin kurtuluşa ereceğine dair bir tek ayet yoktur. İman ve salih amelin hep ard arda zikredilmesi, salih amel olmaksızın sadece iman ettik demekle kurtuluşun mümkün olmaması sebebiyledir. İman olmadan yapılan amel salih amel olmaz. Bu kişilerin yaptıkları zahiren hayırlı ve olumlu ameller bile boşa gider. Bu tür ameller, yalanlayanlara ancak dünyada ve insanlar nezdinde bir olumlu görüntü ve itibar sağlasa da, Allah nezdinde hiçbir karşılığı olmaz. Kur’an’da inkârcıların, yalanlayanların amellerinin boşa çıktığı haber verilmektedir.
İmanını ispat eden tutarlı Mü’minler ve vahyin şahidi “Müslimler” olmak – I
Kur’an’ın belirlediği mü’min ve müslimliğin en temel şartı; hayatın bütün alanlarında hükmüne tabi olunması, kendisine itaat ve ibadet edilmesi gereken tek İlah ve Rab olarak Allah’ı kabul etmek, Allah’tan başka ilahlık ve Rablik taslayan şeytan, heva ya da tağutların arzularına ve hükümlerine itaat etmeyi reddetmektir. (Enbiya, 21/25, Yasin, 36/60, Casiye, 45/18, Nahl, 16/36). Bu imanın ve teslimiyetin gereği olarak, hayatın (kamusal-özel, bireysel-toplumsal) hiçbir alanında Allah unutulmayacak ve Allah yokmuş gibi davranılmayacaktır
Kur’an’ın belirlediği mü’min ve müslimliğin en temel şartı; hayatın bütün alanlarında hükmüne tabi olunması, kendisine itaat ve ibadet edilmesi gereken tek İlah ve Rab olarak Allah’ı kabul etmek, Allah’tan başka ilahlık ve Rablik taslayan şeytan, heva ya da tağutların arzularına ve hükümlerine itaat etmeyi reddetmektir. (Enbiya, 21/25, Yasin, 36/60, Casiye, 45/18, Nahl, 16/36). Bu imanın ve teslimiyetin gereği olarak, hayatın (kamusal-özel, bireysel-toplumsal) hiçbir alanında Allah unutulmayacak ve Allah yokmuş gibi davranılmayacaktır
Bir protestan önder: İhsan Eliaçık
Özellikle Gezi süreciyle birlikte İhsan Eliaçık, büyük ölçüde kapitalizmden ve modernizmden beslenen geniş yığınlara, tam da onlara uygun bir din vazetmeye başladı. Bu din; ibadet ve ritüel gerektirmeyen, bütünüyle ahlaki tutarlılık öngören, karşı anamalcı, paylaşımcı bir dindi. Üstelik 'ahlaki tutarlılık' önerisini de 'bireysel'e terk ediyordu Eliaçık. Yani 'görecelilik' yavesine de göz kırpıyordu.
Özellikle Gezi süreciyle birlikte İhsan Eliaçık, büyük ölçüde kapitalizmden ve modernizmden beslenen geniş yığınlara, tam da onlara uygun bir din vazetmeye başladı. Bu din; ibadet ve ritüel gerektirmeyen, bütünüyle ahlaki tutarlılık öngören, karşı anamalcı, paylaşımcı bir dindi. Üstelik 'ahlaki tutarlılık' önerisini de 'bireysel'e terk ediyordu Eliaçık. Yani 'görecelilik' yavesine de göz kırpıyordu.
Hayrettin Karaman'dan Mali yorumu
Haberler öyle veriliyor ki, sanki isyancılar haksız, zalim, yanlış yolda, bunlara karşı mevcut askeri rejim ve Fransız müdahalesi haklı. Hani uzun yıllar Amerikan filmlerinde senaryolar öyle yazılmıştı ki, seyredenler hep Kızılderilileri haksız bulur, zalim ve gasıp beyazları tutarlardı; bu sihirbazlık tekrarlanıyor.
Haberler öyle veriliyor ki, sanki isyancılar haksız, zalim, yanlış yolda, bunlara karşı mevcut askeri rejim ve Fransız müdahalesi haklı. Hani uzun yıllar Amerikan filmlerinde senaryolar öyle yazılmıştı ki, seyredenler hep Kızılderilileri haksız bulur, zalim ve gasıp beyazları tutarlardı; bu sihirbazlık tekrarlanıyor.
"İslami şahsiyet, akidevî netliğe sahip olmayı gerektirir"
İLKAV'ın, Alternatif Eğitim Konferansları'nda bu hafta Şefik Sevim “Müslüman Şahsiyetin Gelişimi İle İlgili Tesbitler ve Öneriler” adlı sunumunu gerçekleştirdi. Sevim, İslami bir şahsiyetin birbirine sıkı sıkıya bağlı üç temel boyutunun olduğunu vurguladı: a) Akidevi netlik, b) Salih kişilik, c) Düşünce ve eylem planında siyasi tutarlılık.
İLKAV'ın, Alternatif Eğitim Konferansları'nda bu hafta Şefik Sevim “Müslüman Şahsiyetin Gelişimi İle İlgili Tesbitler ve Öneriler” adlı sunumunu gerçekleştirdi. Sevim, İslami bir şahsiyetin birbirine sıkı sıkıya bağlı üç temel boyutunun olduğunu vurguladı: a) Akidevi netlik, b) Salih kişilik, c) Düşünce ve eylem planında siyasi tutarlılık.
İslami camianın "Kürtler"le imtihanı
"Kürt meselesi konuşulurken genelde İslami camianın ama özellikle İslamcıların hesaplaşması gereken bazı ön kabulleri bulunuyor. Söylemimizin adil, eylemimizin tutarlı olabilmesi için ezberleri bırakıp yeni tartışma başlıkları açmak elzemdir."
"Kürt meselesi konuşulurken genelde İslami camianın ama özellikle İslamcıların hesaplaşması gereken bazı ön kabulleri bulunuyor. Söylemimizin adil, eylemimizin tutarlı olabilmesi için ezberleri bırakıp yeni tartışma başlıkları açmak elzemdir."
Kadın-Erkek İlişkilerinde İffet
Kadın-erkeğin iffet ölçüleri içerisinde yardımlaşmaları ve dayanışmaları elbetteki elzemdir. Ancak bu ilişki biçiminin niçin ve nasıl gerçekleştirilmesi gerektiği konusunda ciddi endişeleri olmayanların, davranışlarını istişari bir denetim mekanizmasının bağlayıcılığından azade kılanların kadın-erkek beraber çalışılan ortamlarda veya diyaloglarda flört diyebileceğimiz ilişkilere sapmaları çok ve yaygın olarak görülen bir zaaftır. Bu zaaf ve ölçüsüzlük çoğu kez de iffetsiz diyaloglara veya sonu birden fazla evlilikle biten maceralara kayıyor ve bu kaymalarla birlikte üretilen sözde İslami açıklamalar hiç de tutarlı görünmüyor.
Kadın-erkeğin iffet ölçüleri içerisinde yardımlaşmaları ve dayanışmaları elbetteki elzemdir. Ancak bu ilişki biçiminin niçin ve nasıl gerçekleştirilmesi gerektiği konusunda ciddi endişeleri olmayanların, davranışlarını istişari bir denetim mekanizmasının bağlayıcılığından azade kılanların kadın-erkek beraber çalışılan ortamlarda veya diyaloglarda flört diyebileceğimiz ilişkilere sapmaları çok ve yaygın olarak görülen bir zaaftır. Bu zaaf ve ölçüsüzlük çoğu kez de iffetsiz diyaloglara veya sonu birden fazla evlilikle biten maceralara kayıyor ve bu kaymalarla birlikte üretilen sözde İslami açıklamalar hiç de tutarlı görünmüyor.
Anayasa Mahkemesi'nin kararı meşru değildir
“İslami Kimlik Yasaklanamaz”, “ Başörtüsü Onurumuz, Koruyacağız” gibi sloganlar atıldığı Çorum'daki basın açıklaması, "Duyarlı ve tutarlı tüm insanlar da bu yasaklamalara karşı tavrını ortaya koymalı ve adaletsiz, keyfi uygulamalara karşı sesini yükseltmelidir!” vurgusu yapılarak basın açıklaması sona erdi.
“İslami Kimlik Yasaklanamaz”, “ Başörtüsü Onurumuz, Koruyacağız” gibi sloganlar atıldığı Çorum'daki basın açıklaması, "Duyarlı ve tutarlı tüm insanlar da bu yasaklamalara karşı tavrını ortaya koymalı ve adaletsiz, keyfi uygulamalara karşı sesini yükseltmelidir!” vurgusu yapılarak basın açıklaması sona erdi.
Makaleler
Hava Durumu