"Modernist" Arama Sonuçları
Allah beni Müslüman olarak kabul ediyor mu?
Dilimle Müslüman olduğumu söyler de yaşantımla kafirlere, müşriklere, münafıklara, modernistlere, laiklere, Hristiyanlara, Yahudilere, mala ve mülke kul olmuş kârunlara, firavunlara yaranmak için bin bir takla atan belamlara ve nefsinin uydusu olmuş zavallılara benzersem öbür dünyada halim nice olur? Bunu şimdiden düşünmem/düşünmeniz lazım gelmektedir.
Dilimle Müslüman olduğumu söyler de yaşantımla kafirlere, müşriklere, münafıklara, modernistlere, laiklere, Hristiyanlara, Yahudilere, mala ve mülke kul olmuş kârunlara, firavunlara yaranmak için bin bir takla atan belamlara ve nefsinin uydusu olmuş zavallılara benzersem öbür dünyada halim nice olur? Bunu şimdiden düşünmem/düşünmeniz lazım gelmektedir.
Hz. Ömer’in Bazı Uygulamaları Bağlamında Ahkâmın Değişmesi Tartışmalarına Bir Bakış
Modernist/tarihselci akımın Kur’ân hükümlerinin değişebileceği iddiasına dayanak yaptığı Hz. Ömer’in bazı uygulamaları, bu akımın en temel hareket noktasını oluşturuyor. Makalede, en fazla referans verilen dört örnek üzerinden konu incelenerek, Hz. Ömer’in nasslarda öngörülen hükümler dışında bir hüküm vazetmediği ortaya konuluyor.
Modernist/tarihselci akımın Kur’ân hükümlerinin değişebileceği iddiasına dayanak yaptığı Hz. Ömer’in bazı uygulamaları, bu akımın en temel hareket noktasını oluşturuyor. Makalede, en fazla referans verilen dört örnek üzerinden konu incelenerek, Hz. Ömer’in nasslarda öngörülen hükümler dışında bir hüküm vazetmediği ortaya konuluyor.
Feminizmin çeşitleri
Postmodernist feminizm ne kadar çok insan varsa o kadar fazla kimlik vardır der. Böylelikle cinsiyetsiz bir toplumu kabul eder. Biyolojik bir cinsiyetten ziyade herkesin kendini hissettiği, kabul ettiği cinsel kimliğini merkeze alır.
Postmodernist feminizm ne kadar çok insan varsa o kadar fazla kimlik vardır der. Böylelikle cinsiyetsiz bir toplumu kabul eder. Biyolojik bir cinsiyetten ziyade herkesin kendini hissettiği, kabul ettiği cinsel kimliğini merkeze alır.
Kapitalist-modernist tuğyana teolojik hizmette son zırva: "Başörtüsüz tesettür"
Kapitalist yığma ve yağma çarkının kurulumunun yapılıp işler hale getirilmesinde, Rabbimizin bildirdiği faizin haramlığı ilkesinin ortadan kaldırılması ne kadar gerekli bir adım olarak görülmüşse, mahremiyeti koruyan ve kadının, dişiliği üzerinden bir enstrüman haline getirilmesine engel teşkil eden tesettürün yok edilmesi de aynı şekilde gerekli görülmüştür.
Kapitalist yığma ve yağma çarkının kurulumunun yapılıp işler hale getirilmesinde, Rabbimizin bildirdiği faizin haramlığı ilkesinin ortadan kaldırılması ne kadar gerekli bir adım olarak görülmüşse, mahremiyeti koruyan ve kadının, dişiliği üzerinden bir enstrüman haline getirilmesine engel teşkil eden tesettürün yok edilmesi de aynı şekilde gerekli görülmüştür.
Kapitalizme teolojik hizmete mûti, “protestan papazlığı” heveslileri -ıı-
Bu gayretin sahipleri bu gerçeğin farkında olsalar da olmasalar da, propaganda ettikleri modernist yaklaşımlar hep bu talebe karşılık gelmektedir: “Bu Kur’an’ı değiştirin, bizim ictimai-siyasi-iktisadi düzenimizi tehdit eden ahkâmını revize veya iptal edin yahut da razı olacağımız, bizim düzenimizle çatışmayacak yeni bir Kur’an getirin!”
Bu gayretin sahipleri bu gerçeğin farkında olsalar da olmasalar da, propaganda ettikleri modernist yaklaşımlar hep bu talebe karşılık gelmektedir: “Bu Kur’an’ı değiştirin, bizim ictimai-siyasi-iktisadi düzenimizi tehdit eden ahkâmını revize veya iptal edin yahut da razı olacağımız, bizim düzenimizle çatışmayacak yeni bir Kur’an getirin!”
Kürşat Atalar ile "İslam'a Modernist Yaklaşımlar" üzerine söyleşi (VİDEO)
Kur'an Nesli TV adına, Kürşat Atalar ile "İslam'a Modernist Yaklaşımlar" üzerine yaptığımız söyleşi...
Kur'an Nesli TV adına, Kürşat Atalar ile "İslam'a Modernist Yaklaşımlar" üzerine yaptığımız söyleşi...
Zülaloğlu: Modernist yaklaşımlar, imanın buharlaşmasına ve hevanın ilahlaştırılmasına yol açıyor
“Temel Kaynağımız Kur’an” kitabıyla tanınan yazar Fevzi Zülaloğlu ile, özellikle son dönemlerde medya imkânlarının hoyratça kullandırılması neticesinde yıkıcı etkileri daha çok hissedilmeye başlanan modernist yaklaşımlar üzerine konuştuk. Zülaloğlu, modernist yaklaşımların, sahiplerini İslam Ümmeti’nden kopuşa sürüklediğini ve en nihayetinde imanın buharlaşması ve hevanın ilahlaştırılmasını sonuç verdiğini ifade ediyor.
“Temel Kaynağımız Kur’an” kitabıyla tanınan yazar Fevzi Zülaloğlu ile, özellikle son dönemlerde medya imkânlarının hoyratça kullandırılması neticesinde yıkıcı etkileri daha çok hissedilmeye başlanan modernist yaklaşımlar üzerine konuştuk. Zülaloğlu, modernist yaklaşımların, sahiplerini İslam Ümmeti’nden kopuşa sürüklediğini ve en nihayetinde imanın buharlaşması ve hevanın ilahlaştırılmasını sonuç verdiğini ifade ediyor.
Kur’an'da Nebi ve Resul kavramları
Hem geleneksel anlayışta çok farklı nebi resul tanımlamaları mevcut hem de günümüzde modernist diye tanımladığımız çizgide farklı nebi resul tanımlaması bulunmaktadır. Her iki tarafın tanımlamaları arasında çok uç farklar mevcuttur. Peki, Kur’an’a baktığımızda böyle bir ayrım var mı? Gelin şimdi birlikte bakalım.
Hem geleneksel anlayışta çok farklı nebi resul tanımlamaları mevcut hem de günümüzde modernist diye tanımladığımız çizgide farklı nebi resul tanımlaması bulunmaktadır. Her iki tarafın tanımlamaları arasında çok uç farklar mevcuttur. Peki, Kur’an’a baktığımızda böyle bir ayrım var mı? Gelin şimdi birlikte bakalım.
Kalem-Der'de "Kur'an'a Modernist Yaklaşımlar" konferansı gerçekleştirildi (VİDEO)
Geçtiğimiz Pazar günü Kalemderin konuğu İslam ve Hayat sitesi editörü yazar Şükrü Hüseyinoğlu'ydu. Hüseyinoğlu, Kur'an'a modernist yaklaşımlar üst başlığıyla Tarihselcilik, Tarihüstücülük (Mealcilik), Görecelilik gibi modern sapmaları gündeme taşıdı.
Geçtiğimiz Pazar günü Kalemderin konuğu İslam ve Hayat sitesi editörü yazar Şükrü Hüseyinoğlu'ydu. Hüseyinoğlu, Kur'an'a modernist yaklaşımlar üst başlığıyla Tarihselcilik, Tarihüstücülük (Mealcilik), Görecelilik gibi modern sapmaları gündeme taşıdı.
Kırşehir ve Kayseri'de
24 Mart Cuma akşamı Kırşehir'de Aşiyan Derneği'nde ve 25 Mart Cumartesi akşamı Kayseri'de Venhar Kur'an Evi'nde Şükrü Hüseyinoğlu'nun sunumuyla "Kur'an'a Modernist Yaklaşımlar" konusu gündemleştirildi.
24 Mart Cuma akşamı Kırşehir'de Aşiyan Derneği'nde ve 25 Mart Cumartesi akşamı Kayseri'de Venhar Kur'an Evi'nde Şükrü Hüseyinoğlu'nun sunumuyla "Kur'an'a Modernist Yaklaşımlar" konusu gündemleştirildi.
Kırşehir ve Kayseri'de
24 Mart Cuma akşamı Kırşehir'de, 25 Mart Cumartesi akşamı ise Kayseri'de inşallah Şükrü Hüseyinoğlu'nun konuşmacı olarak katılacağı "Kur'an'a Modernist Yaklaşımlar" konferansları düzenlenecek.
24 Mart Cuma akşamı Kırşehir'de, 25 Mart Cumartesi akşamı ise Kayseri'de inşallah Şükrü Hüseyinoğlu'nun konuşmacı olarak katılacağı "Kur'an'a Modernist Yaklaşımlar" konferansları düzenlenecek.
Konya'da "Kur'an'a Geleneksel ve Modernist Yaklaşımlar" konuşuldu
"İlk neslin hayatında meydanların, çarşı-pazarların kitabı olan ve hayatın her alanına müdahale eden bir hayat menbaı olan Kur'an, daha sonraları, inzal ediliş gayesinin dışında bir sevap makinesi, mezarlıklarda okunan, törenler ve ayinler kitabı olarak algılanmaya başlanmıştır. Modertnist yaklaşımlar ise insan aklını temel ölçü kabul etmekte ve Kur'an'ı modern algılara mahkum etmektedir."
"İlk neslin hayatında meydanların, çarşı-pazarların kitabı olan ve hayatın her alanına müdahale eden bir hayat menbaı olan Kur'an, daha sonraları, inzal ediliş gayesinin dışında bir sevap makinesi, mezarlıklarda okunan, törenler ve ayinler kitabı olarak algılanmaya başlanmıştır. Modertnist yaklaşımlar ise insan aklını temel ölçü kabul etmekte ve Kur'an'ı modern algılara mahkum etmektedir."
Hüseyin Bülbül, Kur'an'a doğru yaklaşım usulünü anlattı
Kur'an Nesli Kültür Merkezi'nde "Geleneksel ve Modernist Yaklaşımlardan Arınıp Kur'an'ı Doğru Anlamak" konusunu anlatan Hüseyin Bülbül, Müslümanların tarihinde ve günümüzde Kur'an'ın maksadına aykırı yaklaşımları sıraladı ve bizzat Kur'anın kendisine nasıl yaklaşıması gerektiğine dair ölçülerini katılımcılarla paylaşmaya çalıştı.
Kur'an Nesli Kültür Merkezi'nde "Geleneksel ve Modernist Yaklaşımlardan Arınıp Kur'an'ı Doğru Anlamak" konusunu anlatan Hüseyin Bülbül, Müslümanların tarihinde ve günümüzde Kur'an'ın maksadına aykırı yaklaşımları sıraladı ve bizzat Kur'anın kendisine nasıl yaklaşıması gerektiğine dair ölçülerini katılımcılarla paylaşmaya çalıştı.
Hüseyin Bülbül, Kur'an'a yanlış yaklaşımları anlatacak
Kur'an Nesli Kültür Merkezi'nde "Alternatif Eğitim Dersleri", bu hafta inşaallah Hüseyin Bülbül'ün sunumuyla "Geleneksel ve Modernist Yaklaşımlardan Arınıp Kur'an'ı Doğru Anlamak" konusuyla devam edecek.
Kur'an Nesli Kültür Merkezi'nde "Alternatif Eğitim Dersleri", bu hafta inşaallah Hüseyin Bülbül'ün sunumuyla "Geleneksel ve Modernist Yaklaşımlardan Arınıp Kur'an'ı Doğru Anlamak" konusuyla devam edecek.
Hüseyin Bülbül, Kur'an'a yanlış yaklaşımları anlatacak
Kur'an Nesli Kültür Merkezi'nde "Alternatif Eğitim Dersleri", bu hafta inşaallah Hüseyin Bülbül'ün sunumuyla "Geleneksel ve Modernist Yaklaşımlardan Arınıp Kur'an'ı Doğru Anlamak" konusuyla devam edecek.
Kur'an Nesli Kültür Merkezi'nde "Alternatif Eğitim Dersleri", bu hafta inşaallah Hüseyin Bülbül'ün sunumuyla "Geleneksel ve Modernist Yaklaşımlardan Arınıp Kur'an'ı Doğru Anlamak" konusuyla devam edecek.
“Müslüman modernist” kimdir?
Serdar Demirel, Yeni Akit'teki yazısında "modernist" kavramını ele alıyor ve bu kavramın yanlış kullanımlarına değindikten sonra, kimlerin "Müslüman modernistler" kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini ifade ediyor.
Serdar Demirel, Yeni Akit'teki yazısında "modernist" kavramını ele alıyor ve bu kavramın yanlış kullanımlarına değindikten sonra, kimlerin "Müslüman modernistler" kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini ifade ediyor.
Pamak: Bütüncül ve sahici adalet, İslam'la mümkündür
Bu bölümde Mehmet Pamak, adalet kavramını İslam'dan bağımsızlaştıran yorumları ele alıyor ve bu yorumların tevhid akidesine aykırılığını konu ediniyor. Pamak, mutlak ve bütüncül adaletin ancak İslam'la mümkün olabileceğini kaydediyor. Pamak ayrıca, bütün dinlere eşit uzaklıkta anayasa ve devlet anlayışını, İslam'ın bir iktidar talebi olmadığı yönündeki modernist yorumları ve İslam'ı laik hukukla uzlaştırma işlevi gören tarihselci yaklaşımı sorguluyor.
Bu bölümde Mehmet Pamak, adalet kavramını İslam'dan bağımsızlaştıran yorumları ele alıyor ve bu yorumların tevhid akidesine aykırılığını konu ediniyor. Pamak, mutlak ve bütüncül adaletin ancak İslam'la mümkün olabileceğini kaydediyor. Pamak ayrıca, bütün dinlere eşit uzaklıkta anayasa ve devlet anlayışını, İslam'ın bir iktidar talebi olmadığı yönündeki modernist yorumları ve İslam'ı laik hukukla uzlaştırma işlevi gören tarihselci yaklaşımı sorguluyor.
İslami uyanışın emekterlarından: Said Çekmegil
Ne mektepli idi ne de medreseli. Hani “nevi şahsına münhasır” derler ya, öylesine özgün, içi dışı bir, sözünü sakınmayan biri. Modernist ve gelenekçi büyülerin kuşattığı, çözülmüş veya yoz kurumlardan bağımsız, alternatif bir eğitim anlayışının ilk araştırıcılarından ve aynı zamanda uygulayıcılarındandı. Korkmadan gerçeği aşk etmiştir gerçeği ablak suratlara. Taşranın katılıklarından uzak merkezin bukalemunluğuna ise hiç yakın değildir. Nasıl yürüyeceğini doneleriyle bulmuş, kendi anlayışını fıkhını/mezhebini oluşturmuştur.
Ne mektepli idi ne de medreseli. Hani “nevi şahsına münhasır” derler ya, öylesine özgün, içi dışı bir, sözünü sakınmayan biri. Modernist ve gelenekçi büyülerin kuşattığı, çözülmüş veya yoz kurumlardan bağımsız, alternatif bir eğitim anlayışının ilk araştırıcılarından ve aynı zamanda uygulayıcılarındandı. Korkmadan gerçeği aşk etmiştir gerçeği ablak suratlara. Taşranın katılıklarından uzak merkezin bukalemunluğuna ise hiç yakın değildir. Nasıl yürüyeceğini doneleriyle bulmuş, kendi anlayışını fıkhını/mezhebini oluşturmuştur.
Makaleler
Hava Durumu