MUSTAFA ÖZTÜRK’E KIZIP BENZER SUÇLARI İŞLEYENLER
Ahmed KALKAN
10-12-2020 21:38
Mustafa Öztürk’ün “Kur’an Allah’ın sözü değildir” demesi, yeterli ve ilmî ağırlığı olan kaliteli eleştirilere muhatap olmasa da, kısmen eleştirildi. Bana göre sürpriz ve umulmadık bir söz değildi. Hele Öztürk’ün tarihselci olduğu bilinince bu onun gayet doğal bir anlayışıdır, onun bu sözü söylemesi gayet doğaldır, demek gerektiğini düşünüyorum. Ancak, suçu sadece Öztürk’e yüklemenin âdil olmadığını, bu suçun aslında çok yaygın olduğunu söylemek gerekiyor. Öztürk’ü suçlayanların da ne kadarının bu konuda ne kadar mâsum olduğunu değerlendirmek icap ediyor. Asr-ı saâdeti hâriç tutarsak, bin seneyi aşkın bir zaman içinde Kur’an’a dönüşün en yoğun olduğu dönemleri yaşıyoruz. Bunun çok önemli, hayatî bir değişim olduğunu söylemek gerekiyor, ama söyleyemiyoruz. Kur’an’a dönüşün rahmet ve bereketini, fayda ve hayrını göremiyoruz. Çünkü Kur’an’a Kur’an’ın istediği gibi yaklaşmıyor Kur’an’ı öne çıkarttığını düşünenler. İhtilafları çözüme kavuşturmak için okunup teslim olunması gereken Kur’an’ı nice ihtilafların kaynağı gibi görmeyi ve göstermeyi nasılsa başarabilmişiz. Tüm mü’minlerin kardeş olduğunu belirten Kur’an’ı başka mü’minlerin sapıklığının, hatta kâfirliğinin kanıtı olarak görebilmişiz meselâ. Hemen herkes Kur’an’ı dil mızraklarının ucuna asmış, karşısındaki kardeş olması gereken müslümanlarla savaşıyor. Birbirlerini açıklayan âyetleri birbiriyle çarpıştırıyor. Başkasının Kur’an anlayışının yanlışlığını görüyor, ama kendi Kur’an anlayışını hiç sorgulamıyor cemaatler ve şahıslar. Öyle bir duruma geldi ki müslümanların başka müslümanların din ve Kur’an anlayışlarını eleştirileri çoğunlukla doğru, ama o başkalarının da o eleştiren kimselerin Kur’an anlayışı hakkındaki eleştirileri de doğru. Canlı Kur’an denilecek, “şu kimse veya kimselere bak, Kur’an’ı tanı” demeyi hak edecek Kur’an nesli yok.
Mustafa Öztürk gibi ciltlerle Kur’an tefsiri yazmaya çalışan ve Kur’an’la, tefsirle ilgili onlarca kitabı bulunan kimsenin Kur’an anlayışı sakat. Adam daha Kur’an’ı Allah’ın kitabı olarak kabul etmiyor, ama başkalarına Kur’an’ı anlatıyor. İyi de sadece bu İlâhiyat profesörü değil, daha kendisinin anlamadığı, inanmadığı bir kitabı gündemleştiren. Onu ağır ifadelerle suçlayanların da ondan, fazla bir farkı yok. Soyadı Öztürk olan bir başka İlâhiyat profesörünün Kur’an’la güzelleşeceği yerde, nasıl giderek deizme kaydığına şahit olduk. Bana sürpriz gelmiyor İlâhiyat profesörlerinin, akademisyenlerin tarihselciliğe meyletmesi, Kur’an’a teslim olmaması. Bu kimselerin çoğu, devletin dinini Allah’ın dinine tercih etmiş, tâğutlara, zâlimlere hiç söz etmemiş, okullardaki puta tapmaya, devletin laik ve Kemalist bir küfür devleti olmasına tepki vermemiş insanlar. Kur’an’la insanları uyarması gerekirken, Kur’an’la insanları uyutmayı tercih eden kimseler. Hiç sürpriz değil devletin din öğrettiği kurumlarda devletin kitapsızlığını eleştirmeyen insanların Allah’ın kitabını eleştirmeleri. İyi de, bu problem sadece devlet okullarının problemi de değil. Sanki medreselerdeki âlimlerin, yurt dışında eğitim almış kimselerin istisnalar dışında Kur’an anlayışları Kur’an’ın istediği gibi mi?
Gelin, hidâyet kitabı olan Allah’ın kitabına yaklaşmanın, ama yanlış yaklaşmanın örneklerini başlıklar halinde görelim.
- Şu iddiayı savunanlar: "Kur’an anlaşılmaz. Müslümanlar, Kur’an okuyorlar, ilimleri yeterli olmadığı halde, Kur’an’ı anladıklarını sanıyorlar. Arapçaları yok veya yeterli değil, âlim değiller. Buna rağmen Kur’an âyetlerini gündem ediyorlar. Hâlbuki kendileri Kur’an’la meşgul olacaklarına âlimlerin o âyetlerden anladıklarını öğrenmeleri ve âlimlere uymaları gerekir."
- Kur’an yerine hadis rivayetlerini merkeze almak, selefin o ayetleri anladığının dışına çıkmamak, Kur’an âyetlerini ilk üç nesil nasıl anladıysa o anlayışın dışına çıkmak, dalâlettir, sapıklıktır diye kabul etmek. Unutuluyor ki, Kur’an kıyamete kadar insanlara hidâyet vermek, her dönemdeki insanların temel problemlerini çözmek için gönderilmiştir. Eski âlimler, kendi dönemlerindeki problemlere çözüm getirmiş olabilirler. Onların bugünkü problemleri bilmeleri mümkün değil ki, çözüm getirebilsinler.
- Modernistler ve onlardan biri olan Öztürk tarihselciliği savunuyor. Bazı âyetlerin hükmü günümüzde uygulanmaz, onlar sadece belirli bir zamanda uygulanmak içindi diyorlar. Bu anlayışı şiddetle eleştiren gelenekçiler de aslında benzer şeyi savunuyorlar. Bazı âyetlerin hükmü nesh edilip kaldırılmıştır. O âyetler bir-iki sene içinde hükümsüz hale gelmiştir. O âyetler formalite icabı Kur’an’da yer alır, onlar hükümsüzdür, günümüzde uygulanmaz diyebiliyorlar. Halkın da şöyle demesine sebep oluyorlar: “Doğrudur, Kur’an böyle diyor olabilir. Ama o eskidendi. Şimdi zaman değişti…”
- Öztürk ve benzerleri diyor ki: "Kur’an, Allah’ın sözü değildir, Rasulün sözüdür." Bazıları da diyor ki; "Rasul ne söylediyse vahiydir. O, hiçbir zaman kendi kafasından konuşmaz, onun sözleri de korunmuştur. Hatta, hadis rivayetleri Kur’an’ın bazı âyetlerinin hükmünü yok saydırır, nesh eder. Kur’an’ın hükümlerinden önce hadis rivayetlerini merkeze almalı, âyetler o rivâyetlere ters düşüyorsa âyetler te’vil edilmeli veya nesh edildiği belirtilmelidir." Bu iddiaların inandırıcı olması için, Kur’an’la bağdaşmasa da o görüşte âlimlerin ittifak ettiğini, hakkında icmâ olduğunu iddia etmek, delil isteyene Kur’an gibi kutsallaştırılan filan âlimin eserini nass gibi de değil nassa yön verecek şekilde tekrar etmek. Peygamberimizin söylediği tüm sözler de vahiy ve korunmuş ise, Kur’an’ın da temel özelliğinin vahiy olması ve Allah’ın koruması altında olduğuna göre, Kur’an’la hadisler, yani Rasulullah’ın sözleri arasında pek bir fark kalmamış oluyor. Bu kabulün Öztürk adını koymuş; Kur’an Rasulün sözüdür diye. Öztürk’ün “Kur’an Allah’ın sözü değil, Rasûlullah’ın sözüdür” demesi, “ha âyet, ha hadis kabul edilen rivâyet, ikisi eşittir” diyen gelenekçilerin görüşüne yaklaşması açısından onların takdir edip alkışlaması icap eden bir söylemdir. Niye (sadece) Öztürk’e kızıyorsunuz? Bakmış, “Kur’an şefaat tümüyle Allah’a attir” demiş kabul görmemiş, zinanın cezası 100 sopadır dediği için neredeyse yüz sopayı yiyecek kadar suçlanmış, “öyleyse Allah’ın emri değil, Rasul’ün emri diyeyim de bu suçlanmalardan kurtulayım” diye düşünmüş olmalı.
- Kur’an hükümleri sanki bu döneme hitap etmiyor gibi günümüzdeki eğitim ve bu bahane ile heykellere tapma anlayışına, câhiliyyenin her türlüsünün özgürce yaşandığı sosyal yaşayışa, tâğutî düzene ve siyasi uygulamalara yönelik, putları reddetmeyen, demokrasiyi savunan ve Allah’ın indirdiği hükümler yerine kendileri hüküm ve kanun çıkarıp ilahlık taslayanları öven anlayış ve yaşayışa sesini çıkarmayan yaklaşım, eski âlimlerin zamanında bu kadar açık küfür uygulanmadığı için onların bu konulara bahsetmediğinden, güncel şirk ve tuğyan hakkında bir şey söylemeyen, söylerse te’vil edip çarpıtacak şekilde küfrü aklayarak gündem eden anlayış.
- M. Kemal de öyle diyordu: “Kuran'ın yasalarını Muhammed yazmıştır. Muhammed'in koyduğu esasların toplu olduğu kitaba Kur'an denir.” (Kaynak: M. Kemal'in emriyle liselerde okutulan tarih kitabı, 2. Cilt, 1938). "Atatürk"ü reddetmeyen, tam tersine, onu merkeze alan eğitim sisteminde Öztürklerin yetişmesi gayet doğaldır. Ancak, halk da, halkın tasvip ettiği yönetim de belirli ölçüde de olsa Atatürkçüdür. Devlet Atatürkçüdür, zâhire göre iktidar da Atatürkçüdür, laikliğin İslam’a ters olmadığını iddia edecek kadar laikliği benimser. "Atatürk"ün seçtiği din olan laikliğe, beşerî anayasa ve yasaları kabul etmeye ses çıkarmayan kesimler… Allah’ın Kitabı ile değil, kendilerinin uydurdukları kanunlarla insanları yöneten bir devlet sistemine itiraz eden ne âlim, ne cemaat, ne Müslüman fertler kalmıştır. Bu yaklaşım, Kur’an’ı Allah’ın kitabı kabul etmiş mi sayılıyor?
- “Muhammed eşittir Allah” diyen tarikatçıların, şeyhlerini ve yatır dedikleri ölüleri yarı tanrı kabul edenlerin ve tasavvufu İslâm’ı tahrif eden bâtıl bir zihniyet olarak görmeyenlerin Mustafa Öztürk’ü eleştirmeye hakları var mıdır?
- Bilindiği gibi, Kur’an’ın bir mislini insanların getiremeyeceğini Kur’an meydan okuyarak belirtir: “Kulumuza indirdiğimiz kitaptan dolayı bir şüphe içinde iseniz onun misli/benzeri bir sûre de siz getirin, Allah’tan başka taptıklarınızı da yardıma çağırın; eğer iddianızda samimi iseniz!” (2/Bakara, 23). Kur’an böyle derken; uydurma bir rivayeti Peygamberimize atfedip onun “Kitap ve onun bir misli bana verilmiştir” dediğine inanan bir zihniyet, Mustafa Öztürk’ten önce kendisini sorgulamalıdır.
- Hz. Ömer’e de iftira atıp ona “Halkın Ömer Kur’an’a ilave yaptı demelerinden korkmasaydım, bu recim ayetini Kur’an’a ilave ederdim” dedirten, recim âyetini keçinin yediğine inanıp Allah’ın korumayı üzerine aldığı ayetlerini koruyamadığına inanan kimselerin Mustafa Öztürk’ü kınamaya hakları yoktur. Çünkü Allah’ın kitabını Allah kendisi korur, (hâşa) korumadığına ve eksik olduğuna göre Allah’ın kitabı olamaz anlayışına kapı açan kimseler, Allah’ın kitabını nasıl savunacaklar?
- Mustafa Öztürk’ü kıyasıya eleştirip, Ubey bin Kâ’b’ın Kunut duâlarının Kur’an sûreleri olduğunu iddia ettiğini hiç eleştirmeden nakleden, Abdullah bin Mes’ud’un Felak ve Nâs sûrelerinin Kur’an’dan olmadığını iddia ettiğini kabul ederek bunu gayet normal bir iddia imiş gibi eleştirmeyen anlayışın Mustafa Öztürk’ü suçlamaya ne kadar hakkı vardır?
Tabii, bunları yazdım diye Öztürk’ü de bırakıp beni suçlayanlar çıkacak, ama Kur’an’a, şu âyete ters düştün diye değil; bazı âlimlere, bazı rivayetlere ters bir anlayışı savunduğum için, bu gerekçe ile, yani Kur’an’ın yerine başka temel referans kaynağı koyarak suçlayacaklar.
Kur’an diyor ki: “Doğrusu bu Kuran sana ve ümmetine bir öğüttür, siz ondan sorumlu tutulacaksınız.” (43/Zuhruf, 44)
- 28-09-2023 DEVLET DİNİ VE DİYANET
- 13-05-2023 SEÇMECE BUNLAR!
- 09-07-2022 BAYRAMLARI BAYRAM YAPAN, ALLAH'A YAKLAŞMA ŞUURUDUR
- 24-05-2022 TEKFİRCİLİK HASTALIĞI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
- 15-10-2021 ELMALILI TEFSİRİNİ M. KEMAL Mİ YAZDIRDI?
- 12-09-2021 DİNSİZ DEVLET Mİ OLUR BE HEY ŞAŞKIN?
- 12-04-2021 BİTCOİN VE DİĞER KRİPTO PARALAR CÂİZ Mİ?
- 04-02-2021 MÜCAHİD'İMİZİN ARDINDAN
- 16-12-2020 MUSTAFA ÖZTÜRK’E REDDİYE YA DA “MUSTAFA ÖZTÜRK’E KIZIP BENZER SUÇLARI İŞLEYENLER” YAZISINA EK
- 10-12-2020 MUSTAFA ÖZTÜRK’E KIZIP BENZER SUÇLARI İŞLEYENLER
- 26-11-2020 MUSHAF’IN SAYFALARINI YIRTMAK MI, KUR’AN’IN HÜKÜMLERİNİ ÇİĞNEMEK Mİ DAHA BÜYÜK SUÇTUR?
- 24-11-2020 KUR'AN'I YIRTIP TÜKÜREN NECİS BÖYLE BİR SAYGISIZLIĞA NASIL CÜR’ET EDEBİLİYOR?
- 17-11-2020 BEKÇİNİN İŞLEDİĞİ BÜYÜK SUÇA BAKAR MISINIZ?
- 17-09-2020 BAE VE BAHREYN, TÜRKİYE’Yİ ÇOK GERİDEN TAKİP EDİYORLAR
- 03-09-2020 DENİZ ÜZÜMÜ DENİLEN KENDİ BEYNİNİ YİYEN HAYVAN
- 27-08-2020 NE KADAR AKLEDİYORSANIZ O KADAR MÜ’MİNSİNİZ; NE KADAR MÜ’MİNSENİZ O KADAR AKLEDERSİNİZ
- 18-07-2020 ÂİŞE ANNEMİZ, PEYGAMBERİMİZLE EVLENDİĞİNDE 18-19 YAŞLARINDA İDİ
- 10-06-2020 IRKÇILIĞIN FARKLI GÖRÜNTÜLERİ
- 26-04-2020 KORONAVİRÜSTEN EN ÇOK ETKİLENENLER, NİÇİN BATILI ÜLKELER?
- 02-04-2020 KORONA VİRÜS HAKKINDA KUR’AN VE HADİSLER NE DİYOR?
- 11-01-2020 MEZHEP SAVAŞLARINA DOĞRU MU SÜRÜKLENİYORUZ?
- 07-01-2020 SÜLEYMANİ'NİN ÖLDÜRÜLMESİ ÜZERİNE
- 28-12-2019 SANKİ UZAY DOLMUŞU İCAT ETMİŞİZ
- 10-12-2019 MODERN KÖLELİK VE ÖZGÜRLÜK ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
- 10-11-2019 PEK BİLİNMEYEN BİR MÂCERA; RASÛLULLAH’IN PUTLARI KIRMASI
- 30-10-2019 CUMHURİYET, KİMİN BAYRAMI?
- 31-08-2019 İSMAİLLERİMİZDEN ALLAH İÇİN VAZGEÇEBİLMENİN ADIDIR HİCRET
- 18-05-2019 ADIM ATMA, AYAK BASMA BAYRAMI
- 02-05-2019 ÂLİM KİMDİR, ÂLİM OLDUĞUNU SANAN KİM?
- 20-03-2019 İSLÂM DÜŞMANLARI! TERÖRÜ SİZ ÜRETİYORSUNUZ, TERÖRİST SİZSİNİZ
- 11-03-2019 SULTAN BİRİNCİ TAYYİP HAN CAMİİ VE CAMİLER ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
- 09-01-2019 EVLAT KATİLİ BİR BABANIN İTİRAFLARI
- 07-10-2018 DÂVET, SADECE ÂLİMLERİN HAKKI VE GÖREVİ MİDİR?
- 12-09-2018 İSMAİLLERİMİZDEN ALLAH İÇİN VAZGEÇEBİLMENİN ADIDIR HİCRET
- 14-07-2018 İSLÂM DIŞI DÜZEN! ÖVÜNEBİLİRSİN; EYLÜL’ÜN, LEYLA’NIN BAŞINA GELENLER SENİN ESERİNDİR –III-
- 06-07-2018 İSLÂM DIŞI DÜZEN! ÖVÜNEBİLİRSİN; EYLÜL’ÜN, LEYLA’NIN BAŞINA GELENLER SENİN ESERİNDİR –II-
- 03-07-2018 İSLÂM DIŞI DÜZEN! ÖVÜNEBİLİRSİN; EYLÜL’ÜN, LEYLA’NIN BAŞINA GELENLER SENİN ESERİNDİR –I-
- 25-06-2018 SEÇİM SONUÇLARI ÜZERİNE
- 01-01-2018 KUR’AN’DA YAHUDİLERİN 80 ÖZELLİĞİ ve BUNLAR ÜZERİNDEN GÜNCEL MUHASEBE
- 14-09-2017 İSLÂMÎ UYANIŞA KARŞI TÜRKİYE-İSRAİL İŞBİRLİĞİ
- 31-08-2017 İBRAHİM OLUP EN SEVDİĞİMİZİ ALLAH’A KURBAN EDEBİLME BİLİNCİ
- 25-08-2017 EVLÂT KATİLİ BİR BABANIN İTİRAFLARI -IV-
- 23-08-2017 EVLÂT KATİLİ BİR BABANIN İTİRAFLARI -III-
- 21-08-2017 EVLÂT KATİLİ BİR BABANIN İTİRAFLARI -II-
- 21-08-2017 EVLÂT KATİLİ BİR BABANIN İTİRAFLARI -I-
- 10-07-2017 SURİYELİ HÂMİLE KADININ ESAS KATİLİ, LAİK DÜZENDİR!
- 24-05-2017 RAMAZAN’DA NELER YAPMALIYIZ?
- 16-04-2017 ALLAH'IN DİNİ İLE "HALK DİNİ" ARASINDA KARŞILAŞTIRMA
- 01-02-2017 SİHİR/BÜYÜ YÖNÜYLE GÜNÜMÜZ CÂHİLİYESİ
- 09-01-2017 "CİNLERİN MUSALLATI" İLE İLGİLİ, RUKYECİLERE 20 SORU
- 21-12-2016 RUS ELÇİSİNİN ÖLDÜRÜLMESİNİ TASVİP EDEBİLİR MİYİZ?
- 15-11-2016 ELMALILI TEFSİRİNİ M. KEMAL Mİ YAZDIRDI?
- 28-10-2016 T.C. BİR DİN DEVLETİDİR
- 29-07-2016 DARBELER VE DARBECİ ASKERLER -IIV-
- 24-07-2016 DARBELER VE DARBECİ ASKERLER -IV-
- 22-07-2016 DARBELER VE DARBECİ ASKERLER -III-
- 21-07-2016 DARBELER VE DARBECİ ASKERLER -II-
- 18-07-2016 DARBELER VE DARBECİ ASKERLER -I-
- 27-05-2016 27 MAYIS: ASKERÎ DARBELERİN 56. YILDÖNÜMÜ
- 20-04-2016 DÂVÂ EVLİLİĞİ
- 17-02-2016 ŞEHİDLİK RUHUNUN YENİDEN CANLANMASI
- 02-01-2016 1 OCAK KUTLU OLSUN!
- 18-12-2015 SULTAN I. TAYYİP HAN CAMİİ VE CAMİLER ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
- 30-10-2015 CUMHURİYET’İN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ: O OLMASAYDI OLMAZ MIYDIK?
- 15-10-2015 VUSLAT İÇİN AYRILMANIN DESTANI: HİCRET
- 12-08-2015 TEVHİD VE UZLAŞMA
- 25-06-2015 UNUTULMUŞ BİR İBADET: İ'TİKÂF
- 11-04-2015 DIŞARIDAKİLER Mİ DAHA ÖZGÜR, HAPİSHANEDEKİLER Mİ?
- 10-03-2015 ÂHİR ZAMAN
- 05-02-2015 İMANDA PAZARLIK
- 29-11-2014 EMPERYALİZMİN HİZMETİNDE SANAT
- 07-10-2014 IŞİD'DEN ÖNCE, ABD'Yİ İSLAM COĞRAFYASINI BOMBALAMAYA DAVET EDENLER KINANMALI
- 02-09-2014 NEREDESİN EY GÜZEL İSYAN?
- 21-08-2014 KÖLELİK GERÇEKTEN KALKTI MI?
- 06-08-2014 KÜFÜRDE ÖNDERLER VE ONLARIN İZİNDE GİDENLER
- 16-07-2014 YENİDEN İMANA
- 10-07-2014 HİLAFET ÜZERİNE
- 27-06-2014 HAMD BİLİNCİYLE HAYATA BAKIŞ
- 11-06-2014 GIYBETİN ANLAM VE MAHİYETİ
- 08-05-2014 DEVLET DİNİ VE DİYANET
- 10-03-2014 TASAVVUFUN İSLAM'A VERDİĞİ ZARARLAR -III-
- 03-03-2014 TASAVVUFUN İSLAM'A VERDİĞİ ZARARLAR -II-
- 24-02-2014 TASAVVUFUN İSLAM'A VERDİĞİ ZARARLAR -I-
- 17-02-2014 ŞEHİDLİK, ÖLÜM BİÇİMİ OLMAKTAN ÖTE BİR HAYAT TARZIDIR
- 09-11-2013 HACI VEKİLLERİN BAŞÖRTÜLERİ ACI DÜZENİ Mİ GÜÇLENDİRİYOR?
- 14-07-2013 KUR'ANSIZ RAMAZAN, İÇİ BOŞ SAHTE CENNET GİBİDİR
- 07-12-2012 LAİKLİK BU DEĞİLSE NEDİR?
- 17-10-2012 MEKKE VE MEDİNE: TUZUN KOKTUĞU MEKANLAR - 5
- 05-09-2012 MEKKE VE MEDİNE: TUZUN KOKTUĞU MEKANLAR - 4
- 30-08-2012 MEKKE VE MEDİNE: TUZUN KOKTUĞU MEKANLAR - 3
- 27-08-2012 MEKKE VE MEDİNE: TUZUN KOKTUĞU MEKANLAR - 2
- 18-08-2012 MEKKE VE MEDİNE: TUZUN KOKTUĞU MEKANLAR -1
- 07-07-2012 DÂVET VE TEBLİĞDEKİ ZAAFLARIMIZ
- 03-04-2012 4+4+4, MÜSLÜMANLAR İÇİN NE İFADE EDİYOR?
- 08-11-2011 VAN VE ERCİŞ'TEN İZLENİMLER, İBRETLER
- 18-09-2011 ORTADOĞU VE UMRE HÂTIRALARIM -IV-
- 08-09-2011 MODERN KÖLELİK VE ÖZGÜRLÜK ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
- 28-08-2011 BAYRAMLARI BAYRAM YAPAN, ALLAH'A YAKLAŞMA ŞUURUDUR
- 20-08-2011 ORTADOĞU VE UMRE HÂTIRALARIM -III-
- 10-08-2011 ORTADOĞU VE UMRE HÂTIRALARIM -II-
- 18-07-2011 ORTADOĞU VE UMRE HÂTIRALARIM -I-
- 03-06-2011 ALLAH'TAN BAŞKASINI VEKİL KABUL ETMEK YASAKLANMIŞTIR
- 22-05-2011 SURİYE'DEN MEKTUP VAR
- 09-05-2011 TERÖRÜN TANIMI VE TERÖR İLE CİHAD ARASINDAKİ FARK
- 04-04-2011 SURİYE VE DEVRİM ARAYIŞLARI -2-
- 25-03-2011 SURİYE İZLENİMLERİ -I-
- 02-03-2011 BİN ALİ, İN ALİ, CİN ALİ...
- 14-02-2011 ADALET, ALLAH'IN İNDİRDİĞİYLE HÜKMETMEKTİR -II-
- 01-12-2010 İSMAİLLERİMİZDEN ALLAH İÇİN VAZGEÇEBİLMENİN ADIDIR HİCRET
- 19-11-2010 EN SEVDİĞİMİZİ ALLAH'A FEDA EDEBİLME ŞUURU: KURBAN
- 26-09-2010 GÜNCEL CAHİLÎ EĞİTİMDE ŞİRK
- 14-08-2010 ADALET, ALLAH'IN İNDİRDİĞİYLE HÜKMETMEKTİR -I-
- 25-06-2010 YARDIM FİLOSUNUN OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNLERİ -II-
- 22-06-2010 YARDIM FİLOSUNUN OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNLERİ -I-
- 03-06-2010 İSRAİL'İN HELÂKININ BAŞLANGICI
Makaleler
Hava Durumu