SELEFİYYE, HURAFELERE KARŞI SAHİH İSLAM SÖYLEMİNDE NE KADAR TUTARLI?
Şükrü HÜSEYİNOĞLU
10-04-2019 22:00
“Selefiliğin Kur’ani Açıdan Değerlendirilmesi” başlıklı bir önceki makalemizde ilk dönemlerden bugüne kadar Müslümanlar arasında varlığını göstermiş bir eğilim olarak Selefiyye anlayışının gelişim sürecine ve temel varsayımlarına değinmeye çalışmıştık. Selefiyye’nin, Sünni paradigma içinde kabul edilmekle birlikte klasik Sünni anlayıştan ayrıştığı hususlara temas etmiş, “Taklitçiliği, İslam anlayışlarına sonradan arız olmuş bid’at ve hurafeleri reddederek, dini doğrudan Rasulullah (a.s.)’dan, Sahabeden ve onlardan sonraki iki nesilden almak (Selefe ittiba etmek ve İslam'ı Selefin anladığı gibi anlayıp yaşamak)” şeklinde özetleyebileceğimiz yaklaşım biçimini kısaca değerlendirmeye gayret etmiştik.
Bu makalemizde ise, Selefiliğin bid’at ve hurafe karşıtlığının, dini anlama usulü ve bu usulün doğurduğu yaklaşımlar açısından ne kadar tutarlı olabildiğini değerlendirmeye çalışacağız inşallah. Bizim konuyla ilgili kaleme aldığımız bu her iki makale de, Selefiliğe karşı bir pozisyon üretme veya onu yargılama gibi gayelerle değil, tamamen anlama ve Kur’ani/Nebevi ölçüler çerçevesinde mükün olduğunca adil bir şekilde değerlendirme amaçlıdır. Neticede evet Selefilik anlayışıyla ilgili bir hükme varmakta ve eleştirel bir pozisyon almaktayız, fakat burada da dışlayıcı ve karşıtlık üretici bir yaklaşım yerine müzakere usul, üslup ve hedefini gözetmeye çalıştığımızı söylemek isterim.
Selefiyye’nin, Allah’ın dinini bid’at ve hurafelerden uzak olarak, Rasulullah (a.s.)’ın anlayıp yaşadığı gibi anlayıp yaşamak öngörü ve hassasiyeti ve yanı sıra bid’at ve hurafelerin ortaya çıkıp yaygınlaşması ve kalıcılaşmasında etkili bir yönelim olan taklitçiliği kabul etmeyip nasslara ittibanın önemine vurgu yapması şüphesiz ki çok önemli hususlardır. Bu iki yaklaşımı, Selefiyye’yi mezhep taklitçiliğine dayalı bir işleyiş üzerine yürüyen kurumsal Sünnilikten ayırmakta ve ona kurumsal Sünnilikte bulunmayan bir dinamizm kazandırmaktadır.
Ne var ki önceki makalede ifade etmeye çalıştığımız üzere Selefiliğin nass algısı, başka bir deyişle dini anlama usulü, bize göre onun “İslam’ı bid’at ve hurafelerden uzak olarak, Rasulullah’a (a.s.) bildirildiği saflığıyla anlayıp yaşamak” hedefiyle çakışmayan sonuçlar doğurmakta, özellikle de hadislerin tedvin dönemi öncesinde Rasulullah (a.s.) ve sahabeye atfen üretilen veya yine onlara atfen muharref kültürlerden taşınan bid’at ve hurafelerin benimsenmesine yol açmaktadır.
Bu açıdan şunu ifade etmemiz mümkündür: Evet, Selefiyye bid’at ve hurafeler konusunda son derece duyarlıdır ve her türlü bid’at ve hurafeye karşıdır. Fakat pratikte bu karşıtlığı, tedvin dönemi sonrası üretilen ve dolayısıyla sahih kabul edilen hadis kaynaklarında yer almayan bid’at ve hurafeler için geçerlidir!
Mesela, Selefilik tedvin sonrası dönemde yaygınlaşan tercüme faaliyetlerinin etkisiyle Müslüman toplumunda kendini gösteren felsefi tasavvuf ve onun vahdet-i vücud, rical’ul gayb, “evliya”nın himmeti gibi anlayışlarıyla, körü körüne bağlılığı ifade eden şeyh-mürid ilişkisine temelden karşıdır. Fakat aynı Selefilik, Kur’an’da yer almadığı gibi, Rabbimizin Kur’an’da bildirdiği; Nübüvvetin hatemi[1], Es Saat’in (Kıyamet) alametlerinin gelmiş olduğu ve artık onun ansızın gelip çatmasının beklenmesi[2], İsa (a.s.)’ın da tim ölümlüler gibi vefat ettiği[3] gibi açık itikadi ilkelerle de çelişen ve muharref Yahudilik ve Hıristiyanlık kaynaklı oldukları bilinen Mehdi, Nuzulü İsa (a.s.) gibi inançları hadis kaynaklarında yer aldıkları için sıkı sıkıya benimsemekte ve savunmaktadır.
Aynı şekilde, Maliki Yevm’id Dîn olan Rabbimizin Kur’an’da Hesap Günü’ne dair bildirdiği tüm ölçüleri yerle yeksan eden mevcut şefaat anlayış ve inancını, bu anlayış ve inanç tedvin döneminde hadis kaynakları tarafından makbul kabul edilmiş birtakım hadis rivayetlerine dayandığı için benimseyen de yine bid’at ve hurafe karşıtlığı dillere destan olan Selefiyye’dir.
Arraflık, üfürükçülük, rukye, büyü, nazar gibi konularda, Mekke cahiliyesinin bu alandaki adet ve uygulamalarının İslam otoritesinin zayıflamasıyla Müslüman toplumuna taşınması sonucu oluşan ve gayb ve sebepler âlemi üzerinde Âlemlerin Rabbi’nden başka herhangi bir varlık veya mercinin tasarruf yetki ve imkanı olmadığı şeklindeki temel tevhid ilkesinin apaçık hilafına olan inanış ve pratikler de, maalesef Selefiyye’nin bid’at ve hurafe hassasiyetine takılmamış konulardır. Bu durumun sebebi de yine yukarıda belirttiğimiz üzere bu konuların tedvin öncesi Müslüman toplumuna taşınmış ve Rasulullah (a.s.)’a atfen üretilen rivayet malzemesiyle “İslamileştirilme” ameliyesine tabi tutulmuş hususlar olmasıdır.[4]
Oysa bu alanlardaki mevcut inanış ve pratikler, İslam akidesinin ve Kur’an’ın inzal gayesinin tamamen alt üst edilerek, Rasulullah (a.s.)’ın büyük İslam inkılabıyla yerle yeksan ettiği cahiliye kültürünün suret-i haktan bir tarzda yeniden canlandırılmasından başka bir anlam taşımamaktadır. Tek değişen, cahiliye döneminde okunup üflenenler, cin kovmada (!), büyü bozmada (!) kullanılanlar Keldanice, Süryanice, İbranice kimi dini metinler iken, bu yeni dönemde o metinlerin yerini Kur’an ayetlerinin almasıydı. Rabbimiz tarafından insanlar için hayat rehberi ve kalplerde, zihinlerde ve yaşayışlarda olan şirk, nifaka, fısk ve fücura şifa olsun diye inzal olunan Kur’an’ın lafızları, böylece yeniden canlandırılan cahiliye inanç ve uygulamalarının aracı ve meşrulaştırıcısı haline getirilmiş oluyordu.
“Edille-i Şeriyye”nin Tersyüz Oluşu
Aslında Müslümanların tarihinde yaşanan algı ve anlayış sorunlarının temelinde, edille-i şeriyye konusunda teoride genel kabul gören “Kitab-Sünnet-İcma-Kıyas” şeklindeki sıralamanın, pratikte ihlal ve hatta tersyüz edilmiş olması yatmaktadır diyebiliriz. Selefilik anlayışı bu konuda da Sünni ana akımdan ayrışan yaklaşımlara sahip olsa da, şer’i referans sıralamasının tersyüz edilmesi konusunda maalesef bir farklılık taşımamaktadır.
Bilindiği üzere Selefiliğin ana akım Sünnilikten bu noktada ayrıştığı iki husus; 1- Sünnet’i, Kitab’a râci ve tâbi ikinci kaynak olarak değil, onunla eşit ve dahası pratikte ona baskın bir “eşkaynak” olarak görmesi, 2- Kıyası bir istidlal yöntemi olarak kabul etmemesidir.
Özellikle Hz. Aişe, Hz. Ömer ve Hz. Ali’de belirginleştiği üzere öncü sahabilerin Rasulullah’ın (a.s.) Sünnet’ini Kur’an’a râci ve tâbi kılmaları[5] ve Rasulullah’ın ancak kendisine vahyolunan Kitab’a (Kitablara değil!) ittiba etmekle mükellef olduğunu bildiren onca ayet-i kerime[6], Selefiliğin Sünnet’i Kur’an’dan bağımsızlaştıran yaklaşımının yanlışlığını ortaya koyan karinelerdir.
Selefi anlayışın bu noktada bazı ayetlerdeki “Kitab ve hikmet” ifadesini söz konusu bağımsızlaştırmaya delil kılma gayreti ise isabetli olmaktan uzaktır. Zira Kur’an’da çeşitli ayetlerde peygamberlere “Kitab, hüküm, mizan ve nübüvvet verildiğinden”[7] de söz edilir. Şimdi burada hüküm, mizan ve nübüvvetin Kitab’dan bağımsız ve oma paralel ayrı mefhumlar olduğu söylenebilir mi? Aynı şey “hikmet” kavramı için de geçerlidir. Nitekim Rabbimiz Kur’an’ı “Hikmetli bir Kitab” olarak nitelendirerek[8] Rasulullah’a verilen hikmetin de Kur’an kapsamında olduğunu ifade etmektedir. Ayrıca elimizde Kur’an dışında “Lâ raybe fihi/Kendisinde şüphe bulunmayan”[9] bir kaynak da bulunmadığı açıktır.
Dolayısıyla Sünnet mefhumunu “hikmet” kavramı üzerinden Kur’an’dan bağımsızlaştıramaya ve “eşkaynak” haline getirmeye kalkışmak, Kur’an’ın hakem ve furkan oluşunu, asılların aslı oluşunu görmezden gelerek, zayıflatarak bid’at ve hurafelere ister istemez kapı aralamaktır. Müslümanlar öncelikle, Kur’an’ın, Allah’ın dini adına söylenen, iddia edilen, ortaya konulan her ne varsa kendisine arz edilmesi, onayının gözetilmesi gereken temel kaynak olduğunda ittifak etmek zorundadırlar.
Edille-i şeriyye Müslümanların tarihinde şayet akaid ve fıkıh kitaplarında yazıldığı sıralamasıyla işletilmiş olsaydı mesele kalmazdı. Bu Müslümanların hiçbir konuda ihtilaf etmeyecekleri anlamına gelmese de tefrikanın önüne geçilebilirdi. Oysa bugün tefrikaya konu olan meselelere baktığımızda, meselelerin teoride kabul edilen usule pratikte uyulmamasından, Kur’an’ın belirleyici, nihai hakem olmaktan çıkarılıp belirlenen, ikincil-üçüncül kaynaklar doğrultusunda ve tarihsel süreçte teşekkül eden anlayışlar çerçevesinde te’vil ve tefsir edilen bir işlevsizliğe mahkûm edilmesinden kaynaklandığını görmek zor değildir.
Bu noktada Selefiliğin, hadis külliyatını nesilden nesile yaşanıp aktarılarak mütevatiren bize ulaşmış yaşayan Sünnet’le eşitlemesi ve sadece amelde değil ilimde/akaide de kaynak olma bakımından mütevatir-ahad farkını ortadan kaldırması, maalesef tedvin dönemine kadar üretilmiş veya muharref kültürlerden aktarılmış bid’at ve hurafelerin İslam inanç ve pratiği olarak benimsenmesinde etkili olmuştur.
Evet, Kur’an-Sünnet bütünlüğü İslam’ı anlama ve yaşama konusunda olmazsa olmaz bir husustur. Kur’an’la Sünnet’in bağını koparmak, Kur’an’a râci ve tâbi olmayan Sünnet anlayışı veya Sünnet olarak ifade ettiğimiz Rasulullah (a.s.)’ın pratik örnek ve önderliğinden koparılmış, dolayısıyla tarihsel bağlamından ve müşahhas örnekliğinden koparılmış bir Kur’an algısı üretmek yanlıştır, saptırıcıdır. Ki bu ikincisinin nasıl sonuçlara yol açtığını “mealcilik” olarak nitelenen yüzeysel ve yer yer karikatürize bir nitelik arz eden yaklaşımda görmekteyiz.
Hadis Âlimlerini ve Eserlerini Mutlaklaştırmak
Muhakkak ki hadis âlimleri, hadis rivayetlerinin sahihini mevzu olanlardan ayırt etmek için çok ciddi bir çaba ortaya koymuşlar ve Müslümanların tarihinde önemli bir hizmeti yerine getirmişlerdir. Mevcut rivayet malzemesini kendi usul ve gayretleri ölçüsünde ayıklayıp tasnif ederek; 1- Sonrasındaki hadis uydurma faaliyetlerinin etkisizleşmesini sağlamışlardır. 2- Bizlere hadis konusunda üzerinde çalışma yapabileceğimiz, Kur’an’ın şaşmaz terazisinde tartarak alıp veya bırakabileceğimiz derli toplu bir malzeme bırakmışlardır.
Tabii ki yukarıdaki paragrafın, mevcut rivayet malzemesini ve onlarla ilgili hadis âlimlerinin verdiği (sahih, mevzu, zayıf gibi) hükümleri mutlaklaştıran Selefi yaklaşım sahipleri açısından kabul edilemez olduğunun farkındayım. Zira onlar, bu alanda söylenecek sözlerin, verilecek hükümlerin hadis âlimlerince söylenip verildiğini, kalemin kırıldığını ve bize düşenin ancak onların sahih hükmü verdiği hadislerle amel etmek olduğuna kâniler. Dolayısıyla “Kur’an’ın şaşmaz terazisinde tartarak alıp veya bırakabileceğimiz” gibi bir yaklaşımın, yanlışın ötesinde hadsizlik olduğunu düşünüyorlar. Bu yaklaşımı pişmiş aşa su katmak olarak görüyorlar.
İşin doğrusu ise, ortada olup-bitmiş bir şeyin olmadığı, hadis rivayetleri ve bu rivayetlere dair meydana getirilen kitaplar ve külliyat konusunda son sözün söylenmiş olmadığı ve hiçbir zaman da söylenemeyeceğidir. Zira yukarıda da hatırlattığımız gibi kendisinde şüphe bulunmayan (lâ raybe fihi) yegâne kaynak Rabbimizin Kitab-ı Kerimi’dir. Onun dışındaki her kaynak sorgulanmaya açıktır, zira insan eseridir. İnsan eseri herhangi bir kaynak için aksini düşünmek ve iddia etmek, o eseri ve müellifini mutlaklaştırmaktır ki, bunun İslami ıstılahtaki karşılığı malumdur.
Hadis âlimlerinin derlediği ve içerdiği hadis rivayetleriyle ilgili olarak, uyguladıkları usul ve o usul çerçevesindeki kriterlere göre sahih, meşhur, hasen, zayıf gibi hükümler verdikleri hadis rivayetlerinde müteşekkil olan mevcut hadis kaynakları için de bu kaide geçerlidir. Buhari’nin, Müslim’in veya bir başka hadis âliminin meydana getirdiği eseri derlerken hadis rivayetleriyle ilgili verdiği tüm hükümlerin şüphe götürmeyen hakikat olduğunu söylemek, o insanları ve eserlerini mutlaklaştırmaktan başka bir anlama gelmez.
Bu noktada Selefi yaklaşım sahiplerinin, mutlak bağlılık üzerine işleyen tasavvuftaki şeyh-mürid ilişki biçimine kendilerinin de yönelttiği Tevbe Sûresi 31. ayet-i kerime ve bu ayete dair Adiy b. Hatem'in sorusu üzerine Rasulullah (a.s.)'ın tefsirine dair haberi hatırlaması gerekir. Herhangi bir insanı ve onun herhangi bir konuda verdiği hükümleri, yazdığı-derlediği eseri mutlaklaştırmanın, vahyin süzgecine tâbi tutmadan doğru kabul etmenin İslami ıstılahtaki karşılığının insanı rableştirmek demek olduğunu bilmek ve bu tür mutlaklaştırmalardan kaçınmak gerekir.
Bu noktada Müslümanlar olarak, sıkıştırılmak istendiğimiz rivayet düşmanlığı ile rivayetperestlik fasid dairesine itibar etmememiz gerekir. Önemli ve ciddi bir çabanın ürünü olan, bununla birlikte çok açık bir gerçek olarak sened tenkidiyle sınırlı, Kur’an ve yaşanan sahih Sünnet’e arz (metin tenkidi) usulünün ihmal edildiği tek kanatlılıkla malul bir usulün hülasası olan mevcut hadis kaynaklarını, ilk Kur’an neslinin usulü gereği kendisinde şüphe bulunmayan yegâne kaynak olan, asılların aslı, hakla bâtılı, doğru ile yanlışı ayırt eden furkan ve her şeyin kendisine arz olunması icap eden hakem olan Kur’an’ın sağlamasına tâbi tutarak, onları Kur’an üzerinde değil, Kur’an’ı onlar üzerinde belirleyici kılarak Rasulullah (a.s.)’ın örnekliğini daha doğru anlama imkânına kavuşabiliriz.
Bu noktada, mevcut hadis kaynaklarının teşekkülünde belirleyici olan “sened tenkidi” usulünün rivayetlerin sahihini mevzu olanından ayırt etmede yeterli olamayacağı ve bu sebeple tek kanatlılıkla malul oluşunu, mevcut hadis kültürü ve kaynaklarının savunucusu bir yazarın eserinden iki alıntıyla örneklendirmekte fayda görüyoruz. Tedvin dönemindeki artan kültürel etkileşimin yanı sıra, münafıkların varlığı, farklı fırka mensuplarının “Allah rızası için” hadis uydurması gerçeği, ihtida etmiş eski Yahudi ve Hıristiyanların önceki kültürlerini Müslümanlar arasında yoğun şekilde dillendirmeye devam etmesi gibi faktörler, zaten tek başına sened tenkidinin yetersizliğini kavramaya yeterlidir. Ayrıca yine Buhari’nin, Müslim’in bize örneklerini aktardığı üzere, Hz. Aişe, Hz. Ömer ve Hz. Ali gibi öncü sahabilerin bizatihi bilip tanıdıkları kendi dönemlerindeki Müslümanların rivayetlerini dahi Kur’an’a arz etmiş olmaları, aslında bu noktada fazla söze gerek de bırakmamaktadır.
Muhammed Accâc el-Hatîb "Sünnetin Tesbiti" adlı kitabında, mevcut hadis kaynaklarının oluşumu sürecinde iki önemli kaynak isim olarak öne çıkan Ebu Hureyre ve Abdullah b. Amr'a dair şu bilgileri paylaşmakatdır:
"Ebû Hureyre, Hz. Peygamberden rivayet ettiği hadisler hususunda son derece emin biridir. Herhangi bir meselede kendi görüşünü belirtecek olsa 'Bu da benim kesemdendir' demiştir. Bu, birçok delil ve rivayetle sabit olmuştur. Bunlardan biri Bukeyr b. Abdullah b. el-Eşecc'in şu rivayetidir: 'Bişr b. Sa'îd bizlere şöyle dedi: Allah'tan korkun ve hadisleri (yanlış anlamak ve aktarmaktan) sakının. Allah'a yemin olsun ki bizler Ebû Hureyre'nin meclislerine katılırdık ki o, bizlere Resûlullah (s.a.s.)'den ve Ka'bu'l-Ahbâr'dan rivayetler aktarır ve kalkıp giderdi. Daha sonra bizimle birlikte olan bazı kimselerin Resûlullah'ın sözünü Ka'b'dan, Ka'b'ın sözünü de Resûlullah'tan, şekline çevirdiklerini işitirdim. Allah'tan korkun ve hadisler konusunda dikkatli olun."[10]
"Muhtemelen Abdullah b. Amr'dan rivayetlerin azalmasının bir sebebi de onun Şam'da ele geçirdiği Ehl-i Kitaba ait iki deve yükü kadar kitaptır ki, bunları mütalaa etmiş ve aynı zamanda bunlardan rivayetler aktarmıştır. Bundan dolayı da Tâbi'în'in imamlarından birçok kimse ondan hadis rivayet etmekten sakınmışlardır."[11]
Görüldüğü üzere El-Hatib'in kaydettiği bu bilgiler, İsrailiyat kültürünün Müslümanlar arasında nasıl yaygınlaştığına dair önemli ipuçları vermektedir. “Allah'a yemin olsun ki bizler Ebû Hureyre'nin meclislerine katılırdık ki o, bizlere Resûlullah (s.a.s.)'den ve Ka'bu'l-Ahbâr'dan rivayetler aktarır ve kalkıp giderdi. Daha sonra bizimle birlikte olan bazı kimselerin Resûlullah'ın sözünü Ka'b'dan, Ka'b'ın sözünü de Resûlullah'tan, şekline çevirdiklerini işitirdim” itiraf ve ikazının yapıldığı bir durumda, tek başına sened tenkidinin hadis kaynaklarını muharref kültürlerin etkisinden muhafaza edeceğini kim ve nasıl iddia edebilir?
(Konuyla ilgili üçüncü ve son makalemizde inşallah, şefaat, mehdi, nüzulü İsa (a.s.) ve kıyametin alametleri gibi konularda Selefiliğin hadis rivayetleri merkezli yaklaşımıyla, Kur’an merkezli yaklaşımı müzakere etmeye çalışacağız.)
[1] Ahzab, 33/40
[2] Muhammed, 47/18; A’raf, 7/187
[3] Âl-i İmran, 3/54-55; Mâide, 5/116-117
[4] İktibas’ın Aralık 2018 sayısında yazdığımız “Büyü, Nazar, Rukye Ve Cinlerle Etkileşim Konularına Giriş”başlıklı makalemizde bu konuya kısaca bir giriş yapmıştık. İnşallah o makalenin de devamı gelecek.
[5] Bu konuda “Kur’an’a Dönüş Çağrısı” adlı kitabımızın “Hadis ve Sünnet Anlayışlarının Kur’ani Çerçeveden Uzaklaşması” bölümüne bakılabilir. Orada konuyla ilgili bazı önemli kaynaklar da zikredilmiştir.
[6] Âl-i İmran, 3/3; En’am, 6/50, 106, 145; A’raf, 7/203; Yunus, 10/15, 109; Nahl, 16/64
[7] Âl-i İmran, 3/79; En’am, 6/89; Câsiye, 45/16; Hadid, 57/25
[8] Âl-i İmran, 3/58; Yûnus, 10/1; Lukman, 31/2; Yâsîn, 36/2; Kamer, 54/5
[9] Bakara, 2/2
[10] Prof. Dr. Muhammed Accâc el-Hatîb, Sünnetin Tesbiti, Sh. 386, Yeni Akademi Yayınları
[11] Prof. Dr. Muhammed Accâc el-Hatîb, A.g.e., Sh. 414
YORUMLAR
Ş. Hüseyinoğlu 30-04-2019 10:15
Zaza Han adıyla yazan kardeşim, İlgi ve teklifiniz için çok teşekkür ederim.
Zaza Han 22-04-2019 11:25
Öyle bir devir ki hadis düşmanları ile raviperestler arasında kaldık gibi. Bu konuda nasıl hareket etmemiz gerekir son yazınız da bu konuyla ilgili olmalıdır diye düşünüyorum.
Ş. Hüseyinoğlu 14-04-2019 16:33
İlgi ve temennileriniz için çok teşekkür ederim abi. Rabbim cümlemizden razı olur inşallah.
Mehmet Pamak 12-04-2019 07:01
Allah razı olsun Şükrü kardeşim. Muhatabın nefsani tepkiler vermesine sebep olmayacak hikmetli bir üslupla çok önemli noktalara dikkat çekmişsin. Bu konumdaki iyi niyetli kardeşlerimizin istifade edeceğini umut ediyorum. İnşaAllah hayra vesile olur. AEO
Ş. Hüseyinoğlu 11-04-2019 23:00
İlgi ve iştirakın için teşekkür ederim kardeşim. Allah razı olsun.
Emrah Bilgin 11-04-2019 00:57
Tesbidleriniz son derece yerinde, altına imzamı atarım. Yüreğine sağlık, kalemine kuvvet ustad.
Diğer Yazıları
- 23-04-2024 ÂHİR ZAMANDA ERDEMLİ OLMAK VE ERDEMLİ KALMAK
- 08-02-2024 5816’YA KARŞI HAK VE HUKUK SAVUNMASI
- 19-01-2024 MÜSLÜMANLAR OLARAK BİR “BAYBURT DÂVÂMIZ” OLMALI
- 06-01-2024 KİTAB’IN ORTASINDAN KONUŞANLARA KULAK VERMEK
- 13-12-2023 ZULME VE ZALİME TUFAN GEREK!
- 26-10-2023 TERÖR NE? TERÖRİST KİM?
- 12-09-2023 SELAMUN ALEYKUM ARAPÇA, GÜNAYDIN TÜRKÇE Mİ?
- 27-08-2023 MEDYANIN GÜCÜ MÜ, GÜCÜN MEDYASI MI?
- 10-08-2023 KADİM BİR PUT OLARAK “GAVS” İNANCI
- 25-07-2023 DEĞİŞİM, ZORUNLU BİR İSTİKAMET MİDİR?
- 26-06-2023 DİYANET NİÇİN KURULDU, MEVCUT DURUMDA İŞLEVİ NEDİR?
- 10-06-2023 ZOR BİR SINAV ALANI: İKTİDAR AHLAKI -III-
- 13-05-2023 ZOR BİR SINAV ALANI: İKTİDAR AHLAKI -II-
- 13-04-2023 İYİ YAZMAK
- 23-03-2023 ZOR BİR SINAV ALANI: İKTİDAR AHLAKI
- 07-03-2023 İZLENİMLER... DEPREM DEĞİL KIYAMET
- 10-01-2023 TESETTÜRÜN EVRENSELLİĞİNDEN, ÇIPLAKLIĞIN EVRENSELLİĞİNE
- 08-12-2022 "TEVHİDİ" TARİKATLAR
- 11-11-2022 SEYYİD KUTUB BAĞLAMINDA DURUM TESBİTİ
- 15-10-2022 MODERN İNSAN, BİZ MÜSLÜMANLAR VE “HAYVAN HAKLARI”
- 09-09-2022 "BÜYÜK İKRAMİYE" HEP DÜZENE!
- 17-08-2022 KOMPLO TEORİLERİ VE SAVRULMALAR ARASINDA 15 TEMMUZ MUHASEBESİ
- 22-07-2022 KERVAN MI, ORDU MU?
- 20-06-2022 POLİTİK VE EKONOMİK BİR ENSTRÜMAN OLARAK “HOLOKOST” KAVRAMI
- 17-05-2022 TRİBÜNLERE OYNAMAK!
- 11-04-2022 MÂBED DİLİ, SİYASAL DİL, DÂVET DİLİ
- 15-03-2022 FARKLI BOYUTLARI VE MERHALELERİYLE “HİCRET” KAVRAMI
- 10-02-2022 YAŞANAN İSTİKAMET KRİZİ SÜRECİ VE “MERHALE FIKHI” SÖYLEMİ ÜZERİNE
- 12-01-2022 MUTAFFİFÎN DÜZENİ OLARAK KAPİTALİZM
- 18-12-2021 İBRAHİM (A.S.)’IN, MUSA (A.S.)’IN, MUHAMMED (A.S.)’IN RABBİNE İMAN ETMEK
- 08-12-2021 DİYARBAKIR İZLENİMLERİ
- 16-11-2021 KADİM VE GÜNCEL BOYUTLARIYLA “CÂHİLİYE”
- 06-11-2021 HATIRALARLA, AHMED KALKAN HOCAYA TANIKLIĞIM
- 11-10-2021 ALLAH’A İMAN ETMEK NE DEMEKTİR?
- 25-09-2021 POST-MODERN BİR İĞVA BİÇİMİ OLARAK “KUR’AN’IN GÖRECELİLİĞİ” İDDİASI
- 15-09-2021 RABBİMİZİ, KUR’AN’DAKİ İSİM VE SIFATLARIYLA TANIMAK, BİZİ KULA KULLUĞUN HER TÜRÜNDEN KORUR
- 06-09-2021 AFGANİSTAN’DA BATI VE DOĞU EMPERYALİZMİ ARASINDA İSTİKRAR ARAYIŞI VE TALİBAN'IN DÖNÜŞÜ
- 22-08-2021 ULÛHİYYET, RUBÛBİYYET VE İSİM-SIFAT TEVHİDİ TASNİFİ NE ANLAMA GELİYOR?
- 20-07-2021 TEVHİDİN İKAMESİNDE TEBERRİ VE HAMD KAVRAMLARININ ÖNEMİ
- 07-07-2021 BAŞÖĞRETMEN
- 11-06-2021 TEVHİD ESMÂSI VE ŞİRK ESMÂSI
- 11-05-2021 AKİDEMİZİ GELENEKSEL, MODERN VE POST-MODERN HURAFELERDEN ESMÂ İLE SELİM KILMAK
- 14-04-2021 TEMEL İMAN İLKELERİNİ, KUR’AN’DAKİ ESMÂ İLE KAVRAMAK -I-
- 11-03-2021 KAPİTALİST-MODERNİST TUĞYANA TEOLOJİK HİZMETTE SON ZIRVA: "BAŞÖRTÜSÜZ TESETTÜR"
- 02-02-2021 ÜMNİYYE/EMANİYYE KAVRAMI
- 09-01-2021 KAPİTALİZME TEOLOJİK HİZMETE MÛTİ, “PROTESTAN PAPAZLIĞI” HEVESLİLERİ -II-
- 11-12-2020 KAPİTALİZME TEOLOJİK HİZMETE MÛTİ, “PROTESTAN PAPAZLIĞI” HEVESLİLERİ
- 14-11-2020 DİRİLERE MENKIBE, ÖLÜLERE KISSA!
- 11-10-2020 LAİK DÜZENDE HUTBE VE KILIÇ!
- 16-09-2020 SİYER Mİ KUR'AN'A TÂBİDİR, KUR'AN MI SİYER'E? -V-
- 08-09-2020 İKTİDARIN EMPERYALİZM KARŞITLIĞI (!) GÖZ DOLDURUYOR
- 15-08-2020 SİYER Mİ KUR'AN'A TÂBİDİR, KUR'AN MI SİYER'E? -IV-
- 26-07-2020 HACCIMIZ, KURBANIMIZ, NAMAZIMIZ BİR SON DEĞİL BAŞLANGIÇTIR
- 10-07-2020 SİYER Mİ KUR'AN'A TÂBİDİR, KUR'AN MI SİYER'E? -III-
- 09-06-2020 SİYER Mİ KUR'AN'A TÂBİDİR, KUR'AN MI SİYER'E? -II-
- 14-05-2020 SİYER Mİ KUR'AN'A TÂBİDİR, KUR'AN MI SİYER'E? -I-
- 01-05-2020 DİYANET BAŞKANI'NIN ÇIKIŞI, TEPKİLER VE HİÇ EKSİK OLMAYAN MASALLAR
- 17-03-2020 İP
- 10-02-2020 LAİK DÜZENİN TOKİ’Sİ, LAİK DÜZENİN BANKASI, LAİK DÜZENİN DİYANET’İ
- 08-01-2020 SANDALYELER KALDIRILINCA CÂMİLER ASLINA DÖNMÜŞ OLDU MU?
- 11-12-2019 AFRİN İZLENİMLERİ
- 19-11-2019 CÂHİL DOSTLARI VE AZGIN DÜŞMANLARI KISKACINDA PANODAKİ AYET
- 03-11-2019 GÜNCELE VE SÂBİTELERE DAİR KISA KISA
- 10-10-2019 MODERNLEŞME POLİTİKALARININ NESNESİ VE DOLAYISIYLA MAĞDURU OLARAK KADIN
- 12-09-2019 “ATALAR DİNİ”NE HAYIR, “ATA DİNİ”NE EVET Mİ?
- 08-08-2019 KURBAN İÇİN, BIÇAĞINDAN ÖNCE BİLİNCİNİ BİLE!
- 10-07-2019 TARAF OLAN BERTARAF OLUR!
- 03-07-2019 İLİM HAKLA BÂTILI AYIRMAK, ÂLİM YAŞADIĞI ÇAĞDA HAKLA BÂTILI AYIRANDIR
- 23-06-2019 SON BİRKAÇ AYIN GÜNCELİNE VE SÂBİTELERE DAİR KISA KISA
- 08-06-2019 ASIRLARDIR “SEMBOLİK KRAL” MUAMELESİ YAPILAN KUR’AN’I, YENİDEN KAYNAK EDİNMELİYİZ
- 11-05-2019 TÜM MESELE, “TEMEL KAYNAĞIN” NE OLDUĞU
- 10-04-2019 SELEFİYYE, HURAFELERE KARŞI SAHİH İSLAM SÖYLEMİNDE NE KADAR TUTARLI?
- 24-03-2019 SON BİRKAÇ AYIN GÜNCELİNE VE SÂBİTELERE DAİR KISA KISA
- 08-02-2019 YAŞAR NURİLEŞME TEMAYÜLÜ
- 01-01-2019 BÜYÜ, NAZAR, RUKYE VE CİNLERLE ETKİLEŞİM KONULARINA GİRİŞ
- 10-12-2018 SON AYLARIN GÜNCELİNE VE SÂBİTELERİMİZE DAİR KISA KISA
- 10-11-2018 KEMALİSTLERİN ANDI, BİZİMSE AKİDEMİZ VAR!
- 09-10-2018 AVM VE STADYUM ARASI “MESCİD”, CAHİLİYE ARASI “İSLAM”
- 09-09-2018 İSLAM COĞRAFYASINDAKİ İKTİDARLARIN ALLAH’I OLSAYDI, ONLARIN DOLARI OLMAZDI
- 28-08-2018 RASULULLAH (A.S.) YERLİ VE MİLLİ MİYDİ?
- 08-08-2018 KUTSAL DEVLET OLUR MU?
- 07-07-2018 MUHAFAZAKÂR CENAHTA YÜKSELEN TREND: LAİKLİKTEN LAİKLİK BEĞENMEK
- 19-06-2018 GÜNCELE VE SÂBİTELERE DAİR
- 07-06-2018 DÜNYEVİLEŞME SADECE “TEK DÜNYALILAR”IN SORUNU MU?
- 22-05-2018 GÜNCELE VE SÂBİTELERE DAİR KISA KISA
- 11-05-2018 İSLAM DÂVÂSININ/DÂVETİNİN İLK AŞAMASI: HAKLA BÂTILIN AYRIŞTIRILMASI
- 27-04-2018 GÜNCELE VE SÂBİTELERE DAİR
- 09-04-2018 MÜ'MİN İLE MÜRİD FARKI
- 30-03-2018 ÇİFTLİK BANK OLAYI, KUR'AN'I KABİRLERDE OKUYUN FERMANI VS
- 13-03-2018 MEYDANI DİN HAKKINDA AHKÂM KESENLERE BIRAKMIYORUZ!
- 06-03-2018 “YENİ TÜRKİYE”DE “ESKİ TÜRKİYE”LEŞME TEMAYÜLLERİ
- 12-02-2018 GÜNCELE VE SÂBİTELERE DAİR TESBİTLERİM
- 27-01-2018 CAHİLİYEYE İSLAM AŞISI BİD’ATI
- 04-01-2018 HAYAT: İKİ “İKRA” EMRİ ARASI
- 22-12-2017 EMANİYYEDEN/KURUNTULARDAN İLME, ÜMMİLİKTEN KİTABİLİĞE
- 16-12-2017 KUDÜS GÜNDEMİNE DAİR
- 27-11-2017 KERKÜK'ÜN DİLİ OLSA
- 15-11-2017 SON KURTARICILAR KEMALİZMLE BÜTÜNLEŞİRKEN…
- 05-11-2017 KADINLARIN, KOCALARININ İSTİKAMETSİZLİĞİ İLE İMTİHANI
- 17-10-2017 DİNDARLAŞMA TRENDİNDEN, DİN(İ)DARLAŞMA TRENDİNE
- 08-10-2017 SUS PAYLARINA RÂZI OLMAK VEYA OLMAMAK
- 19-09-2017 İSLAM YOLUNUN, KRALLARI DEĞİL KURALLARI VARDIR
- 31-08-2017 KURBAN ETİ "DİN"LENDİRİLMELİ
- 13-07-2017 KUR’AN’DA “DAMAL SİLUET ŞENLİKLERİ”
- 02-07-2017 SÂBİTELERE VE GÜNCELE DAİR (HAZİRAN)
- 02-07-2017 SÂBİTELERE VE GÜNCELE DAİR (MAYIS)
- 30-05-2017 TARİHTEN İKİ ÖRNEK OLAY IŞIĞINDA GÜNCEL ŞAHİTLİK YÜKÜMLÜLÜĞÜMÜZ
- 21-05-2017 KADINLARA AÇIK MEKTUP
- 26-04-2017 GÜNCELE VE SÂBİTELERE DAİR KISA KISA
- 13-04-2017 GÜNCELE DAİR KISA KISA
- 13-03-2017 “KUTSAL DEVLET” ANLAYIŞI ZULÜM ÜRETİYOR
- 08-03-2017 LÂ DEMEK VE FAKAT İLLALLAH DİYEMEMEK!
- 30-01-2017 KUR’AN’I NİHAİ BAŞVURU, HÜKÜM VE ÇÖZÜM MERCİİ OLMAKTAN ÇIKARMAK
- 22-12-2016 HALEP, ŞEHİD ŞEHİRLER KERVANINA KATILIRKEN…
- 10-11-2016 ERDOĞAN’IN “MÜSLÜMAN SİYASETİ" SÖZÜNE DAİR
- 03-10-2016 STK'DAN CEMAATE, KİLİSE FORMUNDAN MESCİDE
- 24-09-2016 SÖZ KONUSU OLAN İSLAM İSE, HİÇBİR ŞEY TEFERRUAT DEĞİLDİR
- 17-09-2016 KURBAN VE HACC, BİR SON MUYDU, BAŞLANGIÇ MI?
- 20-07-2016 YALNIZ DARBEYE DEĞİL, DEMOKRASİYE DE TEKBİRLE DİRENMELİ
- 07-07-2016 İSLAMİ ŞAHSİYETİN, ETKİSİZLEŞTİRİLEN YAPITAŞLARI –II-
- 22-06-2016 İSLAMİ ŞAHSİYETİN, ETKİSİZLEŞTİRİLEN YAPITAŞLARI –I-
- 29-05-2016 PARÇALANAN BEDENLERİMİZ VE PARÇALANAN AKİDEMİZ
- 26-04-2016 YENİ TÜRKİYE ve LAİKLİK
- 07-03-2016 MUHAFAZAKÂR KESİMDE PERİNÇEKLEŞME SENDROMU
- 24-02-2016 SELEFİLİĞİN, KUR’ANİ AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ -I-
- 05-02-2016 ŞAPKAYI NASIL GİYDİRDİLER?
- 31-12-2015 ALLAH’A KARŞI TAŞKINLIK, HALKA KARŞI TAŞKINLIK
- 04-12-2015 SEKÜLERLEŞEN DİL
- 15-11-2015 İKİ ÖLÇÜSÜZLÜK: İŞGALCİYE GÜL, HALKINA BOMBA
- 27-10-2015 “NAZAR” VAR MI?
- 19-09-2015 NAMAZIMIZ, HACCIMIZ, KURBANIMIZ BİR SON DEĞİL BAŞLANGIÇTIR
- 28-07-2015 DİCLE, KURTLAR, KUZULAR VE MÜSLÜMANLAR
- 22-06-2015 ALLAH’TAN BAŞKALARIYLA KORKUTULMAK
- 21-05-2015 “DİNDAR” KELİMESİ HANGİ BOŞLUĞU DOLDURUYOR?
- 31-03-2015 İNSANIN HAKKI, ALLAH’IN HAKKI
- 18-02-2015 “LAİKLİĞE VEDA” MI?
- 13-01-2015 MÜSLÜMAN DUYGUYLA DEĞİL, ÖLÇÜYLE HAREKET EDER
- 17-12-2014 DEVLETİN PARALELİ, DİKEYİ
- 18-10-2014 İSLAM'A TESLİM OLMAK MI, İSLAM'I TESLİM ALMAK MI?
- 03-10-2014 ALAN HÂKİMİYETİ VERSUS BÖLGESEL VE KÜRESEL HÂKİMİYET
- 16-09-2014 "ESKİ TÜRKİYE" - "YENİ TÜRKİYE" FARKI
- 27-08-2014 GAZZE HALKI İZZETİ ÖĞRETİYOR
- 03-08-2014 RİVAYET KÜLTÜRÜYLE HESAPLAŞILMADAN, IŞİD’E KARŞI ÇIKMAK MÜMKÜN MÜ?
- 19-07-2014 İNSANLIĞIN ÖĞRETMENİ ŞEHİD GAZZE
- 23-05-2014 TEKASÛR SORUNU ve SOMA FACİASI
- 30-04-2014 HİRA SONRASINA AİT BİR DURUŞA SAHİP OLMALIYIZ
- 01-04-2014 KUR'AN KISSALARI IŞIĞINDA MÜCÂDELE FIKHI -IV-
- 05-03-2014 MÜSLÜMANLARIN KURUMSALLAŞMAKLA İMTİHANI
- 27-02-2014 PAKİSTANLI ÇOCUKLARA 10. YIL MARŞI OKUTAN "HİZMET"
- 11-02-2014 FİRAVUN'UN SARAYINDA İMANINI GİZLEYEN MÜ'MİN KISSASI BİZE NE DİYOR?
- 11-01-2014 BU NEYİN KAVGASI?
- 12-12-2013 KUR'AN KISSALARI IŞIĞINDA MÜCÂDELE FIKHI -III-
- 28-11-2013 KUR'AN KISSALARI IŞIĞINDA MÜCÂDELE FIKHI -II-
- 17-11-2013 KUR'AN KISSALARI IŞIĞINDA MÜCÂDELE FIKHI -I-
- 12-11-2013 İKİ ÖLÇÜSÜZLÜK: İŞGALCİYE GÜL, HALKINA BOMBA
- 11-10-2013 CAMİ AVLUSUNDAKİ LAİK REJİM
- 06-10-2013 CAMİ–CEMEVİ VE CAMİ-AVM
- 27-09-2013 DEĞİŞEN MEDYA DÜZENİ, DEĞİŞMEYEN MEDYA ALIŞKANLIKLARI
- 17-09-2013 BİR KÖYDE İKİ MUHTAR OLMAZ
- 25-08-2013 MURSİ'YE YAKIŞAN, MISIR'IN SARAYI MI ZİNDANI MI?
- 11-08-2013 ERGENEKON VE İKİ MAĞARANIN TANIKLIĞI
- 19-07-2013 BATI PUTUNU, MÜSLÜMANLAR İLKELERİNİ YİYOR
- 08-07-2013 DEMOKRASİNİN SINIRLARI
- 04-07-2013 KAVRAM TÜKETİCİLİĞİ
- 22-06-2013 MÜSLÜMANIN İSTİKAMETİNİ KONJONKTÜR DEĞİL İLKELER BELİRLER
- 16-06-2013 PEYGAMBERLERE İMAN, ALLAH'IN HAYATA MÜDAHİL OLUŞUNA İMANDIR
- 08-06-2013 MAHKÛM DEĞİL, HÂKİM OLAN ALLAH'A İMAN ETMEK
- 31-05-2013 YEREL ERGENEKON MU, KÜRESEL ERGENEKON MU?
- 20-05-2013 MAVİ MARMARA ÜZERİNDEN SİYONİST REJİMİ MEŞRULAŞTIRMAK
- 28-04-2013 BİR MUHASEBE DENEMESİ VE İSTİKAMET HATIRLATMASI
- 22-04-2013 KUR'AN KISSALARINDA TOPLUMSAL DÖNÜŞÜMÜN İLKELERİ
- 12-04-2013 "ANKARA'DA KIRK BEŞ YIL" KİTABI ÜZERİNE
- 06-04-2013 "SOSYAL MEDYA" VEYA ÇAĞIN LOTUS ÇİÇEKLERİ
- 22-03-2013 “ÖZGÜR SURİYE” Mİ, “İSLAMİ SURİYE” Mİ?
- 17-03-2013 BÖYLE BİR CİHAD ANLAYIŞI OLUR MU?
- 28-02-2013 AKP'NİN YAPTIĞI "KİMLİK SİYASETİ" DEĞİL Mİ?
- 12-02-2013 MÜNKERLE BARIŞIK MÜSLÜMANLIK!
- 20-01-2013 "İSLAMİ KAPİTALİZM" SAPTIRMASI
- 10-01-2013 GANNUŞİ’DEN DEMOKRASİ VAAZI DİNLEMEK
- 28-12-2012 TASAVVUF NEDİR, NE DEĞİLDİR?
- 12-12-2012 SİYASETİ AKİDEDEN BAĞIMSIZLAŞTIRMAK
- 06-12-2012 NEO-MÜRCÎLİK VE NEO-HARİCİLİK ARASINDA
- 30-11-2012 BİZİM "SANDY KASIRGAMIZ"
- 15-11-2012 HAKLA BÂTIL BİRBİRİNE KARILIRKEN MÜSLÜMANLAR NE YAPIYOR?
- 09-11-2012 PEYGAMBER KISSALARINDA İSLAMİ MÜCÂDELENİN İLKELERİ
- 01-11-2012 YARIM KALAN DUA
- 20-10-2012 BU NEYİN REKABETİ?
- 15-10-2012 KUR'AN KARŞISINDA BİR POSTMODERN GÜRÜLTÜ: GÖRECELİLİK İDDİASI
- 08-10-2012 KOMPLOCULUK?
- 01-10-2012 ALLAH'IN DİNİ PAYANDALAŞTIRILIRKEN SESİZ KALMAK
- 16-09-2012 TÜRKİYELİ MÜSLÜMANLARA ÇAĞRI
- 09-09-2012 "ŞAM'IN FAZİLETLERİ" RİVAYETLERİ ÜZERİNE
- 02-09-2012 K. ALPAY VE A. DURSUNOĞLU: GERÇEĞİN İKİ YARISI
- 25-07-2012 SURİYE DİRENİŞİNE BAKIŞIMIZ
- 12-07-2012 RAMAZAN AYI VE BİR FARKINDALIĞI ŞAHİTLİĞE DÖNÜŞTÜRME ZORUNLULUĞUMUZ
- 12-06-2012 "HARAMEYN DÅVAMIZ" DA OLMALI
- 08-06-2012 HARAMEYN VE ACI GERÇEKLER
- 28-05-2012 "ANAYASA" İÇİN SÖYLEYECEK SÖZÜNÜZ BU MU?
- 23-05-2012 UMRE YOLCULUĞUNUN ÖĞRETTİKLERİ
- 07-05-2012 MÜLK KAVRAMINI DOĞRU ANLAMAK
- 21-04-2012 KULLANAN - KULLANILAN!
- 01-04-2012 FE EYNE TEZHEBÛN!
- 23-03-2012 TARİH NİÇİN TEKERRÜRDEN İBARETTİR?
- 18-02-2012 İDDİALARIMIZ VARDI BİZİM
- 02-02-2012 SURİYE DİRENİŞİ VE ÂDİL ŞAHİTLİK SORUMLULUĞU
- 14-01-2012 DERGİ DEĞİL MEKTEB: İKTİBAS
- 30-12-2011 "KORSAN" VE "KAÇAKÇI" NİTELEMELERİ ÜZERİNE
- 23-12-2011 MÜSLÜMANLARIN KURUMLAŞMAKLA İMTİHANI
- 13-12-2011 KÜRESEL NEVZAT TANDOĞAN: NATO
- 03-12-2011 FETVA
- 18-11-2011 "ÇÖZÜM İSLAM'DA" HAKİKATİNE BURUN KIVIRMAK
- 23-10-2011 "İDEOLOJİSİZ ANAYASA" TALEBİ VE MÜSLÜMANLAR
- 12-10-2011 NİÇİN CİDDE VE KAHİRE?
- 21-09-2011 SUS PAYLARI VE MÜSLÜMANLAR
- 16-09-2011 BİLGİ FETİŞİZMİ
- 19-08-2011 AÇLIK SORUNU, İNSANİ YARDIM VE İSLAMİ MÜCADELE
- 16-08-2011 YÜZDE 81 DİNDAR, YÜZDE KAÇ MÜSLÜMAN?
- 25-07-2011 UNUTULMAYA YÜZ TUTAN DİL: TEVHİDCE
- 20-07-2011 DİCLE, KURTLAR, KUZULAR VE MÜSLÜMANLAR
- 07-07-2011 NAMAZDA KUR'AN OKUDUĞUMUZUN FARKINDA OLMAK
- 30-06-2011 HUDEYBİYE İSTİSMARINDA SON NOKTA
- 22-06-2011 İSLAM COĞRAFYASI, TÜRKİYELİ MÜSLÜMANLAR VE ÜÇ TUTUM
- 13-06-2011 RAHAT KAÇIRAN ÂYETLER!
- 02-06-2011 SİSTEM İÇİ DEĞİŞİM MÜSLÜMANLARIN LEHİNE Mİ İŞLİYOR?
- 27-05-2011 İTİDAL KAVRAMI DOĞRU ANLAŞILIYOR MU?
- 10-05-2011 "MEÂL - TEFSİR" FORMU DOĞRU MU?
- 01-05-2011 "TÖRENLER CUMHURİYETİ" VE ÇOK KUTSALLILIK
- 15-04-2011 İSLAM TOPRAKLARI NİÇİN KOLAY BOMBALANIYOR?
- 10-04-2011 BDP ÇOK GEÇ UYANDI!
- 25-03-2011 SENİN QULHUN SANA, BENİM QULHUM BANA!
- 05-03-2011 BÖLGEDEKİ GELİŞMELER: "İSLAM'SIZ LÂ" NE GETİRİR?
- 28-02-2011 ÖLÜM, İLKELER, PRAGMATİZM
- 18-02-2011 ŞEHADET: ALLAH İÇİN OLMAK
- 12-02-2011 TUNUS VE MISIR DENKLEMİ
- 31-01-2011 “Tarihin sonu"ndan devrimler çağına
- 21-01-2011 BİN ALİ, NE ÖZENTİSİYDİ?
- 07-01-2011 SEYYİD KUTUB VE BİZ: GERİ DEĞİL İLERİ
- 11-12-2010 “SEYYİD KUTUB’U AŞMAK” SÖYLEMİ
- 27-11-2010 KAPİTALİST KUŞATMAYA KARŞI ÇARESİZ MİYİZ?
- 10-11-2010 BİR AĞAÇ GİBİ TEK BAŞINA, BİR ORMAN GİBİ KARDEŞÇE
- 26-10-2010 MÜ'MİNLER BİRBİRLERİNİN VELîSİ Mİ?
- 23-10-2010 DANİEL BEBEK
- 12-10-2010 İSLAMİ SİYASET, MUHAFAZAKÂR SİYASETTEN AYRIŞMAKLA BAŞLAR
- 24-09-2010 KUR'AN MI TEMEL BELİRLEYİCİDİR, HADİSLER Mİ?
- 13-09-2010 AHALİYİ KİMLİKSİZLEŞTİRME PARTİSİ
- 07-09-2010 SON OLARAK...
- 28-08-2010 TERAZİNİN AYARLARIYLA OYNAMAK
- 23-08-2010 PRAGMATİZM ÇIKMAZI
- 13-08-2010 ERCÜMEND ÖZKAN FARKI
- 06-08-2010 HANGİ KÜRT MESELESİ?
- 16-07-2010 DUAYI BİREYSELLEŞTİRMEK
- 07-07-2010 RASULULLAH NİÇİN HABEŞİSTAN’A HİCRET ETMEDİ?
- 21-06-2010 ZAYIFLATILAN İSLAM DEVLETİ PERSPEKTİFİ
- 11-06-2010 ŞEHİDİN ARKADAŞI OLMAK
- 03-06-2010 KAHROLUYORUM
- 21-05-2010 MÜ'MİN ZİHNİN TEMEL KODLARI
- 15-05-2010 İLİŞTİRİLMİŞ DUYARLILIKLAR VE AFGANİSTAN
- 27-04-2010 TEVHİDDEN BAĞIMSIZ ADALET SÖYLEMİ
- 21-04-2010 MÜSLÜMANLAR VE "SİSTEMİN YENİDEN İNŞASI"
- 19-04-2010 TERÖRİZMİ KINAMAK
- 12-04-2010 TEKNOLOJİ: NE MAHRUMİYET, NE MAHKÛMİYET
- 10-04-2010 PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALMAMALI
- 30-03-2010 KENDİ YERİMİZDE VE KENDİMİZ OLARAK...
- 26-03-2010 BUGÜNE KADAR HELAL MİYDİ?
- 12-03-2010 SOMALİ'DE "KORSANLAR VE İMPARATORLAR"
- 02-03-2010 MİNBERLER VE MİHRABLAR
- 19-02-2010 NATO'YA KİM "ONE MİNUTE" DİYECEK?
- 14-02-2010 SORGULANMAYAN VESAYET
- 06-02-2010 BAŞÖRTÜSÜ: ÇÖZÜM YAHUT ÇÖZÜLME
- 25-01-2010 DAVETTE YUVARLAK MASA MODELİ
- 19-01-2010 İSLAM RESTLEŞMEDİR!
- 09-01-2010 ÜÇ TARZ-I SİYASET
- 28-12-2009 BİZİM DE MUNTAZERİLERİMİZ OLMALI
- 17-12-2009 YOL AYRIMINDA İKİ PROJE
- 10-12-2009 O ZATEN KEFENİNİ GİYMİŞTİ
- 02-12-2009 İSLAM, KAPİTALİZMİN VİCDANI KILINAMAZ
- 26-11-2009 KURBAN
- 14-11-2009 GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ DİNDARLIK
- 08-11-2009 KİRLİ ÇORAP - KİRLİ MAHYA İKİLEMİNDE DİYANET
- 31-10-2009 ZİKR: RİTÜELLEŞTİRİLEN HAYAT ÖLÇÜSÜ
- 22-10-2009 İSTİKRAR
- 10-10-2009 ÇÖP İŞÇİSİNİN ÖLÜMÜ
- 24-09-2009 'DİNDARLIK ANKETLERİ'NDE SORULMAYAN SORU
- 06-09-2009 HANGİ EHL-İ SÜNNET?
- 26-08-2009 NAMAZ KILMAYANLAR NİÇİN ORUÇ TUTAR?
- 10-08-2009 RAMAZAN NİÇİN ZAM AYI OLDU?
- 15-07-2009 SEN DE Mİ ADEM!
- 01-07-2009 İSLAM İHTİLALCİ DEĞİL İNKILABCIDIR
- 16-06-2009 İRAN'DA "CUMHURİYET MİTİNGLERİ"
- 30-05-2009 DİNİ PAYANDALAŞTIRMAK
- 16-05-2009 OBAMA'DAN "CAN ALICI" MESAJLAR
- 04-05-2009 NÖBET YERLERİMİZİ NE ÇABUK TERK ETTİK
- 19-04-2009 "KUTLU DOĞUM" NE ZAMAN?
- 03-04-2009 "BEN YAPTIM OLDU" UMURSAMAZLIĞI
- 26-03-2009 BULDUĞUMUZ DEĞİL UMDUĞUMUZ
- 19-03-2009 PUTİN RUSYASI ve İSLAM
- 11-03-2009 BEN “SEÇİM”İMİ O GÜN YAPMIŞTIM
- 28-02-2009 AK PARTİ 28 ŞUBAT’IN MUSA’SI MI, ÂSÂSI MI?
- 19-02-2009 BAŞÖRTÜSÜNÜ SAVUNMAYA VAR MISINIZ?
- 13-02-2009 GAZZE'NİN KİMLİK İHRACI VE ÇOCUKLAR
- 30-01-2009 BİR AYAKKABI DA ERDOĞAN’DAN
- 18-01-2009 KAZANAN GAZZE HALKI OLDU
- 05-01-2009 İNSANLIĞIN ÖĞRETMENİ ŞEHİD GAZZE
- 11-12-2008 ARABESKİN EN TEHLİKELİSİ
- 28-11-2008 KURBAN ORTAKLIĞI
- 20-11-2008 BÜYÜCÜLER VE KEMALİSTLER
- 08-11-2008 OBAMA KİMİ KURTARACAK?
- 08-10-2008 KÜRT SORUNU: ÇÖZÜMSÜZLÜK MÜ, ÇÖZÜM MÜ?
- 18-09-2008 RAMAZAN, KUR’AN VE KADINLAR
- 07-09-2008 ANNE-BABAYA "ÖF" DEMEYEN BİR TOPLUM!
- 27-08-2008 RAMAZAN DENİNCE
- 19-08-2008 AKVARYUM MÜSLÜMANLIĞI
- 03-08-2008 PUTLARIN HAKKI DEVİRİLMEKTİR, ISLAH EDİLMEK DEĞİL!
- 17-07-2008 İSLAM’IN İLK ŞARTI CİDDİYETTİR!
- 08-07-2008 MÜSLÜMANLAR CAHİLİ SİSTEME KANAT OLMAMALI!
- 29-06-2008 ÇİZGİ FİLMLER NE KADAR MASUM?
- 20-06-2008 PROVOKATÖR İTHAMI ÜZERİNE
- 03-06-2008 DOĞRU CAMİLER AÇIK, FAKAT NEYE?
- 24-05-2008 YANGINDA İLK KURTARILACAK
- 14-05-2008 BOYKOTUN ÖNEMİNİ KAVRAYAMAYANLAR İÇİN BİR HABER
- 03-05-2008 YALANDAN KİM Mİ ÖLMÜŞ?
- 19-04-2008 NE "HOŞKÖRÜ", NE ŞİDDET KÖRÜ!
- 05-04-2008 HATİM KAMPANYALARI
- 11-03-2008 KADIN-ERKEK: REKABET Mİ, VELAYET Mİ?
- 01-03-2008 “MÜCAHİD DENKTAŞ” İSLAMİ DEĞERLERE KARŞI!
- 23-02-2008 KUR’AN İLAÇ DEĞİL REÇETEDİR
- 07-02-2008 HERKES DİNİNİN SAHİCİ ADAMI OLMALI
- 26-01-2008 BU KADAR CEHALET İÇİN "AYDIN" OLMAK ŞART MI?
- 20-01-2008 BAŞÖRTÜSÜNE KARŞI KEMALİZM-APOİZM İTTİFAKI MI?
- 06-01-2008 NAMAZLARIMIZI HIZDAN KORUYALIM
- 25-12-2007 HACCIMIZI GERİ İSTİYORUZ
- 04-12-2007 BU SENARYO, ALFRED HİTCHCOCK'A MI AİT?
- 19-11-2007 KUDÜS BULUŞMASI: RENKLER AYRI, DUYGU VE SLOGANLAR AYNI
- 01-11-2007 TOPLUM MÜHENDİSLERİNİN YENİ GÖZDELERİ: NEOMENKIBECİLER
- 08-10-2007 TV ESİR ALIYOR; ESİR OLACAK MIYIZ?
- 01-10-2007 "NİŞANLILIK DÖNEMİ NİKAHI": KİTABA UYMAK YERİNE KİTABINA UYDURMAK
- 11-09-2007 BELEDİYELER VE RAMAZAN: GÖLGE ETMEYİN BAŞKA İHSAN İSTEMEZ!
- 01-09-2007 KAVRAMLARIMIZA SAHİP ÇIKALIM!
- 07-08-2007 “İSLAMSIZ İSLAM” SAPTIRMALARINI BOŞA ÇIKARMAK
- 27-07-2007 ULUSALCILARIN MUMU YATSIYA KADAR YANDI!
- 23-07-2007 İSLAMİ MÜCADELE BİR BÜTÜNDÜR, PARÇALANAMAZ!
- 12-07-2007 YALANDAN KİM Mİ ÖLMÜŞ?
- 02-07-2007 JAKOBENİZMİN YENİ MEVZİSİ, YENİ MASKESİ: ULUSALCILIK
- 14-06-2007 ÇEVRESEL İFSADIN SONUCU: "SEKÜLER KIYAMET" BEKLENTİSİ
- 05-06-2007 LAİSİZMİN MERCAYUN'U, İSLAM'IN BİNT CİBEYL'İ
- 25-05-2007 İSLAM SADECE ANLATILMAZ, YAŞANIR
- 12-05-2007 ÇÖZÜM; MEŞAKKATLİ FAKAT İSABETLİ OLAN NEBEVİ HAREKET METODUDUR
- 01-05-2007 HAYALCİ VE ERTELEMECİ SİYASETİN SONU: "TİYATROMUZ BURAYA KADARDI!"
- 27-04-2007 PROVOKASYONLAR, TEKTİPÇİ ULUS KİMLİK KURGUSUNDA DÜĞÜMLENİYOR
- 18-04-2007 “ILIMLI MÜSLÜMAN” KİMDİR?
- 11-04-2007 KAVMİYETÇİLİK, EMPERYALİZME KUSURSUZ HİZMETİNİ SÜRDÜRÜYOR
- 30-03-2007 İNTERNETİ MÜSLÜMANCA KULLANMAK
- 22-03-2007 ESKİDEN BAKKALLARIMIZ VARDI
- 12-03-2007 “BÜYÜK BULUŞMA"DAN BÜYÜK TAHRİBAT
- 23-02-2007 “MUHAFAZAKAR DEMOKLES”İN KILICI İLKAV’IN TEPESİNDE
- 07-02-2007 KUR'ANI TAHKİR VE TEZYİF SUÇU
- 22-01-2007 İKİ YÜZLÜ MEDYANIN “ÇILGIN TÜRKLER”İ
Makaleler
Hava Durumu